کد خبر : 1803 / /
/

آیت الله مکارم شیرازی طرح حذف آیات جهاد از قرآن را محکوم کرد

یکی از مراجع تقلید با ارسال نامه ای، به ابراز نگرانی جمعی از علمای هند مبنی بر درخواست یکی از وکلای دادگستری آن کشور نسبت به حذف آیات جهاد از قرآن کریم پاسخ داد.

آیت الله مکارم شیرازی طرح حذف آیات جهاد از قرآن را محکوم کرد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان، در پاسخ به نامه جمعی از علمای هند مبنی بر درخواست یکی از وکلای دادگستری آن کشور نسبت به حذف آیات جهاد از قرآن کریم گفت: آیات قرآن از جمله آیات جهاد نه تنها قابل حذف نیستند بلکه دارای معانی و حکمت‌های متعالی و نجات بخش برای جامعه بشری است.

متن نامه جمعی از علمای هند و پاسخ مرجع تقلید شیعیان:

سلام علیکم

ضمن عرض خسته نباشید، اخیراً طی هفته گذشته توسط یک وکیل دادگستری در کشور هند درخواستی مبنی بر حذف ۲۶ آیه از قرآن که عموماً درباره جهاد هست به دادگاه عالی کشور هند ارسال شده است. متأسفانه با توجه به اقدامات چند سال گذشته کشور هند علیه اسلام و ترویج اسلام هراسی ممکن است دادگاه عالی هند، دستوری مبنی بر حذف این ۲۶ آیه از قرآن در کشور هند را صادر کند در حالی که این موضوع توسط رسانه‌ها تحت پوشش خبری قرار نگرفته است. طلاب و شیعیان هند خواستار محکوم کردن این قضیه توسط مراجع عظام تقلید هستند.

مکارم شیرازی

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی:

بسمه تعالی

آنچه در قرآن مجید امروز بین الدفتین وجود دارد به اعتقاد همه مسلمین اعم از شیعه و اهل سنت جز قرآن است که بر پیامبر اکرم (صلی‌الله الله علیه و آله و سلّم) نازل شده و هیچ گونه تحریفی به زیاده و نقصان در قرآن راه نیافته است.

اخیراً شنیده می‌شود بعضی از افراد مغرض و نادان به فکر افتاده‌اند، آیاتی از قرآن را حذف کنند. در حالی که این کار بر خلاف عقیده مسلمین جهان است.

ما صریحاً اعلام می‌داریم که این کار صحیح نیست و گوینده باید از آن توبه کند. آنچه امروز در دست مسلمین است همه آیاتی است که بر قلب پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلّم) نازل شده است.

در آخر باید اشاره نمایم که آیات قرآن از جمله آیات جهاد نه تنها قابل حذف نیستند بلکه دارای معانی و حکمت‌های متعالی و نجات بخش برای جامعه بشری می‌باشد، علاقه مندان می‌تواند جهت آشنایی با این حکمت‌ها به کتاب ما «آئین رحمت» مراجعه نمایند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.