کد خبر : 45202 / /
/

مزایا و معایب پروتئین وی کاله

در بازار مکمل‌های ورزشی، پروتئین وی از جمله پرطرفدارترین‌ها به حساب می‌آید و در میان انواع پروتئین وی، یکی از محبوب‌ترین‌هایی که مصرف‌کنندگان زیادی را به خود اختصاص داده، پودر پروتئین وی کاله است. این مکمل در طعم‌های مختلفی مثل وانیل، کوکی و شکلات عرضه شده و این قابلیت را دارد که در کوتاه مدت، رشد توده عضلانی را بهبود بخشد. برای اینکه با مزایا و معایب پروتئین وی کاله بیشتر آشنا شوید، در این مقاله همراه ما باشید.

مزایا و معایب پروتئین وی کاله

 

 

پروتئین وی چیست؟

شیر از 2 پروتئین به نام‌های کازئین و وی (whey) تشکیل شده است. به پروتئین وی، پروتئین آب پنیر هم می‌گویند زیرا در واقع در فراید ساخت پنیر از شیر به دست می‌آید. پروتئین وی را به راحتی می‌توان از کازئین جدا کرده و در قالب پودر، به عنوان مکمل ورزشی مورد استفاده قرار داد. پروتئین وی هر 9 اسید آمینه ضروری برای بدن را شامل شده و مقدار لاکتوز در آن بسیار اندک است. مکمل پروتئین وی به عضله‌سازی کمک کرده، از تحلیل ماهیچه‌ها پیشگیری می‌کند و ریکاوری را تسریع می‎نماید.

پروتئین وی کاله چیست؟

پروتئین whey کاله حاوی پودر پروتئین وی است و برای ورزشکارانی کاربرد دارد که به دنبال افزایش حجم عضلات خود هستند. در هر وعده روزانه از این مکمل 24 گرم پروتئین وجود دارد. مصرف پروتئین وی کاله از تحلیل عضلات جلوگیری کرده و بافت چربی را در بدن کاهش می‌دهد.

 این مکمل 1800 گرم وزن دارد و برای آقایان و خانم‌ها قابل استفاده است. پروتئین وی کاله ساخت شرکت کاله بوده و در ایران به تولید رسیده است. قیمت پروتئین وی کاله به طعم آن بستگی دارد. قیمت طعم وانیلی از دو طعم شکلاتی و کوکی کمی بیشتر است.

مزایای پروتئین وی کاله چیست؟

مهم‌ترین مزایای پروتئین وی کاله به شرح زیر است:

وی کاله برای عضله سازی

مصرف پروتئین وی کاله به تحریک سنتز پروتئین در عضلات کمک کرده و حجم ماهیچه‎‌های بدن را افزایش می‌دهد. در کنار ورزش‌های مقاومتی می‌‎توان از این مکمل بهره گرفته و رشد عضلات را بهبود بخشید. هر وعده روزانه از این مکمل 48% از نیاز روزانه به پروتئین را برطرف خواهد کرد. بافت‌های بدن انسان به طور دائم در حال تخریب و ساخت هستند. استفاده از پروتئین وی کاله کمک می‌کند تا به حفظ سلامت بافت‌های بدن کمک شود.

20

پیشگیری از تحلیل عضلات از خواص پروتئین وی کاله

وقتی شما ورزش می‌کنید، مقدار پروتئین در عضلات شما کاهش می‌یابد و بلافاصله باید جایگزین شود تا دچار تحلیل عضلانی نشوید. یکی از مزایای پروتئین وی کاله این است که نیاز بدن ورزشکار به پروتئین را برطرف کرده و از تجزیه شدن پروتئین موجود در ماهیچه‌ها ممانعت به عمل می‌آورد.

تسریع ریکاوری

بعد از ورزش، عضلات و بافت‌های بدن شما نیاز به استراحت دارند تا بازیابی شوند. مصرف پروتئین وی کاله می‌تواند ریکاروی را سرعت بخشیده و موجب شود تا ماهیچه‌ها زودتر بازسازی شوند. به این ترتیب بدن فرد ورزشکار یا بدنساز خیلی زود آماده ورزش دوباره خواهد شد.

از دیگر مزایای پروتئین وی کاله به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • کاهش بافت چربی در بدن
  • کمک به افزایش تولید انرژی در بدن
  • کمک به حفظ تعادل آب و الکترولیت‌‎ها در بدن
  • تامین برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل ویتامین دی، کلسیم، آهن، پتاسیم و سدیم.

همچنین در هر وعده روزانه از پروتئین وی کاله 3 گرم کربوهیدرات وجود دارد که باعث افزایش انرژی در بدن ورزشکار می‌شود. پروتئین وی کاله فاقد لاکتوز بوده و بنابراین افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند با خیال راحت می‌توانند از آن بهره بگیرند.

معایب پروتئین وی کاله چیست؟

خوشبختانه موردی را به عنوان معایب پروتئین وی کاله نمی‌توانیم مطرح کنیم. این مکمل بیشتر دارای مزیت است نه عوارض. اما به این موارد که در واقع موارد منع مصرف پروتئین وی کاله هستند، توجه کنید:

  • افرادی که بیماری‌های خاص دارند یا داروهای خاصی را مورد استفاده قرار می‌دهند، تنها در صورت تائید پزشک مجاز به استفاده از پروتئین وی کاله هستند.
  • اشخاص زیر 18 سال نباید از این مکمل استفاده کنند؛ مگر اینکه پزشک توصیه کرده باشد.
  • خانم‌های باردار و شیرده فقط در صورت تائید پزشک مجاز به مصرف این مکمل هستند.
  • افرادی که به ترکیبات موجود در این مکمل حساسیت دارند باید از مصرف آن بپرهیزند.

مکمل وی کاله در اکثر موارد هیچ نوع عارضه جانبی ندارد؛ به شرط آنکه به مقدار توصیه شده توجه کنید و فراتر از آن نروید. در موارد نادر با خوردن این مکمل در برخی از افراد ممکن است عوارض زیر مشاهده شود:

  • عوارض گوارشی
  • آسیب به کبد و کلیه
  • افزایش وزن
  • افزایش اسیدیته خون
  • آکنه و مشکلات پوستی
  • افزایش احتمال پوکی استخوان و نقرس
  • احساس خستگی و کرختی

یادآور می‌شویم که این عوارض بر اثر مصرف مکمل وی کاله رایج نیستند و اغلب در صورت مصرف، بیش از حد مجاز در برخی از افراد مشاهده می‌شوند.

 

نحوه مصرف پروتئین وی کاله

21

1 پیمانه از پروتئین وی کاله حدود 32 گرم و نیم، پودر را در خود جای می‌دهد. نحوه مصرف این مکمل به این شکل است که باید 1 پیمانه از آن را با 130 سی سی آب یا نوشیدنی دیگر ترکیب نمایید. اگر می‌خواهید با مصرف این مکمل، کالری بیشتری برای بدن شما تامین شود، توصیه می‌کنیم که به جای آب از شیر استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی کاله

هم در روزهای تمرین و هم در روزهای استراحت بهتر است که مکمل وی کاله را مورد استفاده قرار دهید. در روزهای تمرین نحوه مصرف به شرح زیر است:

  • 1 پیمانه 3 ساعت قبل از تمرین
  • 1 پیمانه نیم ساعت بعد از تمرین

در روزهایی که تمرین ورزشی انجام نمی‌دهید یک پیمانه از پروتئین وی کاله را بین وعده‌های غذایی خود مورد استفاده قرار دهید.

کلام پایانی

در این مقاله مزایا و معایب پروتئین وی کاله را برای شما شرح دادیم. آیا می‌دانستید که به راحتی می‌توانید پروتئین وی کاله را از داروخانه های آنلاین خریداری کنید؟ توصیه ما به شما این است که چه به صورت حضوری و چه اینترنتی در هر صورت از یک فروشگاه معتبر مثل داروخانه خرید خود را انجام دهید تا از اصالت مکمل ورزشی که خریداری کرده‌اید مطمئن باشید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.