کد خبر : 1300 / /
/

درباره تاریخچه روز پدر چه می دانید؟/تاریخ دقیق روز پدر ۹۹!

روز پدر سال 99 در چه تاریخی است؟ تاریخ دقیق روز مرد و روز پدر در سال نود و نه, بهترین هدیه برای روز پدر, هدیه برای شوهر, هدیه به مرد

درباره تاریخچه روز پدر چه می دانید؟/تاریخ دقیق روز پدر ۹۹!

 

در روز سیزدهم ماه رجب هر سال روز پدر و روز مرد می باشد و این روز مصادف با روز تولد امام علی (ع) است.

7 اسفند سال 99، مصادف با 13 رجب تولد اولین امام شیعیان حضرت علی (ع) می باشد.این روز را روز پدر نام نهاده اند.

روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها.در ایران روز پدر در ۱۳ رجب زادروز حضرت علی بن ابیطالب (ع) ، اولین امام شیعیان گرامی داشته می‌شود.

قبل از انقلاب اسلامی، روز ۲۴ اسفند زادروز رضا شاه بر پایهٔ گاهشمار ایرانی روز پدر نامیده می‌شد. اما پس از انقلاب اسلامی روز پدر به زادروز علی ابن ابی طالب امام نخست شیعیان تغییر یافت.

در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است. این روز در ادامهٔ روز مادر و قدردانی از مادران است.

روز پدر

روز پدر در سایر کشورها

روز پدر در آلمان

روز پدر در آلمان(به آلمانی|Vatertag) نسبت به دیگر کشورهای جهان متفاوت است.روز عروج مسیح به آسمان به عنوان روز پدر در نظر گرفته شده‌است (روز سه شنبه، چهل روز پس از عید پاک). این روز، یک تعطیلی رسمی است و در برخی مناطق آلمان به آن «روز مرد» (به آلمانی: Männertag) یا «روز آقایان» (به آلمانی: Herrentag) نیز می‌گویند.

روز پدر در آمریکا

در آمریکا روز پدر در سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن جشن گرفته می‌شود. این روز اولین بار در ۱۹ ژوئن ۱۹۱۰ در اسپوکین گرامی داشته شد.

روز پدر به شکل امروزی آن از سوی سونورا اسمارت داد زادهٔ آرکانزاس ایجاد شد. پدر او ویلیام جکسون اسمارت، یکی از کهنه سربازان دوران جنگ داخلی آمریکا بود، او به تنها شش فرزندش را در اسپوکین بزرگ کرده بود.دختر او سونورا، بسیار تحت تاثیر تلاش‌های آنا جارویز برای جا انداختن روز مادر قرار گرفته بود، برای همین او روز ۵ ژوئن زادروز پدرش را به عنوان روز پدر معرفی کرد اما آمادگی لازم برای برگزاری مراسم بزرگداشت را نداشت درنتیجه مراسم به سومین یکشنبهٔ ژوئن منتقل شد.

خیلی زود ویلیام جنینگ برایان به صورت غیر رسمی از این مراسم حمایت کرد. در ۱۹۱۶ خانوادهٔ وودرو ویلسون رئیس جمهور وقت نیز برای او مراسم بزرگداشت روز پدر را برگزار کردند. در ۱۹۲۴ کالوین کولیج رئیس جمهور آن دوران پیشنهاد کرد که روز پدر به عنوان یک روز ملی شناخته شود.

روز پدر در اسپانیا

روز پدر (به اسپانیایی: El Día del Padre) در روز جشن یوسف مقدس، در ۱۹ مارسگرامی داشته می‌شود. در این روز مقدس، بانک‌ها و بسیاری از مغازه‌ها تعطیل اند.

روز پدر در استرالیا

مردم در استرالیا، در اولین یکشنبهٔ سپتامبر روز پدر را گرامی می‌دارند، این روز تعطیلی عمومی نیست. هر ساله در ۳۲ شهرستان ایالت ویکتوریا برای بزرگداشت پدرها و نشان دادن اهمیت نقشی که آن‌ها در تربیت فرزندان دارند، جشنی برگزار می‌شود و به پدران برگزیده «جایزهٔ پدر سال» داده می‌شود.

روز پدر در ایتالیا

در ایتالیا، مطابق سنت‌های کاتولیک روم، روز پدر در ۱۹ مارس، «روز یوسف مقدس» (به ایتالیایی: Festa di San Giuseppe) گرامی داشته می‌شود. این روز یک تعطیلی عمومی نیست.

روز پدر در پاکستان

در پاکستان روزی به نام روز پدر وجود ندارد. تنها آن‌هایی که از آمریکایی‌ها تاثیر گرفته‌اند به پیروی از آن‌ها سومین یکشنبهٔ ژوئن را به عنوان روز پدر گرامی می‌دارند.

روز پدر در ژاپن

در ژاپن در سومین یکشنبهٔ ژوئن روز پدر گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل عمومی نیست.

روز پدر در کانادا

روز پدر در کانادا در سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن گرامی داشته می‌شود، این روز یک تعطیلی عمومی نیست. معمولا افراد در این روز، روز خود را با پدر خانواده سپری می‌کنند، جشن کوچکی می‌گیرند و هدیه می‌دهند.

روز پدر در کره

در کره، روز پدر و مادر در ۸ مه هر سال گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل رسمی نیست.

روز پدر در مالزی

در مالزی در سومین یکشنبهٔ ژوئن روز پدر گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل عمومی نیست.

البته اگر تاکنون به فکر خرید هدیه روز پدر نیفتادید و یا نمی‌دانید که چه می‌خواهید بخرید، پیشنهاد ما را درباره خرید یک یا بعضی از این هدایا جدی بگیرید. البته این را هم اضافه کنیم که شاد کردن همسر یا پدر خانواده آن هم در روز خاصی مثل روز پدر ، تنها از طریق خرید هدیه میسر نمی‌شود.

شما هم می‌توانید در نقش همسر و حتی فرزند، شرایطی را برای او فراهم کنید که در فضای خانه احساس راحتی و آرامش بیشتری کند. مطمئن باشید این کار برای او به‌مراتب لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

پیشنهادهایی ویژه برای خرید هدیه روز پدر

1-اگر پدر و همسرتان به انجام دادن کارهای فنی خانه علاقه‌منداست و هیچ‌کس را مثل خودش قبول ندارد، جعبه ابزار بهترین کادویی است که شما می‌توانید به عنوان هدیه روز پدر خریداری کنید برای این انتخابتان باید از 40 تا 150 هزار تومان بپردازید.

2- یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای خرید هدیه روز پدر یک کیف کار مناسب با شغل و موقعیت اجتماعی همسر یا پدرتان است. کیف‌های چرم نسبت‌به بقیه کیف‌ها شیک‌تر هستند. هیچ‌وقت مد نمی‌شوند، هیچ‌وقت هم از مد نمی‌افتند. چرم، جذابیت و برازندگی بیشتری به آقایان شیک پوش می‌دهد.

روز پدر

3- یکی دیگر از پیشنهاد های ما برای خرید هدیه روز پدر خرید ادکلن است.حق انتخاب ادکلن همسرتان بعد از ازدواج با شماست! پس درنهایت زرنگی، ادکلنی را که می‌پسندید برایش هدیه بخرید. برای این گزینه از 35 تا 140 هزار تومان کنار بگذارید.

4-یکی دیگر از ایده هایی که برای خرید هدیه روز پدر میتوانیم به شما پیشنهاد بدهیم خرید کیف پول چرم است.اگر می‌خواهید این پیشنهاد را انتخاب کنید، کنجکاوانه، سراغ کیف پول پدرتان بروید و نگاهی بیندازید. اگر کهنه شده و سال‌ها است که عوض نشده، شما بهترین گزینه را پیدا کردید. قیمتش هم حدود 15تا 45 هزار تومان است.

5- پیراهن هم که همیشه کادوی خوبی به عنوان هدیه روز پدر برای باباهاست؛ هم تک خواهد بود و هم زیرکانه. شما می‌توانید با 15 تا 35 هزار تومان برای پدر و یا همسر خود که کمی چاق شده یک پیراهن چارخونه ریز هدیه بگیرید.

6-یکی دیگر از ایده های جالب برای خرید هدیه روز پدر  خریدن یک دست لباس ورزشی است.اگر پدرتان به سن بازنشستگی رسیده، اوقات فراغت بیشتری دارد. پس می‌توانید با خریدن یک دست لباس ورزشی او را به ورزش‌کردن تشویق کنید. قیمت این دست لباس بین 20 تا 45 هزار تومان است.

7-یک مجمـوعـه از محصولات بهداشتی مردانه، هدیه مناسبی برای روز پدر است. برای گرفتنش هم کافیست که اول 15 هزار تومان کنار بگذارید.

8-کمربند هم یکی از کادوهایی است که میتوانید برای هدیه روز پدر بخرید،اما دقت کنید که کمربند را بر حسب سنشان انتخاب کنید. قیمت این کالا حدود 15 تا 75 هزار تومان است.

9-بسیاری از آقایان به وسایل سرگرم‌کننده گرایش دارند. پس می‌توانید با سفارش پازل چهره (پیشنهاد: یکی از عکس‌های عروسی‌تان) او را غافلگیر کنید. با این انتخاب چند نشان را با یک تیر زدید.

10- اگر هم الان همسرتان از این لوازم ضروری بی‌نیاز است، سراغ یک کادوی لوکس مثل دکمه سردست یا انگشتر بروید تا سلیقه شما را در مهمانی‌های رسمی و عروسی‌ به رخ دوستانش بکشد!

11-همچنین اگر باز هم برای خرید هدیه روز پدر به دنبال تنوع بیشتری هستید، ما به شما ساعت، موبایل، ریش‌تراش، جاکلیدی، جا کارتی، خود نویس‌های شکیل و… را پیشنهاد می‌کنیم.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.