کد خبر : 13880 / /
/

مزایای فضای ابری در نگه داری اطلاعات شما

مزایای فضای ابری در نگه داری اطلاعات شما

 

فضای ابری به یکی از راحت‌ترین و کارآمدترین روش‌ها برای ذخیره آنلاین داده‌ها تبدیل‌شده است. در ذخیره‌سازی ابری، کاربر به‌جای ذخیره داده‌ها در حافظه محلی یا هارددیسک، آنها را در مکانی دور ذخیره می‌کند که می‌توان با استفاده از سرویس اینترنت به آن دسترسی پیدا کرد.

ارائه‌دهندگان خدمات ذخیره‌سازی ابری مختلفی وجود دارند که خدمات ذخیره‌سازی را برای محدوده‌های مختلف می‌فروشند. مانند سایر فناوری‌ها و خدمات، فضای ابری نیز مزایا و معایب خود را دارد. در این مقاله به ده مزیت خرید فضای ذخیره‌سازی ابری می‌پردازیم.

10 مزیت استفاده از فضای ابری

فضای ذخیره‌سازی ابری به کاربران امکان اشتراک‌گذاری و دسترسی به فایل‌ها از راه دور بدون دسترسی به سیستم‌های ذخیره‌سازی را می‌دهد. در حال با قابلیت‌ها و مزایای آن بهتر آشنا خواهیم شد:

1. قابلیت استفاده و دسترسی

اکثر خدمات ابری دارای یک رابط کاربری آسان برای استفاده هستند و ویژگی Drag & Drop را ارائه می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، می‌توان Google Drive از Google یا iDrive از Apple را با این ویژگی نام برد. هر دو رابط کاربری ساده‌ای دارند و شما به‌راحتی می‌توانید فایل خود را بدون هیچ دانش تخصصی از درایو آنلاین، آپلود کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر فایلی را با استفاده از دستگاه تلفن همراه ذخیره کرده‌اید، می‌توانید آن فایل را با استفاده از رایانه یا هر دستگاه دیگری (با اتصال به اینترنت) بازیابی کنید. مهم نیست الان کجا هستید. اگر اتصال اینترنتی خوبی دارید، هر کجا که باشید می‌توانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

2. امنیت فضای ابری

ایمنی در دنیای اینترنت به دغدغه اصلی همه ما تبدیل شده است. از طرفی بیشتر کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک از خدمات فضای ابری استفاده می‌کنند. بنابراین قبل از انتخاب یک سرویس ابری برای کسب‌وکار خود، مطمئن شوید که از امنیت بالایی برخوردار باشد. ذخیره‌سازی ابری داده‌های شما را در سرورها ذخیره می‌کند. بنابراین حتی اگر یکی از دیتاسنترها با اتفاقی روبه رو شود، داده‌های شما توسط سایر مراکز داده مدیریت و محافظت می‌شوند. این مهم‌ترین ویژگی و مزایای ذخیره سازی ابری به‌حساب می‌آید.

2

فقط درصورتی‌ که تمام دیتاسنترهای ارائه‌دهنده فضای ابری از بین بروند، داده‌های شما ممکن است از بین بروند! اما این پدیده کاملاً غیرممکن است زیرا یک سرویس ذخیره‌سازی ابری از چندین دیتاسنتر استفاده می‌کند. برخی از فروشندگان cloud storage محتوای شما را نگه می‌دارند. با این‌کار از داده‌های شما در دیتاسنترهای مختلف نگهداری می‌کنند. بنابراین حتی اگر داده‌ها در یک سرور گم شوند یا خراب شوند، نسخه یکاپ را خواهید داشت.

3. مقرون‌به‌صرفه

کسب‌وکارها با خرید فضای ابری، مشکل ذخیره‌سازی را برون‌سپاری می‌کند. با استفاده از استوریج آنلاین، شرکت هزینه‌های منابع سخت افزاری را کاهش می‌دهد. با استفاده از این فناوری، شرکت برای مدیریت و ذخیره داده‌های خود نیازی به نیروی داخلی و پشتیبانی ندارد. همچنین فروشنده ذخیره‌سازی ابری همه‌چیز را مدیریت می‌کند. برخی از خدمات cloud storage، فضای ذخیره‌سازی ابری را بطور مادام‌العمر و باقیمت مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌شوند که یک پیشنهاد خوب برای مشاغل کوچک و کاربران است.

4. اشتراک‌گذاری راحت فایل‌ها

هر سرویس فضای ابری ویژگی‌های اشتراک‌گذاری فایل را ارائه می‌دهد. این به شما کمک می‌کند فایل خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. می‌توانید فایلی را برای کاربر دیگری ارسال کنید یا از چندین کاربر دعوت کنید تا داده‌های شما را مشاهده کنند. اکثراً همه فروشندگان یک محیط ابری را ارائه می‌دهند که در آن دو کاربر با استفاده از یک سرویس ابری می‌توانند داده‌های خود را به اشتراک بگذارند.

5. اتوماسیون بودن

فضای ذخیره‌سازی ابری مانند یک هارددیسک بر روی سیستم شما کار می‌کند و اگر بخواهید هر فایلی را در فضای ابری ذخیره کنید تنها کشیدن و رها کردن آن کافی است. حتی می‌توانید کاری کنید که بطور خودکار داده‌های شما به کلود استوریج بروند. ممکن است بیش از یک کاربر از یک سرویس ذخیره‌سازی ابری استفاده کند. اما مسئولیت فعلی یک کاربر بر وظایف کاربر دیگر تأثیری نخواهد داشت. فعالیت آنها توسط فروشنده فضای ابر مدیریت و اتوماسیون می‌شود.

6. چند کاربره

 کاربران یک فضای ابری یکسان می‌تواند بیش از یک کاربرد مرتبط با آن داشته باشد. با ذخیره‌سازی ابری، چندین کاربر می‌توانند با فایل مشترک همکاری کنند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید به چندین کاربر اجازه دسترسی به فایل‌های خود را بدهید تا آن‌ها بتوانند به فایل شما دسترسی داشته باشند و آن‌ها را ویرایش کنند. شخص مجاز می‌تواند به فایل شما از هر نقطه‌ای از جهان در هر زمان دسترسی داشته باشد.

7. همگام‌سازی فضای ابری

هر فروشنده فضای ابری ویژگی همگام‌سازی را به کاربران خودش می‌دهد. با همگام‌سازی، می‌توانید داده‌های کلود استوریج را با هر دستگاهی که می‌خواهید همگام‌سازی کنید. همان‌طور که گفته شد، می‌توان از هر دستگاه و هر نقطه از جهان به داده‌ها دسترسی داشت، اما این دسترسی به کمک همگام‌سازی انجام می‌شود.

 با داشتن اطلاعات کاربری می‌توانید با هر دستگاهی وارد سرویس ذخیره‌سازی مشترک خود شوید و به تمام داده‌های آن دسترسی داشته باشید. بنابراین نیازی به کپی کردن داده‌ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر نیست، اما برای دسترسی به تمام فایل‌ها نیاز به یک اتصال اینترنتی خوب دارید.

8. راحت

با فضای ابری برای دسترسی یا مشاهده داده‌های خود به هارددیسک یا فلش درایو نیاز ندارید. همه این کارها به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. بااین‌حال، اگر می‌خواهید هر فایل یا داده‌ای را دانلود کنید، ممکن است به یک دستگاه ذخیره‌سازی نیاز داشته باشید یا می‌توانید آنها را دانلود کنید. اما اگر می‌خواهید اطلاعات خود را مشاهده کنید و از آن‌ها استفاده کنید، فضایی در دستگاه شما اشغال نمی‌شود.

حتی اگر تغییری در داده‌ها ایجاد کنید، همه تغییرات در هر دستگاهی که با آن سرویس ذخیره‌سازی همگام‌سازی شده است منعکس می‌شود. برای استفاده از سرویس ذخیره‌سازی ابری نیازی به دانش تخصصی یا فنی ندارید. تمام لودهای سنگین توسط خود فروشنده مدیریت می‌شود.

9. مقیاس‌پذیری فضای ابری

فضای ابری مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر است. اگر طرح فعلی فضای ذخیره‌سازی پاسخگوی نیاز شما نیست، می‌توانید طرح خدمات خود را ارتقا دهید و نیاز به انتقال داده‌ای از یک مکان به مکان دیگر ندارید. فضای اضافی با برخی ویژگی‌های اضافی به محیط ذخیره‌سازی شما اضافه می‌شود.

10. بازیابی داده‌ها

هر کسب‌وکاری دارای یک برنامه ذخیره‌سازی پشتیبان است که در آن کپی‌ تمام داده‌های خود را ذخیره می‌کند. اگر آن‌ها با مشکلی از بین بروند، می‌توانند داده‌ها از برنامه پشتیبان بازیابی می‌شوند. به همین دلیل است که فضای ابری بهترین روش برای مقابله با این مشکل است.

3

 سرویس ذخیره‌سازی ابری بهترین بستر را جهت ریکاوری کردن داده‌ها از بلایای طبیعی و انسانی فراهم می‌کند. هر کسب‌وکاری می‌تواند از کلود استوریج به‌عنوان بکاپ اطلاعات استفاده کند. بنابراین اگر داده‌ها از دست رفت، شرکت می‌تواند داده‌های بکاپ را از ابر بازیابی کند.

نتیجه

در دهه گذشته، خدمات فضای ابری در صنعت نرم‌افزار محبوبیت زیادی به دست آورده‌ و اکنون هر شرکت بزرگ فناوری سرویس ابری خود را دارد. مهم نیست که یک تجارت کوچک یا بزرگ باشد. همه برای ذخیره داده‌ها به سرویس ابری نیاز دارند، زیرا داده‌ها سلاح قدرتمند هر سازمانی هستند. سازمان‌های دوراندیش در صنعت ابر سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند زیرا پتانسیل تغییر ساختار کامل ذخیره‌سازی و ارتباطات را دارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.