کد خبر : 718 / /
/

زمان اعلام مرحله ی دوم یارانه کمک معیشتی / وام کرونا+ جزئیات مهم

اولین مرحله یارانه کرونا در روزهای پایانی آذر ماه واریز شد؛ با توجه به برنامه دولت در واریز یارانه‌های هر ماه، احتمالا مرحله دوم این یارانه در اواخر دی ماه پرداخت شود.

زمان اعلام مرحله ی دوم یارانه کمک معیشتی / وام کرونا+ جزئیات مهم

یارانه کمک معیشتی یا سوبسید شکلی از کمک مالی است که به یک تجارت و یا بخش اقتصادی پرداخت می شود.یارانه کمک معیشتی اعطای کمک مالی به روی یک کالا و یا خدماتی که به مردم داده می شود جهت افزایش رفاه عمومی در جامعه

یارانه کمک معیشتی سود اقتصادی است که معمولا دولت ها به تولیدکنندگان کالا برای تقویت بازار رقابتی نیز انجام می شود

یارانه کمک معیشتی پرداخت یارانه بیشتر از طریق دولت برای تولیید کنندگان و یا توزیع کنندگان در یک صنعت برای جلوگیری از رکود و یا افزایش قیمت تولیدات و یا برای ترغیب به استخدام نیروی کار بیشتر.یارانه کمک معیشتی ممکن است یا به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم باشد 

یارانه معیشتی

به دنبال تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی اصناف و محدودیت تردد در دو هفته اول آذر ماه، مقرر شد به خانوارهای کشور در قالب حمایت معیشتی کرونا کمک شود.

براساس این مصوبه دولت موظف شد که مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا و یارانه کرونا را به خانوارها بپردازد. طی دو مرحله وام کرونا به حدود هفت میلیون خانوار پرداخت شد.

در خصموص یارانه کرونا نیز مصوب شد به افرادی که فاقد بیمه و درآمد ثابت هستند و یارانه معیشتی بنزین می‌گیرند، طی چهار ماه آذر، دی، بهمن و اسفند کمک بلاعوض 100 هزار تومانی پرداخت شود.

این واریزی اولین نوبت از یارانه کرونا بود و باید در ماه‌های دی، بهمن و اسفند نیز تکرار شود.

طبق برنامه واریزی دولت، یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه و یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه واریز می‌شود، بنابراین احتمالا یارانه کرونا در روزهای پایانی ماه واریز شود.

در این خصوص حسین میرزایی، سخنگوی حمایت معیشتی کرونا در گفتگوی زنده اینستاگرامی به تجارت‌نیوز گفت: اولین مرحله این یارانه که اواخر آذر واریز شد و با توجه برنامه واریز یارانه در ماه، احتمالا مرحله دوم آن در اواخر دی ماه پرداخت شود.

در روز جمعه هفته گذشته اولین مرحله این یارانه به حساب سرپرستان خانوار 34 میلیون نفر ایرانی واریز شد، از این تعداد 9 میلیون نفر از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند که مبلغ 120 هزار تومان و به 25 میلیون نفر دیگر مبلغ 100 هزار تومان به‌ازای هر نفر پرداخت شد.

زمان واریز سرانه ۱۰۰هزار تومانی کمک معیشتی به حساب حدود ۳۰میلیون نفر از مشمولان اعلام شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت رفاه با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر پرداخت سرانه 100هزار تومانی به هر یک اعضای خانوار در تا پایان سال خاطرنشان کرد: در این زمینه قرار است 11میلیون سرپرست خانوار شامل 29میلیون و 700هزار نفر تسهیلات 100هزار تومانی را در ماه‌های آذر، دی ، بهمن و اسفند دریافت کنند.

وی درباه فرایند شناسایی خانواده‌های مشمول دریافت یارانه 100 هزار تومانی کمک معیشتی تصریح کرد: لیست این افراد در مرحله نهایی شدن قرار دارد و در هفته جاری برای سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد.

افراد مشمول دریافت تسهیلات 100هزار تومانی نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا شناسایی شده‌اند.

شمس درباه زمان واریز سرانه 100هزار تومانی به حساب خانواده‌های مشمول گفت: بر اساس برنامه‌ریزی از پایان آذر ماه، واریز رقم اشاره شده به حساب 29میلیون و 700هزار نفر از افراد مشخص شده توسط وزارت رفاه آغاز خواهد شد.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا جزئیات واریز یارانه، وام یک میلیونی و یارانه معیشتی را تشریح کرد.

جزئیات واریز یارانه، وام یک میلیونی و یارانه معیشتی

یارانه نقدی

حسین میرزایی امروز در یک لایو اینستاگرامی درباره جزئیات واریز یارانه، وام یک میلیونی و یارانه معیشتی، اظهار داشت: افرادی مشمول این طرح می‌شوند که چهار شرط را داشته باشند و حتی اگر یک نفر از افراد خانواده، یکی از شروط را نداشته باشد، کل خانواده از این طرح معیشتی محروم می‌شود.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا با اشاره به این شروط، افزود: در بررسی شاخص‌های بانکی افراد، میزان واریزی‌ها، گردش حساب چهار سال اخیر افراد (۹۸-۹۷-۹۶-۹۵) و تراکنش‌های خرید آنها در شش‌ماهه اول سال ۹۹ را مورد رصد قرار می‌دهیم تا بر ما محرز شود که فرد در طول حداقل چهار سال اخیر وضعیت مالی خوبی نداشته و وضعیت او، بهبود هم نیافته است.

وی ادامه داد: افرادی که مشمول بیمه رانندگان، قالی‌بافان و… نیز هستند یا حتی خویش‌فرمایی، مشمول این طرح نمی‌شوند. البته بیمه‌پردازان خویش‌فرمایی از یک استثنا برخوردارند؛ به این معنا که فردی بیمه خویش‌فرمایی داشته و در بررسی‌ها متوجه شدیم که جز دهک‌های ۹ و ۱۰ درآمدی نیست و مجموع درآمدهای خانواده نیز زیر حداقل دریافتی قانون کار (یک‌میلیون‌و ۹۱۰ هزار تومان) است اما فرد برای تأمین آتیه خود بیمه رد می‌کند.

میرزایی گفت: این افراد به شرط آنکه همه شرایط را در کل افراد خانواده داشته باشند و مجموع درآمد آنها زیر حداقل حقوق قانون کار باشد، از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.