کد خبر : 49896 / /
/

مدارک لازم برای عمل بینی: لیست مدارک هویتی و پزشکی

در این مقاله تمام مدارک لازم برای تشکیل پرونده عمل بینی، انواع مدارک هویتی و پزشکی و همچنین نکات ضروری در مورد هر یک از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مدارک لازم برای عمل بینی: لیست مدارک هویتی و پزشکی

 

 

حال که برای داشتن یک بینی خوش فرم فکر جراحی بینی را در سر دارید، باید از قبل اقداماتی را برای آن فراهم کنید؛ مدارک لازم برای عمل بینی اولین و مهم‌ترین اقدامات شما در این مسیر است.

خیلی از افراد فکر می‌کنند تنها با ارائه شناسنامه و پرداخت هزینه‌، خیلی سریع راهی اتاق عمل می‎شوند؛ اما باید بدانید مدارک بسیار متفاوت و جزئی برای این کار لازم است و در صورت عدم تهیه آن‌ها هرگز موفق به جراحی بینی خود نخواهید شد. به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله تمام سؤالات و ابهامات شما در مورد مدارک ضروری عمل بینی را برطرف کنیم.

برای عمل بینی چه مدارکی لازم است؟

شما باید قبل از جراحی بینی تمام مدارک لازم را تهیه کنید تا در زمان جراحی با هیچ مشکلی روبه‌رو نشوید. در این بخش تمام این مدارک و اسناد ضروری را بررسی می‌کنیم.

مدارک هویتی لازم برای جراحی بینی

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مدارک برای جراحی بینی اسناد هویتی شماست و باید حتماً اصل شناسنامه و کپی پشت و رو، اصل و کپی کارت ملی و همچنین 3 قطعه عکس پرسنلی که به تازگی گرفته‌اید را ارائه دهید.

حواستان باشد در صورتی که مدارک هویتی شما مخدوش یا گم شده است، باید حتماً قبل از جراحی برای دریافت المثنی یا تعویض آن اقدام کنید. از طرفی اتباع خارجه باید حتما مدارک اقامتی خود را نیز به همراه داشته باشند.

3

مدارک پزشکی ضروری

علاوه بر مدارک هویتی شما باید تمام سوابق و مدارک پزشکی‌تان را به صورت کامل و با جزئیات ارائه دهید. در بخش زیر این موارد را برایتان لیست کرده‌ایم:

  • گواهی آزمایش خون کامل (CBC) برای بررسی میزان کم‌خونی و مشکلات خونی
  • آزمایش هپاتیت B و C
  • آزمایش HIV
  • آزمایش انعقاد خون (PT و PTT)
  • آزمایش خون FBS برای بررسی قند خون
  • نوار قلب (ECG) برای بررسی قلب و عروق
  • عکس رادیولوژی OPG (عکس دندان‌ها)
  • عکس رادیولوژی سی‌تی‌اسکن برای بررسی ساختار داخلی بینی
  • گواهی سلامت از پزشک معالج (در صورت وجود بیماری خاص)

علاوه بر این مدارک پزشکی شما باید به صورت آگاهانه فرم رضایت‌نامه را تکمیل کنید و همچنین تعهدنامه‌ای نیز به پزشک ارائه دهید. البته باید بدانید به طور کلی مدارک ضروری برای جراحی بینی نسبت به افراد و شرایط سلامتی آن‌ها متفاوت است و در برخی از موارد، پزشک آزمایش‌ها و درنتیجه مدارک بیشتری از شما می‌خواهد. بنابراین حتماً برای اطلاع دقیق از این موضوع به جراح خود مراجعه کنید.

4

نکات مهم برای تهیه مدارک لازم عمل بینی

نکات متفاوتی برای تهیه مدارک لازم برای عمل بینی وجود دارند که باید حتماً تمام آن‌ها را در نظر بگیرید.

  • در صورت داشتن هرگونه بیماری خاص مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی و... حتماً مدارک مربوطه و پرونده بیماری خود را به جراحتان ارائه دهید.
  • اگر از داروهای خاصی استفاده می‎کنید، حتماً جراحتان را نیز در جریان آن قرار دهید.
  • حواستان باشد مهم‌ترین مدرکی که بیمارستان یا کلینیک به آن توجه می‌کند، دستور بستری از سمت پزشکتان است.
  • اگر بیمه خاصی دارید حتماً دفترچه بیمه‌تان را نیز به همراه داشته باشید. در صورتی که علاوه بر جراحی  قصد انجام درمان خاصی را داشته باشید، بیمه مربوطه بخشی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهد. اما باید بدانید بیمه هیچ تعهدی برای پرداخت هزینه عمل بینی گوشتی یا استخوانی شما ندارد.
  • حتماً مدارک هویتی خود را به طور کامل چک کنید. در ضمن اتباع خارجی باید حتماً گذرنامه خود را نیز ارائه دهند.
  • برخی از بیمارستان‌ها برای تشکیل پرونده رضایت پدر یا همسر بیمار را نیز نیاز دارند؛ بنابراین به این مورد نیز توجه و در صورت امکان روز جراحی به همراه آن‌ها به بیمارستان مراجعه کنید.
  • اگر علاوه بر عمل زیبایی، قصد درمان مشکلاتی مانند انحراف بینی را نیز دارید، باید سی تی اسکن و تصویربرداری‌های لازم را نیز به همراه داشته باشید.
  • اصل و کپی تمام مدارک را به پزشک ارائه دهید.
  • حواستان باشد آزمایش‌ها و مدارک پزشکی محدودیت دارند؛ بنابراین قبل از مراجعه به جراحتان حتما از اعتبار و تاریخ آن‌ها مطمئن شوید.
  • در تعهدنامه عمل بینی شما باید تعهد دهید که تمام دستورالعمل‌های جراحتان را به طور کامل رعایت می‌کنید.
  • فرم رضایت‌نامه اطلاعات کاملی در مورد عمل بینی و همچنین خطرات احتمالی آن می‌دهد؛ بنابراین قبل از امضا حتماً به طور دقیق آن را مطالعه کنید. البته در صورتی که به بهترین جراح بینی استخوانی در شیراز یا شهرهای بزرگ دیگر مراجعه کنید، هیچ خطری سلامتی شما را تهدید نمی‌‌کند!

همان‌طور که گفتیم حتماً برای اطلاع دقیق از مدارک لازم برای عمل بینی باید از قبل با جراح خود مشورت کنید تا چیزی را از قلم نیندازید. علاوه بر مدارک تمام اقدامات مراقبتی قبل از عمل بینی را نیز رعایت کنید تا در جراحی با هیچ مشکلی روبه‌رو نشوید. سعی کنید حتماً در روز جراحی شخصی را همراه خود داشته باشید تا کارهای لازم را انجام و مدارک لازم برای تشکیل پرونده عمل بینی را به بیمارستان ارائه دهد.

5

جمع بندی در مورد مدارک لازم برای عمل بینی

در این مقاله متوجه شدید برای عمل بینی چه چیزهایی لازم است. حال باید بدانید تهیه این مدارک اولین قدم شما برای جراحی بینی به شمار می‌رود؛ بنابراین در صورت نداشتن هر یک از این موارد، خیلی سریع برای تهیه آن اقدام کنید.

در انتها نیز توصیه می‌کنیم حتماً از کارشناسان و افراد حرفه‌ای در مورد این مدارک و به طور کلی جراحی بینی خود مشورت بگیرید و قبل از جراحی تمام ابهامات و سؤالات خود را برطرف کنید.

در صورتی که در این زمینه تجربه یا سؤالی دارید در بخش زیر آن را با ما در میان بگذارید و این مقاله بسیار کاربردی و مفید را برای تمام زیبا جویان جراحی بینی نیز بفرستید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.