کد خبر : 48090 / /
/

انواع سرامیک خودرو

انواع سرامیک خودرو

 

به عنوان یک مالک خودرو، یکی از اهداف اصلی شما این است که دارایی خود را ایمن نگه دارید تا بتوانید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید. شما می توانید این کار را با یک پوشش سرامیکی انجام دهید که از رنگ وسیله نقلیه شما در برابر محیط های نامساعد مانند فصول برفی بالتیمور یا سایر شرایط آب و هوایی سخت  مانند شامپو نانو محافظت می کند.

 

پوشش های سرامیکی خودرو مانند اسپری سرامیک به عنوان یکی از پیشرفته ترین راه حل ها برای محافظت از رنگ روی خودرو به شمار می روند. آنها از یکی از بادوام ترین مواد برای پوشش خودرو ساخته شده اند و امروزه در بازار  به همراه شامپو روشویی بسیار محبوب هستند.

پوشش سرامیک چیست؟

 

 

روکش سرامیکی یک لایه نازک شیشه ای از روکش شفاف است که بر روی سطوح خارجی چندگانه خودروی شما قرار می گیرد. این لایه رنگی با ماندگاری طولانی است که روی قسمت فلزی بیرونی اعمال می شود و به صورت مایع در می آید.

 

 

 

روکش سرامیکی از ترکیبی بر پایه سیلیس یا کوارتز سیلان ساخته شده است که یک لایه سخت سنگی ایجاد می کند که از قسمت سطحی ماشین شما در برابر فضولات پرندگان، تراشه های سنگ و برف سخت محافظت می کند.

 

پوشش نانو سرامیک

گاهی اوقات به عنوان "نانوپوش" نامیده می شود. اینها نوعی پوشش سرامیکی هستند که از نانوتکنولوژی برای ایجاد یک لایه نازک و شفاف بر روی سطح خودرو بهره می برند. این پوشش که با استفاده از نانوذرات فرموله شده است، با سطح پیوند می یابد و مانعی فوق العاده قوی و بادوام ایجاد می کند. یکی از مزایای قابل توجهروکش های نانو سرامیکمقاومت آنها در برابر علائم چرخشی است.

درجه سختی پوشش، نفوذ این لکه‌ها به سطح را چالش برانگیز می‌کند و در نتیجه خودرویی را به خود جلب می‌کند و تجربه کلی رانندگی را بهبود می‌بخشد. بدون شک این نوع پوشش می تواند مزایای قابل توجهی برای وسیله نقلیه شما داشته باشد. این پوشش ها دارای خواص آبگریز عالی هستند.

هنگامی که آب به سطح پوشش داده شده برخورد می کند، درست مانند آبی که از پشت اردک خارج می شود، دانه های آن بالا می رود و به سرعت دور می شود و خاک و کثیفی را به همراه خود می برد. این فرآیند تمیز کردن خودروی شما را بسیار ساده‌تر از قبل می‌کند، زیرا می‌توانید به سادگی آن را با شلنگ یا واشر فشار اسپری کنید و در نتیجه شستشوی خودرو را به یک بسته‌ی رضایت‌بخش آسان تبدیل کنید.

با این حال، برخی از منتقدان ادعا می کنند که پوشش های نانوسرامیکی بسیار گران هستند و بدون تجهیزات مناسب اعمال می شوند. آنها ادعا می کنند که روش های سنتی اپیلاسیون و پولیش به همان اندازه در محافظت از پایان ماشین موثر است. از طرف دیگر متخصصان معتقدند که این پوشش ها سرمایه گذاری ارزشمندی هستند.

به روکش‌های نانوسرامیک مثل جلیقه‌ای ضد گلوله برای خودروی خود فکر کنید که به‌دقت توسط تیمی از متخصصان چیده شده است.

همانطور که پوست ما را در برابر باکتری ها و سایر مواد مضر محافظت می کند، خودروهای ما را در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. بخش زیر به شما کمک می کند تا بهترین پوشش سرامیکی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

 

پوشش سرامیکی هیبریدی

روکش های سرامیکی هیبریدی، همانطور که از نام آن پیداست، ترکیبی از سرامیک و مواد دیگر مانند سیلیکا.

 

 

پوشش های نانوسرامیکی یک بسته عالی که این مزایا را به نمایش می گذارد. روکش اسپری سرامیکی محلول های ترکیبی موم لاک پشت است. این دستگاه که به دلیل تأثیر قابل توجه آن بر نمای بیرونی خودرو شناخته شده است، عملاً قبل از اینکه فرصتی برای چسبیدن داشته باشد، گرد و غبار را از بین می برد.

مزیت استفاده از پوشش هیبریدی تنها توانایی آن در دفع آب نیست، بلکه روشی است که در آن از ترکیبات سرامیکی و سایر مواد برای ایجاد یک لایه محافظ ضخیم تر و بیشتر بر روی سطح خودرو استفاده می شود.

بحث در مورد پوشش های هیبریدی' اثربخشی در مقایسه با پوشش‌های سرامیکی خالص همچنان به چرخش چرخ‌های خود در صنعت ادامه می‌دهد..

پوشش های نیمه سرامیکی، یکی دیگر از اختراعات زیبا توسط یک تیم متعهد از متخصصان، می تواند به طور قابل توجهی محافظت را بدون هزینه های بالا ایجاد کند. این روکش‌ها که با پایه‌ای از مواد دیگر مانند پلیمرها و رزین مخلوط شده‌اند، برای یک روکش بادوام به آرامی چرخ می‌زنند. 

 

هنگامی که توسط نصاب باتجربه ای که به جزئیات توجه می کند و می تواند به طور ماهرانه ای هر گونه نقص در پوشش شفاف خودرو را برطرف کند، محافظت بهتری نسبت به اکثر واکس ها و درزگیرها ایجاد می کند. شما همینطور با خرید شیشه شوی ماشین میتوانید همیشه شیشه ای تمیز داشته باشید.

 

پوشش نیمه سرامیک

پوشش‌های نیمه سرامیکی، بر خلاف پوشش‌های سرامیکی نانو و هیبریدی، به دلیل درصد پایین‌تر جامدات سرامیکی موجود در فرمول، سختی مشابهی با محلول‌های پوشش کامل سرامیکی ندارند. این شبیه به افزودن خامه به قهوه است. طعم، ارزش غذایی و طعم را اضافه می کند اما اساساً نوشیدنی را تغییر نمی دهد - یک تفاوت قابل توجه.

مزایا و معایب هر کدام روکش سرامیکی

پوشش‌های سرامیکی هیبریدی پس ازپوشش‌های نانوسرامیکی بهترین چیز بعدی است. آنها خواص مشابهی را ارائه می دهند اما با مزایای اضافی مانند مقاومت در برابر حرارت و قابلیت های خود تمیز شوندگی. هنگامی که این محصولات با دقت توسط خرده فروشان و علاقه مندان به خودرو استفاده می شوند، اثرات طولانی مدتی دارند که می توانند تا 2 سال از وسیله نقلیه شما محافظت کنند.

 

پوشش های نیمه سرامیکی در مقایسه با سایر انواع پوشش ها، محافظت مقرون به صرفه ای را برای مدت زمان کوتاه تری ارائه می دهند. علیرغم محدودیت‌هایی که دارد، این گزینه در برابر لکه‌ها محافظت می‌کند اما آسیب حرارتی یا برخوردهای بزرگ را تضمین نمی‌کند.

انواع عوامل محیطی که خودروی شما به طور منظم در معرض آنها قرار می گیرد را در نظر بگیرید، مانند نور مستقیم خورشید، باران، رطوبت یا گرد و غبار. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا سرمایه گذاری اضافی در پوشش های سرامیکی نانو یا هیبریدی برای مدل خاص خودرو و عادات رانندگی شما ارزشش را دارد یا خیر.

2

برخی از افراد ممکن است استدلال کنند که اپیلاسیون یا درزگیرهای سنتی همچنان با کسری از هزینه، محافظت کافی برای خودروهای خود ارائه می دهند. در حالی که این ممکن است درست باشد، مهم است که به یاد داشته باشید که پوشش های سرامیکی دوام و محافظت بیشتری در برابر عوامل محیطی ارائه می دهند، دقیقاً مانند استحکام چرخ پلی اورتان در برابر سایش و پارگی.

 

با این حال، اگر هزینه نگرانی اصلی شماست، سرامیک سنتی یا درزگیرها ممکن است گزینه مناسبی باشند. وقتی نوبت به آن می رسد، انتخاب روکش سرامیکی مناسب برای خودروی شما به اولویت ها، بودجه و سطح جزئیاتی که می خواهید در وسیله نقلیه خود القا کنید بستگی دارد، دقیقاً مانند تصمیم گیری در مورد اینکه تصمیم می گیرید وسیله نقلیه خود را برای سرویس به کام مغازه بیاورید.

اکنون که انواع پوشش‌های سرامیکی موجود و همچنین مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کرده‌ایم، به همان روشی که یک خریدار پوشش‌های مختلف پلی‌اورتان را در یک فروشگاه بررسی می‌کند، اجازه دهید ببینیم که چگونه این محصولات در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

 



3

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.