کد خبر : 43282 / /
/

آموزش تعمیرات تخصصی گیربکس های اتوماتیک

آموزش تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک نیازمند تخصص و تجربه بسیار بالایی است، آموزش تعمیر گیربکس های اتومات در تک گیربکس به صورت عملی

آموزش تعمیرات تخصصی گیربکس های اتوماتیک

 

آموزش تعمیرات تخصصی گیربکس‌ اتوماتیک یک مهارت پیچیده و حرفه‌ای است که نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد. آموزش تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک مانندتعمیر گیربکس ام جی، گیربکس کیا، بنز، لکسوس، نیسان، لیفان، هیوندای، بسترن، گیربکس های چینی، گیربکس بی ام ، گیربکس چری، گیربکس آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و ... به صورت کاملا تخصصی و عملی در تک گیربکس انجام میشود.

آموزش تعمیرات تخصصی گیربکس های اتوماتیک

 در این مقاله چند مرحله کلی برای آموزش تعمیر تخصصی گیربکس‌های اتوماتیک بیان کردیم. توجه داشته باشید که این توصیف کلی است و برای تعمیر و نگهداری دقیق گیربکس‌های مختلف نیاز به آموزش‌های خاص، تخصصی و عملی دارید.

  • آموزش پایه ای در مورد سیستم‌ گیربکس‌ های اتوماتیک، اجزای  داخلی جعبه دنده و کارکرد آنها
  • آشنایی با انواع گیربکس‌ های اتوماتیک مانند تورک کانورتر، گیربکس دو سرعته، CVT و ...
  • مطالعه کتاب ها، فیلم های آموزشی و منابع مرتبط با گیربکس‌های اتوماتیک.

دوره‌ های تخصصی:

  1. شرکت در دوره‌ های تخصصی تعمیر و نگهداری گیربکس‌های اتوماتیک از مراکز معتبر و متخصص.
  2. مشارکت در کارگاه‌ ها و آموزش‌ های عملی برای تجربه عملی در تعمیر گیربکس‌ها.

ابزار و تجهیزات:

  1. یادگیری استفاده از ابزارهای تخصصی برای تعمیر انواع گیربکس‌ ها، از جمله دستگاه‌های تشخیص خطا و رفع اشکال.
  2. تهیه و استفاده از وسایل ایمنی و محافظتی مناسب.

تجربه عملی:

  1. شروع به تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک در محیطی کنترل شده و با کمک کارشناسان متخصص.
  2. افزایش تجربه و مهارت با تعمیر گیربکس‌ های واقعی در  تعمیرگاه های تخصصی مانند تک گیربکس

دانش تکنولوژیکی:

  1. پیگیری روند تکنولوژیکی و به‌روزرسانی‌های مرتبط با گیربکس‌های اتوماتیک.
  2. آشنایی با نرم‌ افزارهای تشخیص خطا و تعمیر گیربکس‌ های گوناگون.

مطالعه مداوم:

  1. بالا بردن اطلاعات با اخبار و مقالات مرتبط با گیربکس‌های اتوماتیک.
  2. شرکت در دوره‌های آموزشی به روز و حرفه ای.

گواهی‌ نامه‌ها:

  1. دریافت گواهی‌ نامه‌ های معتبر در حوزه تعمیرات گیربکس‌ های اتوماتیک.

نکته: توجه داشته باشید که تعمیرات تخصصی گیربکس‌های اتوماتیک نیازمند مهارت‌ های پیچیده و تجربه بسیار بالایی است، بنابراین زمان و تمرین بسیاری برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه‌ای در این حوزه لازم است.

بهترین مجموعه آموزشی تعمیرات گیربکس اتومات به صورت عملی

بهترین تعمیرگاه آموزشی تعمیر گیربکس اتومات

 تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تک گیربکس یکی از بهترین و مجهزترین مراکز تخصصی در تهران است که هر ساله بیش از چند دانشجوی مشتاق کار را پذیرش میکند. مجموعه تک گیربکس در کمترین زمان ممکن به صورت تخصصی و عملی کلیه اقدامات مهم  برای تعمیرات گیربکس اتوماتیک را آموزش میدهد.

آموزش های عملی در واقع یکی از اصلی ترین اقدام قبل از شروع هر کاری است. مخصوصا در حوزه تعمیرات گیربکس که یکی از حساس ترین قسمت های خودرو به شمار میرود و به تجربه و دانش بسیار زیادی نیاز دارد.

تعمیر انواع گیربکس های اتوماتیک چگونه انجام میشود؟

تعمیر انواع گیربکس‌های اتوماتیک به تخصص و تجربه مکانیکی ماهر نیاز دارد. این عملیات ممکن است شامل تشخیص مشکلات، تعویض قطعات خراب یا فرسوده، تنظیمات و تعمیرات الکترونیکی، تعویض روغن گیربکس و دیگر فعالیت‌های مرتبط باشد.

 در ادامه به برخی از مراحل تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک که به صورت کاملا عملی در مجموعه تک گیربکس آموزش داده میشود اشاره می‌کنم:

  • تشخیص مشکلات:

ابتدا باید مشکلات و علت عدم عملکرد صحیح گیربکس تشخیص داده شود. این مشکلات ممکن است شامل تعویض ناصحیح دنده، لرزش‌ها، خرابی قطعات، افت قدرت و شتاب خودرو، و غیره باشند.

  • تعویض قطعات:

در برخی موارد، قطعات خراب گیربکس ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. این قطعات می‌توانند شامل دیسک‌ های کلاچ، بلبرینگ‌ ها، دنده‌ها و قطعات هیدرولیکی باشند.

  • تنظیمات هیدرولیکی:

در گیربکس‌های اتوماتیک، سیستم‌های هیدرولیکی برای تغییر دنده‌ها استفاده می‌شوند. تنظیمات این سیستم‌ ها برای اطمینان از تغییر دنده‌ها به صورت صحیح و بدون خطا انجام می‌شود.

  • تعویض روغن گیربکس:

روغن گیربکس اتوماتیک نقش حیاتی در کارکرد صحیح گیربکس دارد. تعویض منظم مایع گیربکس و فیلتر آن به حفظ عملکرد و  بهینه گیربکس اتومات کمک شایانی میکند.

  • آزمون و تست:

پس از تعمیر، گیربکس باید آزمون و تست‌های مختلفی را با معیارهای استاندارد پشت سر بگذارد تا اطمینان حاصل شود که عملکرد آن به درستی و همانند سابق شده است یا نه.

توجه: توصیه تک گیربکس این است که برای آموزش تعمیرات گیربکس اتوماتیک در هر شهری از کشور عزیزمان ایران که هستید علاوه بر مطالعه کتبی شما باید حتما تعمیرات گیربکس را به صورت عملی و تجربی یاد بگیرید تا بتوانید در آینده به محیط کار بپیوندید و درآمد خوبی داشته باشید.

برخی از آموزش های تخصصی انواع گیربکس های اتوماتیک

آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک

آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان

تعمیر گیربکس نیسان یک عملیات پیچیده است و بستگی به نوع مشکلات و مدل خودرو دارد. در صورتی که گیربکس اتوماتیک خودرو نیسان با مشکلات مواجه شده باشد باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم:

  1. تشخیص مشکل
  2. تعویض قطعات
  3. تنظیمات هیدرولیکی و الکترونیکی
  4. تعویض روغن گیربکس
  5. آزمون و تست

توجه: تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان، به تخصص و تجربه مکانیکی ماهر و همچنین استفاده از قطعات اصلی یا معتبر نیاز دارد. مجموعه تخصصی تک گیربکس آموزش عملی تعمیرات انواع گیربکس های نیسان را به صورت تخصصی و ارزشمند در دستور کار خود دارد.

 آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک بسترن

تعمیر گیربکس بسترن نیز همچون تعمیر گیربکس‌ های اتوماتیک دیگر، نیاز به تخصص و تجربه بسیار بالایی دارد. در ابتدا باید مشکلات و دلایل خرابی گیربکس بسترن شناسایی شود. همچنین میزان خرابی، تعداد قطعات خرابی مشخص خواهد شد و سپس تصمیم گیری میشود که قطعات تعویض شوند یا با بازسازی میتوان مشکلات را برطرف کرد.

آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی

بله، تعمیر گیربکس اتوماتیک CVT (بی وای دی یا Continuous Variable Transmission) نیز مانند تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک دیگر، نیاز به تخصص و تجربه دارد. گیربکس CVT یک نوع خاص از گیربکس اتوماتیک است که به صورت پیوسته و بدون مراحل دنده تغییر می‌کند. آموزش تعمیر انواع گیربکس بی وای دی زیر نظر کارشناسان حرفه ای و آموزش دیده انجام میشود. تعمیر گیربکس بی وای دی به خاطر حساسیت و دشوار بودن آن کار هر مکانیکی نیست و باید تعمیرکار دانش تشخیص مشکلات آن را داشته باشد تا بتواند به راحتی آنها را برطرف کند.

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس اتوماتیک چیست

گیربکس اتوماتیک یک سیستم در خودروها است که وظیفهٔ تنظیم و انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را برعهده دارد. در گیربکس اتوماتیک، فرآیند تغییر دنده به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام دستی‌ از سوی راننده انجام می‌شود. این نوع گیربکس برای راحتی و سهولت در رانندگی طراحی شده است و به راننده اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی از تغییر دنده‌ها، خودرو را اداره کند.

گیربکس اتوماتیک شامل تعدادی دنده مختلف است که به طور خودکار توسط یک سیستم هیدرولیکی یا الکترونیکی تغییر می‌کنند. این سیستم‌ها بر اساس شرایط رانندگی، سرعت خودرو، و نیروی موتور تصمیم می‌گیرند که کدام دنده باید در هر لحظه انتخاب شود. این تغییرات دنده به طور سلسله مراتبی و بدون توقف در طول رانندگی اتفاق می‌افتد.

این نوع گیربکس ها در خودروهای شهری و ترافیک سنگین مزایایی فراوانی دارد، اما هزینه نگهداری و پیچیدگی بیشتری نسبت به گیربکس دستی خواهد داشت.

تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر زمان میبرد؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر زمان میبرد

زمان لازم برای تعمیر گیربکس اتوماتیک می‌تواند بسیار متغیر باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعمیر گیربکس اتوماتیک ممکن است بر اساس وضعیت و مشکلات خاص گیربکس یک خودرو، میزان آسیب و خرابی، نوع خودرو، قطعاتی که نیاز به تعویض دارند، تخصص و تجربه مکانیک و سرویس‌دهنده، و شرایط کاری متفاوت باشد.

به طور کلی، تعمیر گیربکس اتوماتیک ممکن است چند روز تا چند هفته به طول انجامد. در بعضی موارد ساده‌ تر، مانند تعویض روغن گیربکس یا تعویض قطعات کمکی، زمان تعمیر کمتری نیاز خواهد داشت. اما در موارد پیچیده‌ تر مانند تعمیرات عمده در داخل گیربکس، زمان بیشتری  نیاز خواهید داشت.

تعمیرگاه تک گیربکس با استفاده از دانش خود و همچنین بهترین و مجهزترین امکانات در کمترین زمان مشکلات گیربکس را شناسایی کرده و در سریعترین زمان ایرادات را برطرف میکند.

نتیجه:

اگر به آموزش تعمیرات گیربکس اتوماتیک علاقه مند هستید بهترین و سریعترین روش برای رسیدن به موفقیت و درآمد بالا حضور در مراکز تخصصی گیربکس های اتوماتیک است. تعمیرگاه تگ گیربکس یکی از بهترین تعمیرگاه های تهران است که سالانه بیش از ده ها متخصص را روانه بازار میکند.

اگر به یادگیری تعمیرات گیربکس به صورت عملی و کارآموز علاقه دارید میتوانید با مراجعه با سایت تعمیرگاه تک گیربکس با کارشناسان ارتباط بگیرید و برای حضور در مجموعه ما مشورت کنید.

منبع: takgearbox.com

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.