کد خبر : 50153 / /
/

نقش اسید نیتریک در استخراج طلا

طلا را می توان گرانبهاترین فلز کشف شده در طول تاریخ دانست. معادن طلا در سراسر جهان و در کشور عزیزمان ایران وجود دارند و سالانه کارگران فعال در این معادن مقدار قابل توجهی طلا را از آنجا استخراج کرده و بعد از طی مراحل فراوری در اشکال مختلف به بازار مصرف عرضه می کنند.

نقش اسید نیتریک در استخراج طلا

 

شاید در رویاپردازی های خودمان برای یک بار هم که شده به این موضوع فکر کرده ایم که ای کاش می توانستیم معدن طلایی کشف کنیم و بسیار ثروت بدست بیاوریم. بعد با خود اندیشده ایم که این رویا بسیار بسیار دور از دسترس و تقریبا رسیدن به آن محال است.

باید به شما بگوییم که چند سالی است که این رویا در ابعاد بسیار کوچک تر از کشف معدن به واقعیت رسیده است و عده ای از هموطنان ما در منزل خود با استفاده از یک سری وسایل و مواد شیمیایی اقدام به استخراج طلا از قطعات الکترونیکی کرده اند.

استخراج طلا از قطعات الکترونیکی چیست؟

به احتمال زیاد همه شما می دانید که تمام وسایل الکترونیکی که در خانه و محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرند همگی در برد الکترونیکی خود مقداری طلا دارند که مقاومت بالایی محیطی این فلز باعث شده که در حساس ترین قسمت بردها مورد استفاده قرار بگیرد.

کمتر از یک دهه می شود که این نکته به ذهن افراد رسیده است طلای بکار رفته در انواع بردهای الکترونیکی را استخراج کنند و با فروش طلای بدست آمده سود بسیار خوبی را بدست بیاورند.

در چه قطعات الکترونیکی طلا وجود دارد؟

گوشی های هوشمند:

طلا در گوشی های هوشمند در اجزای مختلفی مانند کانکتورها، سوئیچ ها و تراشه های حافظه استفاده می شود. این قطعات به ماده ای نیاز دارند که بتواند سرعت های بالا را تحمل کند و در برابر خوردگی مقاوم باشد. طلا یک ماده ایده آل برای این منظور است، زیرا رسانای خوبی برای الکتریسیته است و در طول زمان خورده نمی شود.

کامپیوترها:

طلا به دلایلی مشابه در گوشی های هوشمند در رایانه ها استفاده می شود. طلا در اتصالات و تراشه های حافظه استفاده می شود، جایی که رسانایی و دوام قابل اعتمادی را فراهم می کند.

تلویزیون ها:

طلا در تلویزیون ها برای اتصالات الکتریکی و در اتصالات استفاده می شود. همچنین در ساخت فیلترهای رنگی استفاده می شود که تصویری با کیفیت به تلویزیون می دهد.

تجهیزات پزشکی:

طلا به دلیل زیست سازگاری و پایداری در طیف وسیعی از وسایل پزشکی استفاده می شود. در ایمپلنت هایی مانند ضربان ساز، مفاصل مصنوعی و ایمپلنت های دندانی استفاده می شود. طلا همچنین در تجهیزات تشخیصی مانند نشانگرهای اشعه ایکس و در تجهیزات آزمایشگاهی مانند الکترودها استفاده می شود

 

اتومبیل:

طلا به دلیل رسانایی الکتریکی و مقاومت در برابر خوردگی در خودروها استفاده می شود. در اجزای مختلف مانند سنسورهای کیسه هوا، واحدهای کنترل موتور و کنتاکت های الکتریکی استفاده می شود.

انرژی تجدید پذیر:

طلا در فناوری های انرژی های تجدیدپذیر مانند سلول های خورشیدی و سلول های سوختی و همچنین در اتصالات سلول های خورشیدی و همچنین در ساخت کاتالیزورهای پیل سوختی استفاده می شود.

دفاع و امنیت:

طلا به دلیل رسانایی الکتریکی بالا و مقاومت در برابر خوردگی در کاربردهای دفاعی و امنیتی و همچنین در اجزای مختلفی مانند کانکتورها، سوئیچ ها و سنسورها استفاده می شود.

جواهر سازی:

طلا به دلیل زیبایی و کمیاب بودن در جواهرات و معمولا در تولید انگشتر، گردنبند، دستبند و گوشواره استفاده می شود.

سکه و شمش:

از طلا در تولید سکه و شمش استفاده می شود. سکه های ساخته شده از طلا توسط بسیاری از کشورها تولید می شود و اغلب به عنوان نوعی ارز استفاده می شود. شمش به شمش های طلا گفته می شود که به عنوان سرمایه گذاری خریداری می شوند.

مواد شیمیایی مورد نیاز برای استخراج طلا از بردهای الکترونیکی

با فراگیر شدن و علاقه مندی به استخراج طلا از قطعات کامپیوتری و اینکه با گذراندن دوره آموزشی و خرید مواد مودرنیاز به راحتی می توان استخراج طلا از قطعات کامپیوتری را انجام داد، روش های متنوعی برای استخراج وجود دارد که هرکس بر اساس نوع آموزش، راحتی و رسیدن به نتیجه روش مدنظر خود را انتخاب می کند. یکی از بهترین روش ها برای استخراج طلا استفاده از اسید نیتریک در فرآیند استخراج طلا است که گفته می شود بیشترین مقدار طلا را از فرآیند تصفیه طلا بروز می دهد.

اگر شما هم علاقمند به استخراج و کشف طلا از قطعات کامپیوتری هستید می توانید با سرچ کلمه خرید اسید نیتریک شرکت های بازرگانی زیادی را در بستر اینترنت پیدا کنید و خرید خود را انجام دهید.

نقش اسید سولفوریک در استخراج طلا

با توجه به مطالبی که در همین مقاله با آن آشنا شده اید، بیان کردیم که روش های متنوعی را شما می توانید برای انجام فرآیند استخراج طلا از بردهای الکترونیکی انتخاب کنید. بطور معمول یکی از روش های جواب ده دیگر که با توجه به آمارهای ارائه شده توسط شرکت های فروشنده مواد و تجهیزات مخصوص استخراج طلا خرید اسید سولفوریک نیز در لیست اسیدهای پر مصرف و کارآمد در این صنعت بوده است.

2

 

استخراج طلا با اسید سولفوریک

اسید سولفوریک (H2SO4) یکی از مواد شیمیایی است که در فرآیند استخراج طلا از آن استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی این کاربرد اسید سولفوریک می پردازیم:

تجزیه تجهیزات الکترونیکی

در برخی فرآیندهای بازیافت طلا، مانند بازیافت طلا از تجهیزات الکترونیکی قدیمی، ممکن است از اسید سولفوریک استفاده شود. این اسید می‌تواند با اجزای الکترونیکی مختلف وابسته به طلا واکنش داشته باشد و به جدا سازی طلا کمک کند

3

کاربرد ضدعفونی کننده ها در صنعت دامداری

یکی از صنایع استراتژیک و پایه در چرخه تامین غذا برای افراد یک کشور قطعا صنعت دامداری و مرغداری است که در آن واحد چندین بخش مهم خوراک انسان را تامین می کند. بنابراین سلامت دام در این صنایع از مهم ترین مسائلی است که باید توسط صاحبان این صنایع مورد توجه و حساسیت قرار بگیرد. شاید سلامت و تمیز بودن محیط دامداری ها را بتوان مهم ترین مسئله دانست.

به همین دلیل است که متخصصین حوزه سلامت دام و طیور بطور مدام در حال تحقیق و آزمایش هستند برای رسیدن به بهترین فرمولاسیون ضدعفونی کننده که علاوه بر از بین بردن انواع آلودگی های محیطی توانایی تمیز کردن و عاری کردن محیط از هرگونه ویروس و آلودگی داشته باشد.

بهترین ضدعفونی کننده محیط دامداری

سالهاست که در بین هزاران محصول ارائه شده بمنظور ضدعفونی کردن سالن های دامداری، خرید فرمالین 37 درصد بهترین ضدعفونی کننده از نظر قدرت اثرگذاری بوده است و هیچ ماده ای نتوانسته جایگزین این محصول که گفته می شود مضراتی نیز دارد بشود.

می توانید جهت خرید بهترین فرمالین برای ضدعفونی کردن سالن های دامداری و مرغداری به سایت های فروشگاهی در سراسر کشور و بستر اینترنتی مراجعه کنید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.