کد خبر : 47945 / /
/

تاریخچه پیدایش ساعت مچی

تاریخچه ساعت مچی به صد های سال پیش بر می گردد. ساعت مچی وسیله می باشد که هرچند چند صد سال پیش کارایی خودش را به بشر نشان داده ولی به یک باره و امروزه به ابزار ضروری برای زندگی بشر تبدیل شده و در این مطلب قصد داریم که این ابزار جذاب و دوست داشتنی از کجا آمده ؟ در صورتی که می خواهید بدانید که ساعت مچی از کجا آمده است با ما همراه باشید تا در این مطلب سیر پیشرفت ساعت مچی در جوامع انسانی را بررسی کنیم.

تاریخچه پیدایش ساعت مچی

 همانطور که می دانید امروزه از راه  وسیله های مختلفی که در اختیار داریم امکان مشاهده ساعت روزانه وجود دارد ولی با این وجود هم همه ما بیشترمان همیشه ساعت مچی در دست داریم تا به کمک آن تایم روزانه و تاریخ ماه را در دست داشته باشیم و به طور منظم برای کارهای خود برنامه ریزی کنیم.

 

ساعت مچی چگونه پدید آمده است؟

در این مطلب قصد داریم به نحوه پیدایش ساعت مچی بپردازیم چون قدیمی ترین ساعتی که در طول تاریخ ساخته شده است در دسترس نیست و از نظر تاریخی به طور واضح مشخص نیست اولین ساعت تاریخ چه زمانی ساخته شده است اما در سال 1275 اولین ساعت های مکانیکی در انگلستان ساخته می شد اما چون خیلی بزرگ بودند نمی شد آنها را روی مچ دست داشته باشیم پس آنها را در گردن خود آویزان می کردند.

کم کم تکنولوژی ساعت پیشرفت کرد و از سال 1504 تا 1508 ساعت های بزرگ مکانیکی که به گردن آویخته می شدند کوچک تر شدند و به ساعت های جیبی تبدیل شدند که در جیب جا می شدند و در میان اشراف رواج زیادی داشت چون لازم نبود یک وسیله سنگین به گردن خود بیاویزید و می توانستید در جیب خود نگه دارید تا همیشه ساعت روزانه را در دست داشته باشید.

قرن 16 اوج استفاده از ساعت جیبی بود و همچنین عرصه پیدایش ساعت مچی نیز محسوب می شود چون ملکه الیزابت ملکه انگلستان اولین ساعت مچی را از رابرت دادال هدیه گرفت و قدیمی ترین ساعت مچی که اکنون در دسترس است مربوط به سال 1806 است که به همسر اول ناپلئون هدیه داده شده است.

سازنده نخستین ساعت های مچی را می توان پیتر هنلین نامید که در آلمان نسخه های اولیه ساعت مچی را طراحی می کرد و انگلیس و آلمان را می توان پیشگامان پیدایش ساعت مچی دانست و امروزه همه افراد در منزل خود چندین مدل از ساعت های مچی را دارد که روزانه آنها را در دست می کند تا به کمک آنها تایم روزانه خود را با فعالیت های روزانه خود هماهنگ کند.

معرفی ساعت مچی امروزی با چند برند معتبر

امروزه ساعت های مچی در برندها و شکل های مختلف کوچک و بزرگ وجود دارند و خیلی از افراد از آنها برای خوشتیپ تر شدن و مشاهده تایم روزانه از آن استفاده می کنند همچنین برندهای بسیار زیادی هستند که ساعت های خود را با توجه به مد و فشن هر سال طراحی می کنند و جذاب ترین ساعت های مچی را روانه بازار می کنند.

از میان برندهای معتبر ساعت های مچی که در واچ گروپ می توانید پیدا کنید می توان به سیتیزن، تامی هلینگفر، کاسیو، رولکس و... اشاره کرد که بهترین برندهای ساعت مچی هستند و ساعت هایی تولید می کنند که از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه تولید می شوند و در برابر آب و ضربه مقاومت بسیار زیادی هستند و بیشتر آنها ضدآب هستند و می توانید با ساعت های خود حمام یا شنا کنید بدون اینکه نگران خراب شدن ساعت مچی خود باشید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید ساعت مچی از واچ گروپ باید به آن توجه داشته باشید که از ساعت های برند و با کیفیت و اورجینال استفاده کنید که بتوانید از تمامی امکاناتی که برای این ساعت های فوق العاده قرار داده شده است استفاده کنید و همچنین در برابر عواملی مثل : ضربه، آب و... مقاومت بالایی داشته باشند.

برند سیتیزن و تامی هلینگفر یکی از شناخته شده ترین برندهای ساعت مچی هستند که حتما از محصولات دیگر این برند استفاده کرده اید و می دانید که کیفیت محصولات این برندها چقدر بالا است و می توانید از ساعت های جذاب و دلربای آنها چندین سال استفاده کنید.

11

ساعت مچی خود را از کجا تهیه کنیم؟

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ساعت های خود را از کجا خریداری می کنید چون امروزه برندهای فیک و بی کیفیت بسیار زیاد شده اند که محصولات بی کیفیت را به اسم محصول اصلی با قیمت بالا به فروش می رسانند و کیفیت محصول اصلی را ندارند پس باید دقت کنید که محصول خود را از کجا خریداری می کنید.

امروزه وبسایت های خریداری ساعت مچی زیادی مثل: ایران تایمر، دیجی ساعت، واچ گروپ، واچ آنلاین ، ساعت کنز و... وجود دارد که می توانید با استفاده از این وبسایت های اینترنتی معتبر با زحمت چند کلیک کردن در منزل و بدون نیاز به بازار رفتن در گوشی موبایل خود ساعت دلخواه خود پیدا کنید و درب منزل خود تحویل بگیرید.

لازم است وبسایت های ساعت فروشی معتبر را پیدا کنید که محصولات اصل و اورجینال را به فروش می رساند که وبسایت هایی که در بالا معرفی کردیم از معتبر ترین سایت های خرید ساعت مچی هستند که می توانید به آنها مراجعه کنید و با اطمینان خاطر از آنها خرید کنید چون خودشان دست اول هستند و از خارج کشور به صورت مستقیم محصول مورد نظر را به صورت مستقیم خریداری می کنند و به شما عرضه می کنند تا دیگر نگران ساعت های فیک و بی کیفیت نباشید.

توصیه می شود هم برای کنترل تایم روزانه خود و هم زیباتر کردن استایل خود از ساعت های مچی استفاده کنید و چندین مورد در رنگ و مدل های مختلف از واچ گروپ تهیه کنید و با لباس های مختلف خود ست کنید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.