کد خبر : 46027 / /
/

رکورد فروش ملک دبی در سال 2023 شکسته شد!

کشور امارات متحده عربی با اجرای سیاست‌های درست و انجام طرح‌های صحیح توانسته به یکی از محبوب‌ترین کشورهای سرمایه‌پذیر در آسیا تبدیل شود. این پیشرفت تا اندازه‌ای رسیده که معاملات ملکی دبی در سال 2023 در مقایسه با مدت مشابه در سال‌های قبل توانست رکورد بزند و به افزایش 44 درصدی برسد.

رکورد فروش ملک دبی در سال 2023 شکسته شد!

 

بازار املاک و مستغلات دبی به علت پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر داشته، مورد توجه سرمایه‌گذاران زیادی قرار گرفته است. صنعت املاک این شهر توانسته 8.2 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی (GDP) امارات را داشته باشد.

 

 

فروش خانه های 10 میلیون دلاری در دبی رکورد زد!

 

مطابق با جدیدترین آمار و گزارش موسسه مشاوره جهانی نایت فرانک، معاملات ملکی دبی در سال 2023 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 44 درصد افزایش یافت و در مجموع به 57700 واحد رسید که این رقم شامل 46100 آپارتمان و 11600 ویلا می شود. همچنین فروش خانه های لوکس و لاکچری10میلیون دلاری مورد توجه ثروتمندان جهان بوده و در 9 ماه ابتدایی سال 2023 به رکورد 277 واحد رسیده است!

همچنین مطابق با این گزارش ثروتمندان در دنیا تمایل دارند 2.5 میلیارد دلار برای خرید ملک در امارات هزینه کنند. این آمار نشان دهنده افزایش تقاضا برای خانه های لوکس کشور امارات متحده عربی و شهر دبی ( مرکز تجاری و گردشگری خاورمیانه) است.

بنابراین تقاضا برای خرید خانه های لوکس دبی همچنان در حال بیشتر شدن است و نظر خریداران بین المللی را به خود جذب می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید منطقه جمیرا به عنوان یکی از برترین مناطق مسکونی، نقطه کانونی برای خرید خانه است که نزدیک به 52.3 درصد از کل فروش خانه های این شهر با رنج قیمتی بیش از 10 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

بنگاه معاملات املاکی زیادی در این حیطه فعالیت می‌کنند که یکی از آن‌ها در حوزه خرید ملک در دبی مشاور املاک نیووی است.

7

 

جذابیت سرمایه گذاری در دبی برای ایرانیان

 

در سه دهه گذشته امارات با رشد اقتصادی توانسته در زمره کشورهایی با بالاترین سطح درآمد سالیانه قرار بگیرد و شهروندانش را در بالاترین سطح رفاهی قرار دهد. دیگر گزارش‌ها نشان می‌دهد ایرانیان طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در کشور امارات متحده عربی انجام داده‌اند. براساس گزارش، ایرانیان مقیم کشور امارات متحده عربی بیش از 5 هزار شرکت را در این کشور به ثبت رسانده‌اند.

8

 

رکورد جذب گردشگر در دبی

 

همچنین رشد جاذبه‌های گردشگری دبی با ساختن سازه‌هایی مانند برج خلیفه دبی (بلندترین ساختمان در جهان)، آکواریوم و مراکز خرید، پیست‌های اسکی سرپوشیده و ...  توانسته تاثیر خوبی در افزایش بازدید و فروش خانه‌های این شهر داشته باشد. چشم انداز امارات نشان می‌دهد که تا پایان سال 2025 حدود 23 میلیون گردشگر از سراسر دنیا به این کشور سفر کنند. به همین علت تقاضا برای اقامت و اجاره ملک بالاتر خواهد رفت.

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.