کد خبر : 52239 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت

شانس به دارندگان سهام عدالت رو کرد ! | مبلغ سود سهام عدالت این دوره چقدر افزایش یافت ؟

در حالی خرداد ماه امسال قرار است بخش دیگری از سود سهام عدالت واریز شود که مدتی قبل خبرها حاکی از عدم واریز سود شرکت‌های بورسی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها بود.

شانس به دارندگان سهام عدالت رو کرد ! | مبلغ سود سهام عدالت این دوره چقدر افزایش یافت ؟

سهام عدالت |  سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی به هیات دوات درباره واگذاری سهام پرتفویی برای سهام عدالت جاماندگان به انجام نرسید.مرحله سوم سود سهام عدالتمربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود. سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست. اکنون این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه samanese.ir جاماندگان سهام عدالت و تکمیل نمودن فرم ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اقدامات لازم را انجام دهند.

با وجود خبرهای مختلف مبنی بر عدم واریز سود سهام عدالت توسط شرکت‌های بورسی، این سود قبل از نوروز برای مردم واریز شد، حال سئوال اینجاست که نظارت‌ها بر این شرکت های بورسی چگونه است تا سود سهام عدالت به موقع واریز شود؟

ولی الله جعفری، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص به ایسنا گفت: ۳۶ شرکت بورسی و ۲ شرکت غیربورسی سود خود را باید واریز کنند تا واریز سود سهام عدالت به موقع انجام شود.

وی ادامه داد: قبل از نوروز برخی از این شرکت‌ها برای تامین بودجه و سود حاصل از سهام عدالت با مشکلات مالی رو به رو بودند که با توجه به رفع بخشی از این مشکلات، قرار است خرداد ماه امسال بخش دیگری از سود سهام عدالت برای مردم واریز شود.

جعفری اضافه کرد: همکاران ما در اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار با ۳۶ شرکت بورسی به صورت مستمر ارتباط دارند و پیرو سپرده گذاری شرکت‌ها مدام پیگیر هستند تا سود این شرکت برای اداره واریز شود.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مخابرات هم جزو شرکت هایی بود که با وجود بزرگ بودن شرکت مشکلات مالی داشت و نتوانست سود سهام خود را  برای سهام عدالت قبل از نوروز واریز کند؟، گفت: مشکلات مالی به بزرگ و کوچک بودن شرکت‌ها ارتباطی ندارد، مخابرات هم ممکن است مشکلات خاصی داشته باشد، در واقع مشکل اصلی شرکت‌ها در ارتباطی است که با مشتریان خود دارند و مطالبات را نمی‌توانند دریافت کنند./ایسنا

سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت یک میلیون تومانی به حسابها

ابراهیم بازیان درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.

 سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی به هیات دوات درباره واگذاری سهام پرتفویی برای سهام عدالت جاماندگان به انجام نرسید.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: ضوابط واگذاری در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور رییس جمهور تصویب شد و به دنبال این هستیم که به زودی بسته‌ای ناظر به پرتفوی شرکت‌های بورسی ارایه و تصویب کنیم که این بسته پرتفویی می‌تواند نزدیک به ۵ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت را پوشش دهد.

سهام عدالت

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند

بازیان درباره افراد واجد شرایط دریافت سهام عدالت گفت: این جمعیت ۵ میلیون نفری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و البته بخشی از ایثارگران هم مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را در اولین فرصت تقدیم هیات واگذاری و بلافاصله به هیات وزیران ارائه می‌کنیم، اظهار داشت: ضمن تکمیل پروژه ناتمام سهام عدالت جاماندگان، همزمان موضوع مدیریت سهام عدالت را هم دنبال می‌کنیم، باید توجه داشت که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است و سیاست وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی مردمی سازی اقتصاد است. معتقدیم که مردمی سازی مقدم بر خصوصی سازی بوده و سهام عدالت در خط مقدم واگذاری‌ها قرار دارد، از این رو نه تنها بر واگذاری مالکیت سهام عدالت تاکید داریم بلکه مدیریت این سهام را در قالب شرکت تعاونی استانی دنبال می‌کنیم.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: امسال ارائه سهام عدالت به جاماندگان به نتیجه می‌رسد و این پروژه هم تکمیل خواهد شد./ ایلنا

سود سهام عدالت برای کدام افراد یک میلیون تومان است؟

سهامداران منتظر دریافت سود سهام عدالت تا ماه آینده باشند.

سود سهام عدالت سال 1402 دو مرحله ای بود که مرحله نخست آن آذرماه و مرحله دوم آن در هفته پایانی اسفند واریز شد. سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود 30 درصد کمتر از مرحله اول بود. همچنین سود سهام عدالت متوفیان هم در روزهای پایانی سال 1402 پرداخت شد. البته سود سهام عدالت برخی سهامداران و وراث با مشکل مواجه شد که این افراد باید موضوع را از طرق مختلفی که اعلام شده پیگیری کنند.

این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکردند

تازه ترین خبر این است که به دنبال واریز سود سهام عدالت مرحله دوم مشخص شد برخی افراد در این مرحله سود کمتری نسبت به آنچه مقرر شده بود دریافت کردند. چند علت برای کم واریز شدن سود سهام عدالت وجود دارد که احتمالا شامل همه سهامداران نمی‌شود.

پس از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران در روزهای پایانی اسفندماه برخی افراد سود کمتری را در مقایسه با مرحله اول واریز در آذرماه دریافت کردند.

یکی از دلایل آن بود که هشت شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند. در این خصوص سازمان بورس اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تأمین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

به دنبال واریز سود سهام عدالت مرحله دوم مشخص شد که برخی افراد در این مرحله سود کمتری نسبت به آنچه مقرر شده بود دریافت کردند.

موضوع اول به فروش سهام عدالت مربوط می‌شود. سهامداران سال گذشته می‌توانستند درخواست فروش سهام عدالت بدهند. در این بین کارگزاری‌ها سهام برخی از سهامداران را فروختند. با فروش سهام، تعداد سهم کاهش یافته و سود کمتری به سهامدار تعلق می گیرد.

مسئله دوم به سهم هر شرکت در سبد سهام عدالت هر سهامدار مربوط است. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سازمان بورس بارها اعلام کرده‌اند که پرتفوی سهامداران متفاوت است. یعنی ممکن است یک فرد تعداد سهامی که از برخی شرکت‌ها دارد بیشتر یا کمتر از سهامدار دیگر باشد. به همین دلیل سود کمتر یا بیشتری نسبت به سهامدار دیگر دریافت کرده است.

اما در حالت کلی دارندگان سبد سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی می بایست ۴۰۹ هزار تومان دریافت کنند. افرادی که سبد ۴۹۲ هزار تومانی دارند مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، کسانی که ۵۳۲ هزار تومان سبد دارند مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سهامدارانی که از سبد سهام یک میلیون تومانی برخوردارند ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.