کد خبر : 42603 / /
/

ضروری‌ترین ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای پرندگان

در طبیعت، پرندگان و طوطی‌ها برای سالم و زنده ماندن و رشد پرهایشان به طیف وسیعی از گیاهان خام متکی هستند. اما زمانی که قرار است در خانه و کنار شما زندگی کنند، وجود یک رژیم غذایی سالم (شامل ویتامین‌ها و مکمل‌های لازم است) و مواد مغذی موجود در آن، آنها را قادر می‌سازد تا برای سالم و زنده ماندن تلاش کنند.

ضروری‌ترین ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای پرندگان

 

با توجه به اهمیت دانستن مولتی ویتامین های مهم برای سلامت پرنده به ذکر این مکمل ها در این مطلب پردخته ایم.

چرا طوطی‌ سانان به ویتامین‌ها و مواد مغذی نیاز دارند؟

از مشکلات رایجی که دامپزشکان طیور با آن مواجه هستند، سوء تغذیه است. حتی صاحبان طوطی با تجربه هم ممکن است برای تهیه غذاهایی با ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری پرندگان صرفه‌جویی کنند. این امری اشتباه است! چون یک رژیم غذایی نامناسب باعث بروز مشکلاتی برای دوست پَردار شما خواهد شد. مطمئنا زمانی که رژیم غذایی نامناسب را با غذاهای مقوی و مکمل‌های پرنده ترکیب کنید، خواهید دید که چرا پرنده شما به ویتامین‌ها و مکمل‌ها نیاز دارد.

پرنده‌ خانگی به این ویتامین‌ها و مکمل‌ها نیاز دارد:

1- مولتی ویتامین نکتون اس

نکتون اس (nekton s) یک مکمل غذایی برای پرندگان خانگی برای تقویت نطفه که حاوی مجموعه‌ای از ویتامین‌هایی است که برای سلامتی و رشد سالم پرندگان خانگی ضروری هستند. شامل موارد زیر می‌شود:

  • ویتامین A برای حفظ سلامت چشم‌ها، پوست و رشد استخوان‌ها.
  • ویتامین D۳ منبعی برای جذب کلسیم و فسفر توسط بدن پرنده.
  • ویتامین E آنتی‌اکسیدانی برای محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو و افزایش سیستم ایمنی بدن.
  • ویتامین B۱ (تیامین) برای ترشح انرژی از غذا و عملکرد سالم سیستم عصبی.
  • ریبوفلاوین (ویتامین B۲) مناسب برای تبدیل غذا به انرژی، سلامت پوست و حفظ سلامت دستگاه عصبی.
  • نیاسین آمید (ویتامین B۳) نقش آن، ترشح انرژی از غذا، تعادل هورمون‌ها و سلامت عروق خونی.

 

13

2- مولتی‌ ویتامین نکتون ام اس آ MSA

 این مولتی ویتامین علاوه بر تقویت نطفه برای موارد زیر هم مفید است:

  • مکمل برای تقویت استخوان‌بندی پرنده و سرشار از کلسیم.
  • تقویت شده با ویتامین D3 و مقداری اسید آمینه
  • مؤثر در سوخت‌وساز بدن.
  • یک انتخاب فوق العاده برای کنترل تداوم سوخت‌وساز بدن در پرنده های زینتی و طوطی‌سانان.

3- مولتی ویتامین تابرنیل توتال

یک مولتی ویتامین با ترکیب فوق‌العاده از ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه است. گزینه‌ای عالی برای استفاده در دوران بدو تولد جوجه طوطی، رویش پرها، تولید مثل و همینطور هنگام بیماری های مختلف عفونی، انگلی و استرس خواهد بود.

4- مولتی ویتامین ویتا کامبکس vitacombex-v

جهت درمان و پیشگیری از کمبود ویتامین‌ها، ضعف در توان تولید مثل، پرورش و رشد بهتر پرنده، جابجایی پرنده در مسافت‌های طولانی و بیماری‌های میکروبی که منجر به ناراحتی‌های جسمی پرنده می‌شود، قابل استفاده است.

5- مولتی ویتامین اومنی ویت omni-vit

این محصول ترکیب کاملا متعادلی از اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و عناصر کمیاب دارد. بسیار موثر در رشد مطلوب جوجه طوطی در مواقع ضعف و استرس است.

6- مولتی ویتامین Hagen hari prime

یک محصول با طیف کاملی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و جز بهترین مولتی ویتامین برای طوطی به حساب می‌آید. یک پودر فوق‌العاده خوش طعم که به راحتی در سرلاک و یا آب آشامیدنی پرنده نفوذ می‌کند. با ترکیب منحصر به فردی که از آنزیمها دارد، باعث بهبود هضم غذا میشود.

بسیار مناسب برای: طوطی خاکستری، طوطی آمازون، کاکادو، مرغ عشق، ماکوس بزرگ و کوچک و طوطی سانان سنگال است.

7- مولتی ویتامین My beau

Mybeau avian ساخت نیوزلند و یک مکمل ویتامین مایع و امگا است. قابلیت استفاده برای تمام پرندگان خصوصا طوطی سانان را دارد. این محصول باعث بهبود سلامتی و نشاط پرنده و هضم بهتر غذا، جذب بالا و بهبود وضعیت پوست و پر میشود.

شایع‌ترین عوارض عدم مصرف مولتی ویتامین و مکمل برای طوطی‌ها

  • عفونتهای تنفسی: عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و عفونت ثانویه در طوطی‌هایی که تمام مواد مغذی مناسب را دریافت می‌کنند بسیار نادرتر است.
  • چاقی: پرندگان می‌توانند چاق شوند و این خطرناک است. اشتباه رایج این امر هم تغذیه با غذاهای چاق کننده است.
  • ساختار و استحکام استخوان: استخوان‌های پرنده از نظر علمی جذابند. آنها بسیار سبک هستند و امکان پرواز را فراهم می‌کنند. ساختار استخوان پرنده از کلسیم به روشی بسیار کارآمد استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که استخوان‌ها قوی و سالم هستند و وزن سبک خود را حفظ می‌کنند. بنابراین پرندگان نیاز به دریافت مداوم کلسیم دارند تا استخوان‌ها آنطور که باید عمل کنند. عدم دریافت این کلسیم میتواند منجر به ضعیف شدن استخوان‌ها و در نهایت مرگ شود.
  • تولید مثل ضعیف: جفت گیری بخش مهمی از زندگی هر حیوانی است و رژیم غذایی نامناسب نه تنها با غریزه تداخل می‌کند بلکه منجر به از دست دادن توانایی برای تولید مثل می‌شود.
  • پرهای طوطی: پرها هستند که پرنده را پرنده می‌کنند. پس سلامت پرها برای سلامتی پرندگان شما ضروری است. رشد پرهای جدید به مواد مغذی زیادی از جمله کالری، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد.

نجات‌بخش زندگی پرنده خود باشید!

مطمئنا طوطی خانگی شما شایسته بهترین‌ها است! از غذای آنها گرفته تا جایی که آنها می‌خوابند و بازی می‌کنند، هیچ کاری وجود ندارد که شما برای ارائه بهترین مراقبت از آنها انجام ندهید. همچنین شامل تهیه بهترین ویتامین‌ها، مکمل‌ها و محصولات سلامتی برای کمک به رشد آنها است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.