کد خبر : 50909 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی این ماه

امروز واریز 880/000 تومان یارانه نقدی دهک 4تا 9 | کد دستوری دریافت یارانه نقدی قدیم و جدید ویژه نوروز | سرپرستان خانوارها حساب خود را چک کنند

شرایط استفاده از کالابرگ 880 هزارتومانی اسفندماه با کد دستوری زیر اعلام شد.

امروز واریز 880/000 تومان یارانه نقدی دهک 4تا 9 | کد دستوری دریافت یارانه نقدی قدیم و جدید ویژه نوروز | سرپرستان خانوارها حساب خود را چک کنند

یارانه نقدی | یارانه نقدیبگیران دهک‌های اول تا هفتم می‌توانند با نصب نرم‌افزار «شما» بر روی گوشی همراه خود نسبت به مشاهده فروشگاه‌های اطراف که متصل به این طرح هستند، اقدام کنند. تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه نقدیعنوان کرده است. بر اساس این طرح، حساب بخش قابل توجهی از یارانه نقدی یارانه‌ بگیران از روز ۱۷ بهمن‌ماه شارژ می‌شود..در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی در سایت خبر آزاد همراه باشید

کد دستوری یارانه نقددی -کالابرگ ویژه نوروز ۱۴۰۳

از هفته های گذشته خبرهای خوشی مبنی بر افزایش یارانه کالابرگ الکترونیکی به گوش می رسد.قرار بر این شده است که دولت یارانه جدیدی در قالب کالابرگ الکترونیکی ۱ و ۲ میلیون تومانی بحساب هر ایرانی پرداخت کند.

از هفته های گذشته خبرهای خوشی مبنی بر افزایش یارانه کالابرگ الکترونیکی به گوش می رسد.قرار بر این شده است که دولت یارانه جدیدی در قالب کالابرگ الکترونیکی ۱ و ۲ میلیون تومانی بحساب هر ایرانی پرداخت کند. سوای یارانه کمک معیشت جدید دولت، هر ماه مبلغ ۵۲۰ هزارتومان در کارت کالابرگ الکترونیکی شارژ می شود.

وی افزود: در قالب این طرح مبلغ ۲۲۰ هزار تومان اعتبار حمایتی جهت تامین ۱۱ قلم کالای اساسی به ازای افراد خانوار تعلق می‌گیرد.

ظفری پور با اشاره به جزئیات طرح تشویقی دولت عنوان کرد: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک کاملا اختیاری و جدای از یارانه بوده و به هیچ وجه از یارانه خانوارها مبلغی کسر نخواهد شد.

وی گفت: یارانه‌بگیران دهک‌های اول تا هفتم می‌توانند با نصب نرم‌افزار «شما» بر روی گوشی همراه خود نسبت به مشاهده فروشگاه‌های اطراف که متصل به این طرح هستند، اقدام کنند.

ظفری پور ادامه داد: در نرم‌افزار «شما» که یارانه‌بگیران می‌توانند آن را از بازار، مایکت و سایت shoma.sfara.ir دانلود کنند امکان مشاهده مانده اعتبار، تراکنش‌ها و سایر اطلاعات خرید وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآور شد: اقلام مشمول طرح شامل پنیر، شیر، ماست، تخم مرغ، مرغ، گوشت قرمز، ماکارونی، روغن، حبوبات، برنج و قند و شکر بوده که یارانه بگیران دهک‌های اول تا هفتم می‌توانند از هر نوع زیرکالا این ۱۱ قلم خریداری کنند.

وی افزود: جامعه هدف خوزستان نزدیک به سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار خانوار هستند که بیش از ۹۳ درصد آن‌ها یعنی معادل حدود یک میلیون خانوار خرید داشته‌اند که نشان از موفق بودن طرح دارد، همچنین حدود ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار تراکنش در مدت زمان یک ماه در کل کشور انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه هدف اصلی طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک، تغذیه و خوراک خانواده‌ها است، گفت: اکنون سه قشر جامعه یعنی تولیدکننده‌ها، فروشنده‌ها و مردم از فروش طرح فجرانه منتفع شده‌اند و در استان خوزستان نزدیک به پنج همت خرید انجام شده و ۸۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار خرید تعلق گرفته است.

یارانه نقدی

افزایش یارانه نقدی دهک یک تا هفت

میزان یارانه‌ای که دهک یک تا هفت از طریق کالابرگ دریافت می‌کنند از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه افتتاح استخر شنای کارگران شهرستان شهرکرد ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: به منظور ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور برای بهره‌برداری از پروژه‌هایی که با همت استاندار از محل منابع سفر دور اول به بهره‌برداری رسیدند در چهارمحال و بختیاری حضور پیدا کردیم.

وی افزود: خوشبختانه امروز بالغ بر ۶۶۰ طرح با اعتباری افزون بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند، همچنین عملیات اجرایی تعداد قابل توجهی از دیگر طرح‌های عمرانی در سطح استان آغاز می‌شود.

مرتضوی بیان کرد: خوشبختانه وعده‌های دولت محقق شده است، هر کجا که مراجعه و سفر انجام می‌شود به لحاظ اینکه مصوبات سفر فهرست بندی شده بودند شاهد به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها هستیم.

مرتضوی در خصوص حمایت از قشرآسیب‌پذیر در سال آینده، تصریح کرد: مجلس حقوق و دستمزد را برای آن بخش از کارکنانی که از محل منابع عمومی حقوق و دستمزد خود را دریافت می‌کنند مشخص کرد.

وی گفت: در بخش بازنشستگان هم علاوه بر افزایش ۲۰ درصدی مقرر شد که ظرف سه سال بازنشستگان به حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان برسند، البته تلاش ما و مجلس بر این است که منابع را تامین کنیم و در سال ۱۴۰۳ تامین و پرداخت انجام شود.

مرتضوی افزود: در حوزه حداقل حقوق و دستمزد کارگران شرکای اجتماعی دیدگاه‌های مختلفی دارند و این در حالی است که برخی از نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرماها و کارگری قائل به مزد منطقه‌ای یا بخشی هستند، یعنی معتقدند میان صنایع باید تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، حتی بیان می‌شود به صورت کلی همه همچون سنوات گذشته عمل کنند، این سه گزینه در کارگروه‌ها در حال بررسی است و کمیته‌های زیرمجموعه شورای عالی کار در حال بررسی هستند امید است در زمان مناسبی که با مشارکت شرکای اجتماعی تصمیم می‌گیریم به یک وحدت نظر برسیم و برای سال آینده حداقل حقوق و دستمزد کارگران را اعلام کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سال آینده همچنان پرداخت یارانه ادامه خواهد داشت و کار خوبی که دولت در این زمینه انجام داد طرحی تحت عنوان طرح فجرانه بود که از دهه فجر امسال آغاز و به مدت سه ماه یعنی تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:میزان یارانه‌ای که دهک یک تا هفت از طریق کالابرگ دریافت می‌کنند از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است، از سوی دیگر تمهیدات اندیشیده دیگر این است که شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان حداقل برای سرانه را حذف کرده‌اند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه به صورت وزنی است، یعنی هر فردی هر مقداری از ۱۱ قلم کالا که مشمول یارانه بوده را خریداری کند به همان مقدار پرداخت به او انجام می‌شود.

استقبال خانوار ایرانی از یارانه نقدی رمضان

میزان استقبال خانوارهای یارانه بگیر از طرح کالابرگ به ۱۶ درصد رسیده است، اکنون در طرح کالابرگ اگر معادل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه فرد به خرید ۱۱ قلم کالای موجود در سبد کالابرگ اختصاص پیدا می‌کرد، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی به یارانه او اضافه می‌شد که باید تا پایان همان ماه صرف خرید آن ۱۱ قلم کالا می‌شد.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

برای استعلام یارانه معیشتی با کد دستوری باید این فرمول را شماره‌گیری کنید:

#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*

این روش فقط به شما می‌گوید که مشمول دریافت یارانه هستید یا نه و برای سرپرست خانوار کاربرد دارد. اما ممکن است نسبت به نتیجه آن اعتراض داشته باشید که در این صورت باید ببینید آیا دهک‌بندی شما درست انجام شده است یا خیر.

دهک‌بندی و روش اعتراض به یارانه نقدی

دهک‌بندی بر اساس بعد خانوار، تراکنش‌های بانکی، اطلاعات خودرو و حقوق و درآمد افراد انجام می‌شود و برای بررسی یا اعتراض به آن باید به سامانه حمایت مراجعه کنید.

ابتدا باید در سامانه حمایت ثبت نام کنید. گزینه ورود یا ثبت نام در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه (که حتما باید به نام متقاضی باشد)، کد ملی و تاریخ تولد و عبارت امنیتی کلید ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید تا کد یکبار مصرف برایتان ارسال شود.

با وارد کردن این کد ثبت نام شما نهایی شده و اطلاعاتتان در سامانه ذخیره می‌شود.

اگر قبلا ثبت نام کرده‌اید، وارد صفحه ورود شوید و با وارد کردن شماره همراه و عبارت امنیتی گزینه ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید.

پس از وارد کردن کد تایید روی عبارت ورود به سامانه حمایت کلیک کنید. با ورود به صفحه کاربری‌تان می‌توانید اطلاعات خود را بررسی کنید. در این صفحه وضعیت شما بر اساس آزمون وسع‌سنجی به شما اعلام می‌شود و می‌توانید ببینید که آیا یارانه به شما تعلق می‌گیرد یا نه.

در همین صفحه اطلاعات دیگری مثل دهک شما، اعضای خانوار و اطلاعات شناسه اقتصادی در دسترستان است.

اگر درخواستی برای بررسی دوباره پرونده خود دارید و نسبت به وضعیت دهک، اطلاعات شناسه اقتصادی و اعضای خانوار خود اعتراض دارید هم از همین صفحه اقدام کنید و گزینه درخواست بررسی را انتخاب کنید.

پس از ورود به این قسمت، توافق‌نامه‌ای مشاهده می‌کنید. آن را به‌طور دقیق مطالعه کنید و در صورت تأیید روی گزینه موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم کلیک کنید. سپس ثبت و ادامه را انتخاب کنید.

در این مرحله ابتدا اطلاعات خانوار به شما نمایش داده می‌شود. آن را مشاهده کنید و در صورتی که تأیید می‌کنید، گزینه صحیح است را انتخاب کنید./تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.