کد خبر : 36056 / /
/

کاغذ کرافت چیست و راهنمای خرید

کاغذ کرافت چیست و راهنمای خرید

 

 

کاغذ کرافت یکی از انواع کاغذهایی است که برای انجام کارهایی چون بسته بندی، تولید کاغذهای بیمارستانی، ساک دستی و... از آن استفاده می‌شود. کاربردهای متنوعی که این دسته از کاغذها دارند، باعث شده تا در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. مهم‌ترین ویژگی که این دسته از محصولات دارند، قدرت فوق العاده آن در جذب است و معمولاً به رنگ‌های قهوه ای روشن یا تیره تولید می‌شوند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با کاغذ کرافت آشنا کرده و در مورد آن اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

کاغذ کرافت چیست؟

به منظور معرفی کاغذ کرافت باید گفت که این دسته از محصولات نوعی کاغذ یا مقوا هستند که برای تولید آن از خمیر کاغذ شیمیایی استفاده می‌شود. برای اولین بار شاهد ساخت این کاغذ در کشور آلمان بودیم. به همین دلیل نام این کاغذ نیز از یک اصطلاح در زبان آلمانی گرفته شده است. کلمه کرافت در زبان آلمانی به معنای قدرت و مقاومت است و به همین دلیل نام کرافت برای این کاغذ در نظر گرفته شده است.

یکی از ویژگی‌های مهمی که کاغذ کرافت دارد، این است که خمیر مورد استفاده برای ساخت این محصول به نحوی است که کاملاً قابل بازیافت می باشد. به همین دلیل، در سال‌های اخیر میزان استفاده از این کاغذ در دنیا به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و بسیاری از افراد به منظور حفاظت از طبیعت، از این کاغذ استفاده می‌کنند. بر اساس این ویژگی‌ها، می‌توان گفت که کاغذ کرافت به عنوان کاغذ دوست دار محیط زیست نیز شناخته شده است. از دیگر ویژگی‌هایی که در این کاغذ وجود دارد، مقاومت بالا آن است.

برای تولید این محصول می توان از درختان مختلفی استفاده کرد، این در حالی است که برای تولید سایر کاغذها باید از درختان خاصی استفاده کرد. این ویژگی نیز کمک می‌کند تا بتوان به شکل گسترده‌تری اقدام به تولید کاغذ کرافت کرد و انواع مختلفی از آنها را بر این اساس تولید کرد.

کاربردهای کاغذ کرافت

17

به واسطه ویژگی‌های جذابی که کاغذ کرافت دارد، از این کاغذ در بخش‌های مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی کاربردهای آن اشاره می کنیم:

  • بسته بندی پوشاک
  • تولید کاغذهای بیمارستانی
  • بسته بندی مواد غذایی
  • بسته بندی میوه جات، سیفی جات و مرکبات
  • تولید کاغذهای الگوی خیاطی
  • انواع ساک دستی
  • تولید ورق و کارتن
  • تولید پاکت سیمان
  • تولید کیسه‌های چندلایه
  • تولید انواع پاکت
  • جعبه‌های فانتزی و کادو
  • ساخت کارت ویزیت
  • ساخت بروشور برای محصولات
  • نگهداری مواد غذایی
  • نگهداری از کود شیمیایی و ذغال

راهنمای خرید کاغذ کرافت

در صورتی که قصد خرید کاغذ کرافت را دارید، نیاز است تا به چند پارامتر بسیار مهم توجه داشته باشید. یک کاغذ کرافت با کیفیت باید دارای ویژگی هایی همچون قدرت جذب بالا، انعطاف پذیری عالی، کیفیت ساخت بالا، سازگاری عالی با محیط زیست، دارای الاستیسیته، مقاومت در برابر پارگی و... داشته باشد.

همچنین، در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید، نیاز است تا به سراغ برترین برندهای فعال در حوزه تولید این دسته از محصولات آمده و از این برندها اقدام به خرید کنید. اگر بخواهیم شما را با برخی از بهترین برندهای فعال در داخل کشور در زمینه تولید این دسته از محصولات آشنا کنیم، می‌توان به شرکت‌هایی چون برندهای پارس، پیشگام، تبریز و برند مازندران اشاره کرد.

از دیگر مواردی که به عنوان راهنمای خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید، نوع کاغذ است. امروزه شاهد تولید انواع کاغذ کرافت هستیم که هر یک از این محصولات مزایا و معایب خاصی دارند. از مهم‌ترین انواع کاغذ کرافت که امکان خرید آن وجود دارد می‌توان به کاغذ کرافت ایرانی، کاغذ کرافت روسی، کاغذ کرافت سوئدی و... اشاره کرد.

در انتها نیز اگر قصد خرید یک کاغذ کرافت درجه یک و با کیفیت را دارید، نیاز است تا محصولی با زبری و گرماژ مناسب خریداری کنید. به منظور انجام کارهای بسته بندی نیاز است تا کاغذ کرافتی با گرماژ 40 تا 70 را تهیه کنید. از سوی دیگر، برای تولید کارتن و مقوا نیز باید به سراغ کاغذهایی با گرماژ 70 تا 140 بیایید و این دسته از محصولات را خریداری کنید.

مزایا و معایب کاغذ کرافت

18

در راستای بررسی مزایا و معایب کاغذ کرافت باید گفت که استفاده از این نوع کاغذ باعث می‌شود، هزینه‌های چاپ کاهش پیدا کند. مزیت دیگری که استفاده از این نوع کاغذ دارد، آن است که می‌توان به راحتی آن را بازیافت و از این طریق به حفظ محیط زیست کمک کرد. همچنین، این کاغذ به نحوی است که قدرت جذب رنگ بالایی دارد و می‌تواند با کیفیت بسیار خوبی فرآیند چاپ را بر روی کاغذ انجام دهد.

مزیت دیگری که استفاده از کاغذ کرافت دارد، در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن آن است. علاوه بر موارد گفته شده، پردازش آن آسان می باشد و به دلیل وزن سبک به بهترین شکل ممکن می‌توان آن را تا کرد. این کاغذ غیر سمی، بی بو و بدون آلودگی است. با وجود این مزایا اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این دسته از کاغذها در برابر آب بسیار ضعیف هستند و وقتی که خیس و مرطوب می‌شود، مقاومت خود را به شکل قابل توجهی از دست می‌دهد. نکته قابل توجه در این است که اگر کاغذ کرافت را با کیفیت پایین خریداری کنید، فرآیند چاپ به خصوص چاپ رنگ‌های روشن بر روی کاغذ با مشکل مواجه می‌شود و شاهد کاهش کیفیت چاپ خواهید بود.

قیمت کاغذ کرافت

به منظور بررسی قیمت کاغذ کرافت باید گفت که هزینه خرید این دسته از محصولات به پارامترهای مختلفی وابسته است. به هر میزانی که کاغذ کرافت خریداری شده کیفیت بالایی داشته باشد، به همان اندازه قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. از این رو، بهتر است برای تهیه این محصول مبلغ مناسبی پرداخت کنید. همچنین اگر از شرکت‌های مشهور و معتبری که در حوزه تولید این دسته محصولات فعالیت دارند، کاغذ کرافت خریداری کنید، نیاز است تا مبلغ بیشتری پرداخت کنید. لازم به ذکر است که میزان زبری و گرماژی که کاغذ کرافت دارد، نقش مهمی در قیمت نهایی می گذارد.

خرید کاغذ کرافت

در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد و به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای تهیه کاغذ کرافت به سراغ مجموعه‌هایی بروید که سابقه فوق العاده ای در حوزه تولید و عرضه این دسته از محصولات داشته باشند.

درآمد خط تولید کاغذ کرافت

19

با توجه به موارد گفته شده، شما می توانید با راه اندازی این کسب و کار سود و درآمد بالایی داشته باشید؛ زیرا در چند سال اخیر اکثریت افراد بخصوص دوست داران محیط زیست از این نوع کاغذ به دلیل قابلیت بازیافت شدن استفاده می کنند. از این رو، اگر در سال جدید می خواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید، این تجارت می تواند سود خوبی برای شما داشته باشد. اگر اطلاعاتی در رابطه با خط تولید این محصول ندارید ما به شما مجموعه دامون مبنا آسوریک را پیشنهاد می کنیم. این مجموعه مفتخر است به عنوان وارد کننده ماشین آلات صنعتی و خطوط تولیدی فعالیت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه به نشانی https://dmabna.com/  مراجعه و با کارشناسان آنها تماس حاصل نمایید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.