کد خبر : 37335 / /
/

درآمد شغل کابینت سازی در ایران

درآمد شغل کابینت سازی در ایران

 

 

 

دوستان عزیز سلام امروز با یکی دیگر از مباحث کابینت سازی در خدمت شما هستیم؛ امروز و در این یادداشت قصد داریم به بحث در رابطه با درآمدزایی کابینت بپردازیم. مبحث درآمدزایی و درآمدسازی از راه کابینت و کابینت سازی بسیار گسترده است و خود دارای دو دسته است: کسب درآمد از کابینت سازی در ایران و خارج از کشور. درآمدزایی از کابینت سازی در خارج از کشور شاید خیلی از شماها با آن آشنایی داشته باشید و در جریان باشید؛ لیست چندین و چند ساله استرالیا و کانادا برای امتیاز بندی، شغل ام دی اف (MDF) و کابینت سازی است. که این شغل در سر تیتر مشاغلی است که این دو کشور به آن نیاز دارند؛ است و اکثر افرادی که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند از این مسیر شغل یابی اقدام می نمایند.

در مقابل کسب درآمد از کابینت سازی در ایران از پیچیدگی خاصی برخوردار است؛ به این معنی که هر فردی با هر میزان توانایی و مهارتی که در این رشته و حرفه دارد؛ می تواند برای خود درآمدی بسازد و به درآمد برسد.

روش های مختلف کسب درآمد از کابینت سازی در ایران

همانطور که گفته شد در ایران به مدل های مختلف می توان از این حرفه کسب درآمد داشت و تمامی بستگی به مراحل مختلف کار دارد. به عنوان مثال فردی که مدیرعامل یک شرکت بزرگ در ایران و یا خاورمیانه است و جزء 15 شرکت معروف است، درآمد این ها متفاوت است و توانسته از این مسیر به درآمدهای میلیاردی و نجومی برسد. با کمی بررسی بیشتر متوجه می شوید که حتی برای این کار هزینه آن چنانی نکرده است و شاید حتی دفتر محل کارشان نیز اجاره ای است یا کارخانه ای باشد که تجیهزات ام دی اف (دستگاه برش و دستگاه pvc و...)؛ اما توانسته برای خود برندی بسازد و اسم و رسمی بهم بزند.

کسب درآمد از تجهیزات CNC و وکیوم

منتهی وقتی بحث برمی گردد به رنگ کردن و مرحله رنگ کابینت کاملا فرق می کند و نیاز به سوله بزرگتر دارد و مقوله نجاری به میان می آید همچنین تجهیزات و دستگاه های CNC. در مقوله ساخت کابینت های ممبران نیاز به دستگاه های وکیوم است. تمامی این موارد بر میزان درآمد از کابینت سازی موثر هستند و درآمد این افراد را تغییر می دهند. همه این تجیهزات و امکانات بر پروژه های دریافتی، ساختمان هایی که به عنوان کار دریافت می کنند تاثیر می گذارند و متفاوت هستند.

کسب درآمد از برپایی نمایشگاه کابینت

برخی از افراد کابینت ساز نیز هستند که صرفا با داشتن یک نمایشگاه کوچک، یا حتی یک مغازه کوچکتر و البته این مساله نیز باز بستگی به مکان فیزیکی نمایشگاه دارد و مثلا در کجای منطقه تهران باشد؛ با طراحی یک دکور ساده و نصب چند متر کابینت در مغازه خود، می توانند مشتریان و پروژه های مختلف را دریافت کنند. این افراد تنها پروژه دریافت می کنند و سپس کار را به کارگاه دار می دهند و اجرای کار بدست شخص دیگری صورت می گیرد. کابینت ساز که شخص دیگری به غیر از صاحب نمایشگاه است، پروژه را تمام می کند و در نهایت نصاب به محل پروژه می رود و کابینت ها را نصب می کند. کابینت سازها معمولا قراردادهای به این شکل را با سودی بین 50 درصد و 40 درصد می بندند. البته این مساله باز بستگی به متراژ کابینت دارد؛ مثلا متراژ کار 10 متر باشد اگر پروژه روی 30 میلیون تومان بسته شده باشد، مبلغ 15 میلیون تومان برای کابینت ساز سود لحاظ می شود.

کسب درآمد از نصب کابینت

بحث نصب کابینت نیز در روند کابینت سازی وجود دارد که آن هم بوسیله ابزار و امکاناتی محدود قابل انجام است. به عنوان مثال با هزینه کردن حدود 10 تا 20 میلیون می توان ابزار نصب کابینت را تهیه نمود. البته باز می توان با هزینه ای کمتر این ابزارها را تهیه نمود. یک فرد با تهیه این ابزار می تواند به عنوان نصاب کابینت در محل پروژه حاضر شود و درآمد 30 الی 50 میلیونی را برای خود بسازد. البته میزان درآمد از نصب کابینت باز بستگی به میزان روابط عمومی شخص دارد که بتواند به شهرت خوبی برسد و افراد زیادی او را بشناسند و کار بلد باشد و همچنین با چه شرکت یا فروشگاهی کار می کند، نحوه اجرای کار و میزان تعهد او به کارش. موارد ذکر شده تاثیر مستقیمی بر روی درآمد یک نصاب کابینت دارد.

کسب درآمد از برش کاری کابینت

مقوله بعدی کسب درآمد برش کاری کابینت ها و کار در داخل کارگاه های کابینت سازی است. درآمد این افراد بصورت حقوق ماهیانه است و رقم متوسط آن چیزی حدود 7 الی 10 میلیون تومان است که البته این رقم خیلی پایین برای یک مونتاژ کار و برش کار کابینت است. البته میزان درآمد مونتاژ کار از برش کار کمتر است.

قیمت خرید کابینت آشپزخانه

کسب درآمد از طراحی کابینت

طراحی کابینت بصورت های مختلفی صورت می گیرد. مثلا طراحی کابینت بصورت سه بعدی یا 3D که توسط نرم افزارهای سه بعدی مانند 3D-Max صورت می گیرد. طراح کابینت با تسلط بر روی نرم افزارهای مختلف طراحی با دریافت ابعاد کار و پلن اولیه نقشه سه بعدی از خروجی نهایی پروژه را می سازد و مشتری می تواند فیلم سه بعدی آشپزخانه نهایی خود را مشاهده نماید. این کار خواسته های واقعی مشتری را به خوبی روشن می سازد. راحتی روند کابینت سازی با طراحی سه بعدی صورت می گیرد.

تمام آیتم های ذکر شده در بالا یک روش متفاوت کسب درآمد از طریق کابینت سازی است و کابینت سازی از صنف های مختلف تشکیل شده و افراد با تخصص های مختلف از حرفه ها و اصناف مختلف با یکدیگر کار می کنند و یک مجموعه را می سازند؛ هر کدام به نوبه خود سود مستقل را از خروجی کار و قیمت خرید کابینت آشپزخانه بدست می آورند. از همین رو می توان کابینت سازی را یکی از شغل های پولساز و بسیار پردرآمد در ایران و خارج از کشور در نظر گرفت. کار تیمی صورت می گیرد و افراد مختلف از این طریق به پول می رسند.

کابینت سازی در کانادا چگونه است؟

همانطور که در بخش های ابتدایی به آن اشاره شد کابینت سازی یکی از مشاغل پرمتقاضی در کشورهای مهاجرپذیر است و افراد زیادی از این روش به کشور کانادا مهاجرت می نمایند. شما می توانید قبل از اقدام به مهاجرت در یکی از زیر شاخه هایی کابینت سازی که از طریق آنها می توانید به درآمد برسید (کار با دستگاه PVC, CNC، طراحی کابینت، نصب کابینت) مهارت کسب نمایید و سپس مدرک فنی و حرفه ای خود را دریافت کنید. به این وسیله می توانید روند مهاجرت خود را سریع تر و آسانتر نمایید.

تمامی مشاغل مرتبط با دکوراسیون داخلی در کانادا محبوب هستند و در صورتی که با تخصص کابینت سازی به این کشور مهاجرت نمایید می توانید به خوبی زندگی شهروندی مرفه ای را برای خود بسازید و به جایگاه اجتماعی خوبی دست پیدا کنید.

کابینت سازی در استرالیا چگونه است؟

استرالیا یکی دیگر از گزینه هایی است که ایرانیان تمایل زیادی به مهاجرت به آنجا دارند. اگر به عنوان یک کابینت ساز قصد وارد شدن به این کشور و زندگی در استرالیا را دارید می بایست بدانید که در واقع حقوق و درآمد ثابتی برای این شغل در استرالیا وجود ندارد و همه چیز بستگی به میزان مهارت و محبوبیت شما دارد. از سویی دیگر می توان بصورت میانگین حقوق یک کابینت ساز را بصورت ساعتی 25 دلار بیان نمود.

عوامل مهم در میزان درآمد از کابینت سازی در استرالیا

عواملی مانند: سطح مهارت و تخصص شما و همچنین میزان تجربه کاری شما، تسلط شما به زبان انگلیسی و نحوه تبلیغات و ارتباط شما با مشتریان همگی بر درآمد شما تأثیر می گذارند. همچنین برخورداری از تجهیزات و وسایل مختلف جهت مونتاژ و نصب کابینت نیز عامل موثر دیگر در افزایش درآمد شماست. می باشد. در صورتی که در کنار برخورداری از تجهیزات لازم، مهارت، تجربه و خلاقیت نیز داشته باشید و با طراحی مدل کابینت های جدید، مدرن و خلاقانه؛ به راحتی می توانید به درآمدهای چند صد هزار و میلیون دلاری برسید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.