کد خبر : 4138 / /
/

وکیل طلاق توافقی در مشهد

به عبارتی دیگر طلاق توافقی زمانی به وقوع می‎پیوندد که زن و مرد هر دو نسبت به این امر توافق داشته، که در این صورت پروسه طلاق با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد پذیرفت.

طلاق توافقی همانطور که از عبارت آن پیداست، به طلاقی گفته می‎شود که زن و مرد به صورت رضایت و توافق هم از یکدیگر جدا می‎شوند، و این توافق در حکم دادگاه ثبت شده و ضمانت اجرای قانونی پیدا خواهد کرد.

Untitled

در این زمینه مسائل فرعی و اصلی در رابطه با ازدواج آن‎ها وجود خواهد داشت که زوجه پیش از صدور حکم طلاق توافقی، باید در مورد آن‎ها با یکدیگر به نحوی سازش و مصالحه کنند.

 

 

به عبارتی دیگر طلاق توافقی زمانی به وقوع می‎پیوندد که زن و مرد هر دو نسبت به این امر توافق داشته، که در این صورت پروسه طلاق با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد پذیرفت.

موضوع طلاق توافقی از لحاظ زمانی، وقت کمتری را به خود اختصاص داده و همچنین نسبت به سایر مسائل عاطفی و اخلاقی موجود بین روابط طرفین و فرزندان آن‎ها، از بقیه انواع طلاق مانند طلاق یک طرفه توسط مرد، یا در مواردی به صورت استثناء از سوی زن، آسان‎تر بوده و دارای اثرات سوء روانی کمتری خواهد بود.

Untitled

بنابراین اگر زن و مرد در مورد مسائل ذکر شده با یکدیگر به توافق برسند، با کمک وکیل طلاق توافقی در مشهد این امکان برایشان فراهم خواهد شد که در طول مدت سه ماه پروسه طلاق خود را پشت سر گذاشته و به این امر دست یابند.

 

لازم به ذکر است موضوعی که در طلاق توافقی بسیار حائز اهمیت است، توافق و رضایت هر دو طرف و همچنین توافق در مورد حضانت فرزندان، مهریه، نحوه و مدت ملاقات و مقدار نفقه خواهد بود.

شرایط طلاق توافقی از طرف زن و مرد        

در مورد درخواست طلاق توافقی از طرف زن و طلاق یک جانبه از سوی او که در موارد خاص انجام انجام خواهد گرفت، این امر مستلزم انجام تشریفات ویژه‎ای می‎باشد.

به عنوان مثال بر اساس قانون در صورتی که شوهر معتاد بوده، بالای 5 سال حبس داشته باشد، مجهول المکان باشد و یا این که وضعیتی پیش آید که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت سازد، در این صورت زوجه باید این موارد را در دادگاه به اثبات برساند.

Untitled

بنابراین انجام و اثبات شرایط مذکور، مستلزم رسیدگی‎های دقیق و مفصل  قضایی بوده و صرفا به ادعای زن نمی‎توان بر این امور توجه نمود و استناد کرد، و چه بسا اگر شرایط مورد ادعای زن برای طلاق یکطرفه خود، به طور کامل صورت نگیرد، در نتیجه، درخواست طلاق توسط وی امکان پذیر نبوده و حکم طلاق نیز صادر نخواهد شد. بنابراین توصیه می‎شود در خصوص این امر حتما با یک وکیل خانواده در مشهد مشورت شود.

 

در مورد طلاق به درخواست مرد، عملا رسیدگی آن در دادگاه خانواده از تشریفات گوناگون و زمان بری برخوردار خواهد بود.

به عنوان مثال وقتی طلاق صرفا به درخواست مرد باشد، موضوع پرداخت دقیق مهریه، نفقه، اجرت‎المثل و پرداخت نفقه ایام عده و همچنین نصف دارایی ایام ازدواج با توجه به بند 1 عقد نامه و همچنین حضانت فرزندان در صورت وجود مورد رسیدگی قضایی قرار خواهد گرفت.

به این صورت که دادگاه در مقام رسیدگی، به این دلیل که در موضوعات ذکر شده تراضی ندارند، موضوع را به کارشناسی و تحقیقات محلی و عندالزوم به گواهی گواهان ارائه خواهد کرد، که عملا انجام تشریفات مذکور، مدت زمان طولانی و همچنین هزینه‎های دادرسی و صدور رای را در بر خواهد داشت.

Untitled

از این رو شرایط طلاق توافقی بر طلاق یک جانبه زوج مزیت دارد. علاوه بر این که از نظر روانی و عاطفی نیز در طلاق یکطرفه، طرفین با نارضایتی و کدورت با یک دیگر برخورد می کنند که می تواند تاثیرات نامطلوبی بر روح وروان آن ها و مهم تر ازهمه بر فرزندان آن ها داشته باشد.

 

  مزایای حضور وکیل طلاق توافقی در مشهد

  • انجام کلیه مراحل  توسط وکیل طلاق توافقی در مشهد که آشنا به تمام روند دادرسی بوده و باعث می‎شود در کم‎ترین مدت زمان ممکن کار انجام شود.
  • نیاز به حضور هیچ کدام از طرفین نخواهد بود.
  • تنظیم دادخواست طلاق توافقی که در حکم پی و بنیان مراحل و روند دادگاه بوده، که در صورتی که ناقص تنظیم شود زمان رسیدگی را طولانی‎تر کرده و چانچه اشتباه تنظیم شده باشد و در توافقات که بعدا آثار حقوقی مهمی را در پی خواهد داشت. به این معنی که اگر با توجه به اشراف به قانون و آثار آن نباشد، قطعا مشکلات بعدی را ایجاد خواهد کرد و برای جلوگیری حضور وکیل طلاق توافقی در مشهد لازم و ضروری است .
  • دیگر نیاز به حضور زوجین نیست و از تنش و اختلافاتی احتمالی  زن و مرد در ملاقاتی که باهم دارند جلوگیری خواهد شد.
  • حضور وکیل طلاق توافقی در مشهد از طولانی شدن مدت زمان پروسه طلاق جلوگیری خواهد کرد.
  • با توجه به این امر که حضور وکیل مستلزم هزینه و حق الوکاله خواهد بود، ولی باز هم از هزینه‎های بی‎جهت و اضافی پرهیز خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای طلاق

زوجین برای اینکه بتوانند امر طلاق را انجام دهند، باید مدارک زیر را ارائه کنند:

  • اصل عقدنامه یا رونوشت آن
  • اصل شناسنامه زوج (مرد)
  • اصل شناسنامه زوجه (زن)
  • کپی کارت ملی زوجین
  • وکالت نامه محضری طلاق (در صورتیکه حق طلاق با زن باشد)
  • توافق‎نامه مبنی بر توافقات زوجین بر سر مهریه، حضانت و …
  • گواهی عدم بارداری زوجه (دریافت این گواهی نامه باید از پزشکی قانونی و مراکز پزشکی مجاز صورت گیرد)
  • گواهی بکارت از پزشکی قانونی (برای طلاق توافقی در دوران عقد و نامزدی)
  • نظر واحد مشاوره در دادگاه خانواده

منبع

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.