کد خبر : 45370 / /
/

معرفی انواع مدل های گیتار پارسی

معرفی انواع مدل های گیتار پارسی

 

 

گیتار پارسی به عنوان یک برند پرفروش و پر طرفدار در میان انواع گیتارها شناخته شده است. یکی از ویژگی‌های این گیتار که سبب شده در میان هنرجویان تازه کار بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است. از آنجا که این ساز در داخل کشور تولید می‌شود، بنابراین قیمت آن نسبت به محصولات مشابه دیگر پایین‌تر است. البته قیمت ارزان آن، دلیل بر کیفیت پایین این ساز نیست؛ بلکه تنها به دلیل حذف شرایط گمرکی و نوسانات ارز که در نمونه‌های خارجی وجود دارد، قیمت تمام شده این گیتار ارزان‌تر است. گالری دنیای سازها ارائه دهنده انواع گیتار پارسی تصمیم دارد، در ادامه شما را با مدل‌های مختلف این ساز و قیمت آن آشنا کند.

 

انواع گیتار پارسی

افرادی که به تازگی وارد عرصه موسیقی شده‌اند و قصد نواختن ساز گیتار را دارند؛ ما به آنها انواع گیتار پارسی را پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید در مورد انواع مختلف این گیتار اطلاعاتی به دست آورید، با ما همراه باشید.

  • گیتار پارسی مدل M2

این گیتار برای افراد مبتدی که قصد یادگیری ساز گیتار را دارند، ساخته شده است. طراحی و فاصله سیم‌ها و فیزیک این گیتار به گونه‌ای است تا برای یک نوازنده تازه کار، در تکنیک سیم‌گیری سهولت را ایجاد کند. این گیتار در سایز ۴/۴ ساخته شده و جزء گیتارهای گروه سنی بزرگسالان محسوب می‌شود و برای افراد بالای ۱۱ سال مناسب است.

گیتار پارسی M2 به دلیل رنگ‌های خاص و زیبایی که دارد و رزین‌های ماتی که در دور آن کار شده است، به عنوان یک گیتار با طراحی زیبا شناخته می‌شود‌. بدنه گیتار از چوب درخت افرا و جنس صفحه انگشت گذاری آن از چوب مرغوب درخت گردو ساخته شده است. این گیتار کلاسیک دارای ۱۹ فرت بوده و ۶ سیم استاندارد گیتار از نایلون با کیفیت درست شده، هم چنین ضخامت کاسه این گیتار ۱۲۰ میلی‌متر است.

  • گیتار پارسی مدل M3

یکی دیگر از سازهایی که بسیار مناسب هنرجویان تازه کار می‌باشد، گیتار پارسی M3 با رنگ بدنه و دسته کاملاً مات و جذاب است. این گیتار یک گیتار فول سایز بوده و برای افراد بالاتر از ۱۱ سال است. وزن این مدل گیتار بسیار پایین و حدود یک کیلوگرم می‌باشد و به راحتی قابلیت حمل دارد.

برای ساخت این گیتار از چوب درختان صنوبر و گردو استفاده می‌شود که کیفیت چوب به کار رفته صدای ساز را ارتقا بخشیده است. ماشین هد گیتار از فلز کروم ساخته شده است. به علاوه گیتار M3 دارای ۱۹ فرت و ۶ سیم استاندارد بوده و ضخامت کاسه آن ۹۵ میلی‌متر است.

گیتار پارسی مدل M5

  • گیتار پارسی مدل M5

یکی دیگر از گیتارهای بسیار پرفروش گالری دنیای سازها گیتار پارسی مدل M5 است که رنگ آکاژو بدنه و رزین مات آن ظاهری جذاب به گیتار بخشیده است. سایز این گیتار ۴/۴ بوده، یعنی برای افراد بزرگسال طراحی شده است. جنس صفحه رویه این مدل از چوب درخت صنوبر و جنس صفحه پشتی و کناری از ماهون تولید می‌شود‌. این گیتار دارای ۱۹ از جنس فلز به همراه تعداد ۶ سیم استاندارد می‌باشد، هم چنین ضخامت کاسه آن ۹۵ میلی‌متر است. این ساز که در دسته سازهای آموزشی قرار می‌گیرد برش کات اوی و پیکاپ ندارد.

از دیگر ویژگی‌های این مدل گیتار می‌توان به جنس ماشین هد آن اشاره کرد که از کروم بوده و نسبت به مدل‌های قبلی دوام کوک بالاتری دارد. دوام کوک یک گیتار یعنی وقتی آن را کوک می‌کنید، برای مدت زمان بیشتری باقی می‌ماند و خیلی سریع نیاز به کوک دوباره نخواهد داشت.

  • گیتار پارسی مدل M6

گیتار پارسی مدل M6 یکی از به روزترین و جدیدترین گیتارهای ارائه شده توسط کمپانی پارسی است. جنس بدنه، رویه، پشتی و کناری این ساز از چوب درختان گردو و همچنین چوب آکومه که بسیار سبک و ریز بافت بوده، ساخته شده است. متریال بسیار با کیفیتی که برای ساخت این ساز به کار رفته، آن را به یک ساز نیمه حرفه‌ای تبدیل کرده است.

برای رنگ بدنه این ساز از رنگ پلی استر مات استفاده شده که با رزین‌های سفید دور آن ظاهر زیبایی به ساز بخشیده است.

این گیتار فول سایز (۴/۴) بوده که برای رده سنی بزرگسالان مناسب می‌باشد. جنس ماشین هد گیتار M6 از کروم با کیفیت تولید شده و این ساز با ۱۹ فرت فلزی و ۶ سیم استاندارد طراحی شده است. ضخامت کاسه این ساز ۹۵ میلی‌متر و حداقل و حداکثر ضخامت دسته آن ۹۵ و ۶۳ میلی‌متر است.

  • گیتار پارسی مدل P40

گیتار پارسی مدل P40 یک گیتار آموزشی محسوب می‌شود که برای افرادی که قصد یادگیری این ساز را دارند، گزینه مناسبی است. برای ساخت بدنه و سردسته این گیتار از چوب درختان گردو و رزوود استفاده شده که استحکام و زیبایی مناسب و قابل قبولی دارد. این گیتار دارای یک کاسه‌ای به قطر ۹۵ میلی‌متر و ۱۹ فرت است.

این گیتار فول سایز بوده که مناسب افراد بزرگسال است. فاصله سیم‌ها در گیتار P40 کاملاً استاندارد طراحی شده که برای نواختن آکوردها و سیم‌گیری افراد مبتدی به آن‌ها کمک می‌کند. با توجه به متریال با کیفیتی که برای ساخت این ساز استفاده شده، صدایی بسیار نرم و فوق العاده دلنشین را ارائه می‌دهد.

نکات مهم در هنگام خرید گیتار پارسی

اگر می خواهید گیتاری که خریداری می‌کنید، حداکثر صدای گوش نواز و دلنشین را داشته باشد، باید به یک سری نکات در هنگام خرید توجه کنید. در ادامه مهمترین عواملی که در هنگام خرید گیتار پارسی باید مد نظر قرار دهید را عنوان می‌کنیم.

  • به جنس چوب به کار رفته در صفحه رویه و کناری، نوع سیم و چوب صفحه انگشت گذاری دقت کنید تا از استحکام قابل قبولی برخوردار باشد.

  • عواملی مثل پیچ تنظیم دست، سیستم خرک ثابت و دارا بودن ویژگی اتصال کابل را سؤال نمایید.

  • سایز گیتار را متناسب با سن خودتان انتخاب کنید.

  • دقت نمایید تا گیتار دارای تنظیم صدا باشد، ابن امر بر کیفیت صدای تولید شده در گیتار تأثیر می‌گذارد.

  • به طراحی پشت دسته گیتار توجه کنید که بیش از اندازه گرد نباشد‌.

  • دقت نمایید تا دور دسته گیتار تاب نداشته باشد، چون می‌تواند بر صدای تولید شده تأثیر منفی بگذارد.

  • به سردسته گیتار که محل قرار گرفتن پیچ‌های کوک است، توجه کنید.

گیتار پارسی

چرا بهتر است تا گالری دنیای سازها را برای خرید گیتار انتخاب کنید

اولین دلیل اینکه گالری دنیای سازها نماینده انحصاری محصولات کمپانی پارسی است که محصولات این شرکت را به صورت تک و عمده به فروش می‌رساند. همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل، به صورت حضوری خرید نمایید که امکان تست کردن ساز نیز برایتان فراهم است. در غیر این صورت قادر هستید تا از طریق اینترنتی، اقدام به خرید گیتار مورد نظر خود کنید.

انواع مختلف گیتار پارسی در محدوده قیمتی 2,500,000 تومان تا 4,700,000 تومان در این مجموعه به هنرجویان عزیز ارائه می‌شود‌‌. همچنین این فروشگاه امکان خرید اقساطی را برای شما فراهم کرده است که برای اطلاع از نحوه اقساط و شرایط آن می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل کنید. کارشناسان و پشتیبانی سایت دنیای سازها همواره پاسخگوی سؤالات شما خواهند بود.

کلام پایانی

هدف ما این بود که شما را با انواع گیتار پارسی و ویژگی‌های آن آشنا کنیم. همچنین نکاتی را که به شما در خرید گیتار پارسی کمک می‌کند را عنوان کردیم‌. اگر قصد خرید این برند گیتار را دارید به شما توصیه می‌کنیم که به سایت دنیای سازها مراجعه کرده و از محصولات متنوع گیتار پارسی دیدن فرمایید و از مشخصات و قیمت آنها اطلاع پیدا کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.