کد خبر : 42117 / /
/

موکت چیست؟

امروزه به عنوان یک علاقه مند به دکوراسیون، داشتن خانه ای دلپذیر و شیک بسیار مهم است. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، اضافه کردن فرش‌های سطحی به اتاق‌هایتان است. فرش‌ها نه تنها جلوه کامل‌تری به اتاق می‌دهند، بلکه مزایای دیگری نیز ارائه می‌دهند که باعث می‌شود آنها برای خانه شما سرمایه‌گذاری ارزشمندی داشته باشند. بیایید ببینیم این فواید چیست؟

موکت چیست؟

 

موکت یک کف پوش پارچه ای است که برای ایجاد گرما، راحتی و نرمی زیر پا طراحی شده است. می توان آن را از مواد مختلف طبیعی یا مصنوعی که به دلیل خواص منحصر به فردشان مانند مقاومت در برابر لکه یا دوام انتخاب شده اند، تهیه کرد. موکت انواع مختلفی دارد که همگی ظاهر خاصی خود را دارند. موکت یک کف پوش پارچه ای است که برای ایجاد گرما، راحتی و نرمی زیر پا طراحی شده است. می توان آن را از مواد مختلف طبیعی یا مصنوعی که به دلیل خواص منحصر به فردشان مانند مقاومت در برابر لکه یا دوام انتخاب شده اند، تهیه کرد. موکت انواع مختلفی دارد که همگی ظاهر خاصی دارند. مدل‌ها و رنگ‌های موکت بسیار زیاد است که انتخاب آن سخت است! یک موکت با کیفیت خوب می تواند سال ها دوام بیاورد و ترفند این است که بهترین نوع موکت را برای نیازهای شما انتخاب کنید. به لطف سال ها تخصص ما در زمینه کفپوش، می توانیم به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا موکت برای شما انتخاب مناسبی است یا خیر، و اگر چنین است، کدام یک برای خانه شما بهترین است.

 

انواع موکت

 

 

 جنس موکت از چیست؟

موکت هااز الیاف پلی‌استر، پشم یا نایلون ساخته می‌شوند - اغلب، این مواد نرم حلقه‌ها یا رشته‌هایی هستند که «پرز» فرش را تشکیل می‌دهند و به پشتی محکمی متصل می‌شوند. یک موکت می تواند بسیار متراکم و مسطح بافته شود یا می تواند پرزدار و ضخیم باشد.

اطلاعات بیشتر درباره جنس الیاف موکت

الیاف استفاده شده در موکت‌های اداری، مسکونی، هتلی و … دارای مزایا و معایبی هم می‌باشند.  برخی از این الیاف ها برای مکان‌های کم تردد و برخی از این الیاف ها برای مکان‌های پرتردد مناسب هستند و از نظر شست و شویی بعضی از آن ها بسیار راحت تمیز می‌شوند و بعضی قابل شستشو نیستند، برخی از آنها با قابلیت‌های عدم جذب کثیفی، قابلیت بالای انعطاف پذیری و غیره تولید شده‌اند و مابقی این قابلیت‌ها را شاید نداشته باشند.

لازم است بدانید بیشتر قیمت موکت به بستگی به  الیاف آن است، پس باید بدانید کدام یک از این کیفیت الیاف برای چه مکانی مناسب است.

پلی آمید

این الیاف بهترین گزینه در بین نخ های برای تولید موکت می‌باشد. در زیر ویژگی های این الیاف را بررسی میکنیم:

  • حالت ارتجاعی بسیار عالی
  • مقاومت پیچ­ خوردگی­های الیاف در برابر بازشدن
  • قابلیت تمیزشوندگی عالی
  • مقاومت زیاد در برابر کثیف­ شدن
  • قابلیت پنهان­ سازی کثیفی و چرک
  • مقاومت در برابر سایش
  • حداقل پرزدهی
  • طول عمر بالا

پلی استر

­ این جنس را نباید با نایلون مقایسه کرد زیرا تا زماننیکه با نایلون مقایسه نکنیم از انعطاف خوبی برخوردار خواهد بود. پلی استر رنگ ­ها و طرح­‌های زیادی را به ما پیشنهاد می­‌کند. 

پلی­‌استر ضد حساسیت است، در برابر رطوبت، بید و کپک­ این الیاف از پشم و نایلون ارزان تر می باشد و همینطور مقاوم، تر و انعطاف پذیر تر می باشد.

زدن مقاوم و ارزان­تر از پشم و نایلون می‌­باشد. تا زمانی که از لکه­ تمیز کردن این نوع الیاف راحت می باشد اما به شرطی که روغن روی این الیاف نریزد .این الیاف را می توان با انواع شامپو ها و دیگر تمیز کننده ها نیز پاک کرد.

پلی پروپیلن

الیاف پلی  پروپیلن در برابر لکه و کثیفی بسیار مقاوم میباشد و همینطور قیمت این الیاف نسبت به الیاف های دیگر ازان تر می باشد. این نوع از الیاف به صورت رنگرزی می‌­شوند. اما باید این را هم گفت که این نوع الیاف حالت ارتجاعی بسیار کمی دارد. از قابلیت های این الیاف میی توان به مقاومت در بابر رطوبت، لکه ، فشار، اشاره کرد.  از قابلیت های دیگرر این الیاف پلی ­پروپیلن ، آب را به خود جذب نمی­‌کند.

جنس های موکت معمولا از جنس پلی‌آمید و پلی‌استر یا پلی‌استر و پلی‌پروپیلن باشد.

الیاف پشم

از گران ترین و بهترین الیاف در موکت میتوان به الیاف پشم اشاره کرد. میتوان گفت که لطافت، نرمی و احساس خوبی که  این نوع الیاف به شما می‌دهند، بی‌همتاست.

از قیمت موکت کیتوان میتوان  گفت که دوبرابر الیاف می باشد. از مزایای این الیاف میتوان به استقامت و انعطاف بالای این نخ گفت از این الیاف را برای موکت های هتلی هم استفاده می کنند در بیشتر موکت ها از این الاف استفاده می کنندد که طول عمر موکت را بالا ببرند.

مزایای موکت:

برای قرن‌ها و هنوز هم امروزه، موکت یکی از محبوب‌ترین پوشش‌های کف برای صاحبان خانه بوده و دلیل خوبی هم دارد.

وجود موکت در خانه چندین مزیت دارد، از جمله:

  • زیبایی شناسی
  • راحتی بهتر،
  • کف کمتر لغزنده،
  • عایق بهتر،
  • فضای سالم تر
  • کاهش سر و صدا،
  • یک کفپوش بادوام

در ادامه بیشتر به مزیت موکت ها میپردازیم:

راحتی و گرما

فرش های سطحی می توانند راحتی و گرمای بیشتری را برای کف سرد، چوب سخت یا کاشی به ارمغان بیاورند. آنها همچنین می توانند به عنوان عایق در مناطق خانه عمل کنند و به جلوگیری از ورود گرد و غبار از هوا کمک کنند. اگر بچه‌ها یا حیوانات خانگی دارید که در اطراف می‌دوند، موکت از کف‌های شما در برابر کثیفی و سایش محافظت می‌کنند

وقتی به خانه می‌آیید، مطمئناً می‌خواهید اجازه دهید پاهایتان نفس بکشد: راه رفتن با پای برهنه روی یک فرش نرم با کیفیت یکی از لذت‌های کوچک زندگی است. در یک موکت چه چیزی می تواند دلپذیرتر و راحت تر باشد؟

داشتن یک موکت با کیفیت به شما این امکان را می دهد که به راحتی بنشینید و دراز بکشید بدون اینکه نگران دردها و دردهایی باشید که ممکن است با سایر کفپوش های کمتر انعطاف پذیر تجربه کرده باشید. یا می توانید کنار شومینه بنشینید و خود را گرم کنید، یا در حالی که برای تماشای فیلم روی موکت خود دراز می کنید، سر خود را روی بالش بگذارید.

9

جاذبه ی بصری

امروزه مدل های موکت زیادی در بازار وجود دارد – از موکت های پلازا گرفته تا موکت های نمدی یا کبریتی  که می توانید یکی را انتخاب کنید که کاملاً با زیبایی اتاق شما مطابقت داشته باشد. مثل اینکه یک اثر هنری روی زمین باشد! حتی می‌توانید الگوها یا اندازه‌های مختلف را با هم ترکیب کنید تا ظاهری منحصر به فرد در هر فضایی ایجاد کنید.

راه حلی مقرون به صرفه برای بازسازی دکوراسیون

یک موکت جدید بسیار ارزان‌تر از تعویض تمام مبلمان یک اتاق یا رنگ‌آمیزی مجدد آن با رنگ‌های جدید است  و با این حال می‌تواند تأثیر زیادی بر ظاهر و احساس فضای زندگی شما داشته باشد! به علاوه، از آنجایی که سبک‌های زیادی با قیمت‌های مناسب در دسترس هستند.

افزودن یک موکت منطقه ای به هر فضایی در خانه شما می تواند راهی آسان برای تغییر فوری ظاهر آن بدون صرف هزینه یا زمان زیاد برای پروژه های بازسازی باشد. پس چرا امروز با یک موکت جدید به خانه خود سبک و راحتی اضافه نکنید؟

لغزندگی موکت ها

علاوه بر راحتی بی نظیر، نرمی یک موکت با کیفیت بالا، کفپوشی امن را تضمین می کند. کودکان و حیوانات خانگی شما می توانند به دویدن و بازی ادامه دهند با این اطمینان که کف زمین با متریالی پوشانده شده است که از سر خوردن آن ها و جذب ضربه ها جلوگیری می کند.

و بله، موکت ضد لغزش است. برخلاف سایر کفپوش ها، حتی اگر خیس یا قدیمی باشد، خطر لیز خوردن وجود ندارد. باز هم، اگر بچه‌ها و حیوانات خانگی بازیگوش دارید، این عالی است، یا اینکه به افراد مسن‌تر که بیشتر مستعد لغزش و زمین خوردن هستند اشاره کنیم.

فضای سالم تر

اگر از آلرژی‌های فصلی یا مشکلات تنفسی مانند آسم رنج می‌برید، باید به فکر نصب موکت در منزل خود باشید. گرد و غبار، گرده و سایر مواد حساسیت زا در الیاف به دام می افتند. ذرات در جای خود باقی می مانند و در هوا رها نمی شوند و به شما این امکان را می دهند که از کیفیت عالی هوای داخل خانه لذت ببرید و آلرژی ها را کاهش دهید.

اگر از این حساسیت‌ها رنج می‌برید، توصیه می‌شود که خود را برای نگهداری منظم موکت آماده کنید. در حالی که افراد دیگر ممکن است فقط یک بار در سال موکت های خود را تمیز کنند، شما باید این کار را دو، سه بار یا حتی بیشتر در صورت امکان انجام دهید. همچنین فرش خود را چند بار در هفته جاروبرقی بکشید.

عایق صدا

موکت ها صدا را به خوبی جذب می کنند. این می تواند به کاهش سطح سر و صدا در خانه شما و بهبود آکوستیک آن کمک کند.

اتاق مربوط به هر چه باشد، و حتی اگر خالی باشد، دیگر لازم نیست نگران صداهای عبوری باشید که می تواند روزانه آزاردهنده باشد، مثلاً اگر بچه دارید.

به طور خاص، کاهش صدا دلیل بسیار خوبی برای خرید فرش پله است.

دوام و نگهداری موکت

موکت ها معمولا کم نگهداری است. حتماً مرتباً جاروبرقی بکشید و موکت خود را به طور حرفه ای تمیز کنید. از قرار دادن اشیایی روی موکت که ممکن است آن را پاره کند یا به هر طریقی به آن آسیب برساند، خودداری کنید. به همین سادگی.

اگر این دستورالعمل های مراقبت و نگهداری را رعایت کنید، می توانید عمر موکت خود را افزایش دهید. با کمی دقت، دیگر نگران خرید یک موکت جدید برای جایگزینی تشک نخواهید بود.

سبک های مختلف موکت

  • انواع مختلفی از انواع موکت و مواد برای انتخاب وجود دارد، از جمله:
  • مخمل که ماده ای نرم و ابریشمی است. می تواند سایش را تحمل کند و بسیار با دوام است.
  • پشم که پارچه ای ضخیم و متراکم است که بسیار بادوام است و عایق حرارتی خوبی دارد.
  • نایلون، که یک پارچه مصنوعی بسیار با دوام است، اما تمیز کردن آن دشوارتر است.
  • پنبه که پارچه ای نرم و جاذب است.
  • جوت که یک ماده طبیعی قوی و مقاوم است.
  • هر نوع موکت مزایا و معایب خاص خود را دارد. بنابراین، مهم است که بهترین گزینه را برای خانه شما انتخاب کنید.

9

خرید موکت

طیف گسترده ای از موکت ها وجود دارد و شما بسته به ترجیحات خود و ظاهری که می خواهید خانه شما داشته باشد، آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا خواهید کرد. هر سبک یا رنگی که بخواهید، میتوانید نسبت به دکوراسیون خود موکت را خریداری کنید مطمئن باشید آنچه را که به دنبالش هستید، پیدا خواهید کرد، خواه یک مدل راحت و کلاسیک باشد یا یک مدل مدرن تر و فوق مدرن.

شما  می توانید با مشاوران آریا پود درباره ی  محصولات ما مشورت کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مناسب تر است یا به سادگی از ما دیدن کنید تا مشاوره ما را دریافت کنید

نتیجه گیری

آریا پود دوست دارد مشتریانش هنگام خرید فرش احساس خوبی داشته باشند. انتخاب همیشه واضح نیست (کدام فرش را انتخاب کنید، کدام رنگ، برای کدام اتاق…). بنابراین ما چندین وسیله را برای شما فراهم کرده ایم که به شما امکان می دهد دکوراسیون خود را در آرامش کامل انتخاب کنید! برای این کار پیشنهاد می کنیم از طریق سیستم چت آنلاین ما با یکی از مشاوران دکوراسیون ما به صورت زنده چت کنید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.