کد خبر : 48339 / /
/

کلاهبرداری از کمبود قطعات یدکی کیا و هیوندای

تحریم ها باعث شده است که یک سری از لوازم و تجهیزات به سختی وارد کشور شود. در این میان عده ای که به کاسبان تحریم معروف هستند با بزرگنمایی این مشکلات سعی دارند تا از افراد عادی که اطلاعات چندانی از جزئیات این موضوع ندارد کسب درآمد نمایند.

کلاهبرداری از کمبود قطعات یدکی کیا و هیوندای

 

یکی از این موارد در بازار خودرو کلاهبرداری از کمبود قطعات یدکی کیا و هیوندای  می باشد. 

 

نحوه کلاهبرداری از کمبود قطعات یدکی کیا و هیوندای

 کلاهبرداری در این مورد به دو صورت انجام می پذیرد:

 کلاهبرداری از کمبود قطعات در مدل های قدیمی:

4

در این حالت افراد سودجو با توجه به القا کمبود لوازم یدکی و مصرفی این خودرو های قدیمی سعی می کنند تا این قطعات را چندین برابر قیمت واقعی به افراد بفروشند. 

دیگر موردی که در خرید این لوازم یدکی برای خودروهای مدل پایین رخ می دهد بحث کیفیت می باشد. در این حالت افراد کلاهبردار با استفاده از عدم اطلاعات کافی افراد، اقدام به ترساندن آنها از کالاهای بی کیفیت می کنند. سپس قطعه مورد نظر خود را به چندین برابر قیمت واقعی به فرد می فروشند.

 

 کلاهبرداری از کمبود قطعات در خودرو های جدید:

5

در این حالت هم این افراد با توجه به اشاره تحریم ها فرد را گول می زنند. اشاره به کم بودن مدل های جدید و عدم واردات مستمر باعث خواهد شد تا فرد این موضوع را قبول کند. بعد از پذیرفتن این اطلاعات غلط عمدتا افراد راضی می شوند تا مبلغ هنگفتی را برای خرید یک قطعه بدهند. این مورد معمولا در خودروهای جدیدی که دچار سانحه رانندگی شده اند  بیشتر رخ می دهد. 

 

برای جلوگیری از کلاهبرداری از کمبود قطعات یدکی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

اولین موضوع در این خصوص کسب اطلاعات از منابع موثق و درست می باشد. زمانی که شما یک قطعه برای خودرو خود نیاز دارید باید موارد تعیین کننده قیمت و کیفیت آن را شناسایی نمایید. سپس در صورت امکان تعمیر قطعه، از عدم امکان تعمیر آن مطمئن شوید. در نهایت از چندین فروشگاه معتبر استعلام قیمت گرفته و خرید خود را انجام دهید. 

در بیشتر موارد نیز، با دادن اطلاعات غلط به افراد این کلاه برداری هم انجام می شود.در واقع مجموعه ای از اطلاعات نادرست و غیر مفید به افراد داده می شود و با استفاده از عبارات سخت و تخصصی سعی میکنن مشتری ها را گمراه کنند. برای همین بهتر است که برای خرید این نوع لوازم یدکی گران قیمت به یک مرکز معتبر و با سابقه بالا مراجعه نمایید. 

پیشنهاد ما به شما در این زمینه مجموعه هایی مانند ایران یدک سنتر (iranyadakcenter.ir  www.kia.parts، www.kiapartsnow.com می باشد.

 

چگونه قطعات اصل کیا و هیوندای را از قطعات فیک تشخیص دهیم؟

شناسایی این قطعات در صورتی که فردی عادی و بدون اطلاعات باشید بسیار سخت می باشد. در این بخش به روتین ترین این موارد اشاره خواهیم کرد:

  1. بررسی کیفیت بسته بندی قطعات. رنگ بسته بندی ها هم در این دو برند مهم می باشد.
  2. بررسی متریال های به کار رفته در تولید قطعات.
  3. بررسی کیفیت جوشکاری صورت گرفته بر روی قطعات.
  4. داشتن دقت در نوشته های روی بسته بندی و خود قطعات. 
  5. خرید از مرکز معتبر و یا مشاوره با یک فرد مطلع و کاربلد در این زمینه.

 

 

ویژگی های یک مرکز با کیفیت فروش لوازم یدکی چه مواردی می باشد؟

6

در بازار خودرو به ویژه خودروهای وارداتی باید در خرید لوازم یدکی دقت نمایید. باید از مراکزی خرید کنید که ویژگی های زیر را داشته باشند:

  1. انواع قطعات تعویضی و مصرفی تمام مدل های جدید و قدیمی را داشته باشد. 
  2. با کیفیت و اصل بودن تمام قطعات موجود در فروشگاه.
  3. ارائه فاکتور رسمی بعد از انجام هر خرید.
  4. تضمین اصل بودن کالا و داشتن امکان مرجوعی در صورت عدم اورجینال بودن قطعه.
  5. ایجاد سامانه امن پرداخت در صورت امکان خرید اینترنتی. 
  6. قابلیت مشاوره آنلاین قبل از خرید.
  7. داشتن قیمت های مناسب و منصفانه.

 

 

در انتها باید به این نکته توجه کنید که، کلاهبرداری از کمبود قطعات یدکی کیا و هیوندای بیشتر از طریق جوسازی انجام می شود. با بررسی قیمت و موجودی از مجموعه ها و فروشگاه های مختلف، خود را از این سو استفاده ها مصون نگه دارید

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.