کد خبر : 1273 / /
/

مشکل کمبود روغن کی حل می‌شود؟

روغن جزو کالاهای اساسی سفره هر خانواده ایرانی محسوب می‌شود و نبود و یا کمبود آن می‌تواند نشانه‌ای برای افزایش قیمت آن از سوی تولیدکنندگان و یا حضور دلالان در این بازار باشد.

مشکل کمبود روغن کی حل می‌شود؟

در روزهای اخیر شاهد گرانی بسیاری از اقلام خوراکی از جمله مرغ، میوه  و لبنیات بودیم، حال اگر این گرانی ها ادامه داشته باشد و نظارتی از سوی مسئولین مربوطه نباشد باید شاهد کوچکتر شدن هر چه بیشتر سفره ی خانواده های ایرانی  باشیم.

 بسیاری از مغازه داران و صاحبان فروشگاه ها یا هیچ گونه روغنی را به فروش نمی رسانند یا اگر قصد فروش هم داشته باشند همزمان باید 5عدد روغن مایع با آن خریداری شود و یا اگر قصد خرید روغن مایع داشته باشند باید همراه آن اقلامی مانند رب گوجه فرنگی یا بسته های کلوچه را نیز خریداری کنند.

این روزها و همزمان با کل کشور روغن نباتی جامد این کالای اساسی با کمبود مواجه شده است و به دلیل کمی عرضه این کالا به صورت یک سبد توسط واحدهای تولیدی یا شرکت های پخش به استان، با کمبود آن مواجه شده ایم.

کمبود روغن

وی افزود: برخی از واحدهای عرضه کننده با سوءاستفاده از این موضوع با به فروش رساندن کالاهای دیگر روغن نباتی را به مردم عرضه می کنند که به لحاظ قانونی فروش اجباری و تقلب محسوب خواهد شد.

سردارزاده با اشاره به اینکه مامورین ما در سطح شهر و با حضور در این فروشگاه ها با هر گونه گرانفروشی برخورد خواهند کرد عنوان داشت: مصرف کنندگان  می توانند هر گونه گران فروشی را به سامانه 124 گزارش دهند تا نیروهای بازرسی برخورد قاطع را با گران فروشان انجام دهند.

وی در ادامه گفت: قطعا در هر موردی که با کمبود روبه رو هستیم افزایش قیمت و گرانفروشی وجود داشته  و از طرفی هم شاهد حضور دلالان بوده ایم بنابراین تا آنجایی که در توان ما باشد با همه این تخلفات برخورد خواهیم کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.