کد خبر : 49799 / /
/

آشنایی با انواع شفت در صنعت

شفت چیست و چه انواعی دارد؟ در ای مقاله به بررسی انواع شفت همچنین انواع شفت از لحاظ جنس میپردازیم.

آشنایی با انواع شفت در صنعت

 

 

شفت (shaft) چیست؟

شفت یک قطعه فولادی است که استفاده می شود تا گشتاور، توان، و نیرو را از یک قطعه به قطعه دیگر منتقل کند. این عنصر تحت تأثیر تنش های کششی، خمشی و پیچشی قرار دارد. شافت، با ظاهری شبیه به میله فلزی، در اندازه ها و انواع مختلف تولید می شود، بسته به نوع محصول و کاربرد مورد نظر. ممکن است به عنوان جزء یک دستگاه یا به صورت جداگانه به کار رود. در صورتی که درمورد شفت و کاربرد آن اطلاعی ندارید. توصیه میشود قبل از مطالعه مقاله حاضر، مقاله ” شفت یا شافت چیست؟ ” نیز مطالعه کنید و سپس به مطالعه این مقاله بپردازید تا درمورد شفت یا شافت به صورت کامل و جامع بدایند.

انواع شفت

به گزارش خبر آزاد شفت ها انواع مختلفی دارند، از جمله شفت تو خالی، شفت تو پر و شفت ماشین. این تنوع در انتخاب بر اساس کاربرد، نیرو، وزن، جنس، و قیمت آن ها تأثیر گذار است.

شفت تو پر Solid Shaft

شفت های تو پر به عنوان یکی از مشهور ترین انواع شفت ها شناخته می شوند. این شفت ها روزانه در زندگی افراد در انواع وسایل استفاده می شوند. در دنیای لوازم خانگی، موتور های پنکه و دستگاه های آسیاب از شفت تو پر بهره می برند.

شفت تو خالی Hollow Shaft

شفت های تو خالی یا هالو شفت ها به عنوان یک ابزار پرکاربرد در بسیاری از کاربرد ها به کار می روند. این شفت ها به واسطه ساختار ظاهری خود که خالی است، در مقایسه با شفت های تو پر، مزایای منحصر به فردی دارند.

شفت ماشین

شفت ماشین، عنصری است که در داخل بخشی از ماشین ها وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد و جزء لاینفک ماشین محسوب می شود. این شفت ها نقش حیاتی در انتقال نیرو و حرکت در موتور ها دارند.

انواع شفت از لحاظ جنس

در دنیای مکانیک، انواع شفت با تنوع جنسی فراوانی وجود دارند.

شفت هارد کروم

شفت هارد کروم، با پوشش کروم بر روی سطح فولاد CK45، مقاومت بالایی در برابر خوردگی و سایش دارد.

شفت فولادی

شفت های فولادی به صورت میل گرد از جنس کربن تولید می شوند. این شفت ها با استفاده از جنس فولادی معمولاً در صنایع خودرو، تولید قطعات مکانیکی و بسیاری از اپلیکیشن های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

شفت هارد

شفت هارد، یک شافت فلزی با پوشش کروم است که مقاومت فلز در برابر سایش و خوردگی را افزایش می دهد.

جمع بندی

شفت یا شافت، قطعه ای اساسی در مکانیک است که نیرو و گشتاور را از یک قطعه به دیگری منتقل می کند. این عنصر در صنایع مختلفی از خودروسازی تا ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلف شفت، شامل تو پر، تو خالی، فولادی و هارد کروم، در برنامه های گوناگون مانند موتور ها، دستگاه های CNC و پمپ های دیافراگمی به کار می روند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.