کد خبر : 43243 / /
/

حقایقی درباره فروشگاه آنلاین آمازون و شیوه ارسال بسته بندی

حتما تا کنون مقالات زیادی درباره کمپانی بزرگ آمازون خوانده اید و اخبار زیادی در این باره شندیده اید. در این مقاله می خواهیم درباره جزئیات شگفت انگیز این کمپانی صحبت کنیم که شاید برایتان جالب و جدید به نظر برسد.

حقایقی درباره فروشگاه آنلاین آمازون و شیوه ارسال بسته بندی

 

تا کنون به این فکر کرده اید که چگونه میشود یک کمپانی و شرکت این قدر قدرتمند شود که رقیبان به قول معروف به گرد پایش هم نمیرسند. شکوهمندی و قدرت این کمپانی از رازهایی است که شاید برخی به شدت علاقه دارند از آنها سر در بیاورند.

اگرچه این سیاست گذاری ها در دل این کمپانی اتفاق می افتد اما یکسری از عوامل بیرونی نیز وجود دارند که با اندکی تحقیق میتوان به آن دست یافت.

دست یابی به یکسری اطلاعات بسیار ساده و پیش پا افتاده است اما به کارگیری و عمل کردن به آنهاست که باعث تفاوت میان آمازون با سایر فروشگاه های اینترنتی شده است.

یکی از کارهایی که آمازون برای پیشرفت و توسعه خود انجام میدهد آن است که در اتاق فکرش تا 5 سال آینده را نیز پیش بینی میکند، یعنی تئوری هایی را در 5 سال آینده بیان میکند؛ مثلا از محصولاتی که تولیدشان زیاد خواهد شد یا کالاهایی که ترند میشوند و در یک برهه زمانی خریداران زیادی دارند را پیش بینی میکنند تا اگر فرضیه هایشان درست از آب در آمد به سرعت فکری برای آن داشته و از اولین نفرات باشند.

تاسیس کمپانی آمازون در سال 1994 توسط جف بزوس انجام گرفته است. اولین رزومه کاری آمازون از فروش کتاب و قطعات کامپیوتر شروع شد.

شاید کسی باور نمیکرد که آمازون به درجه ای که حالا کسب کرده است، برسد. واقعا چه کسی باور میکرد که یک فروشگاه اینترنتی که از یک گاراژ استارت خورده است و اولین محصولش هم توسط خود مالک، بسته بندی و ارسال شده است، روزی بزرگ ترین تامین کننده محصولات مختلف شود که در 175 کشور شعبه دارد و پاسخگوی نیاز همگان است.

 شاید چیزهایی که گفته شد را در مقالات یا خبرگذاری های مختلف خوانده باشید اما چیزی که در این مقاله میخواهیم بگوییم در بطن خود کمپانی در حال رخ دادن است.

آمازون؛ شگفت انگیزترین فروشگاه اینترنتی

11

یکی از نکات عجیبی که درباره آمازون دارد و میخواهم آنرا با شما نیز به اشتراک بگذارم، آن است که در سال 2014 در دو ثاینه چیزی حدود 300 محصول ثبت سفارش شد. باور کردن این موضوع کار دشواری است.

 چطور امکان دارد که در دو ثانیه این حجم از محصول ثبت سفارش شود. این یکی از رکوردهایی است که آمازون در رزومه کاری خود از آن یاد میکند.

در سال 2013 سایت آمازون به مدت 49 دقیقه دچار نقص فنی شد که به اصطلاح (down) گفته میشود. شاید اگر یک فروشگاه اینترنتی معمولی بود ضرر ناچیزی برای آن اتفاق می افتاد اما برای آمازون بالای 5.1 میلیارد دلار ضرر مالی رقم خورد.

رقم به این بزرگی تنها حاکی از یک موضوع است آن هم محبوبیت و کاربردی بودن. یعنی آمازون از فروشگاه های اینترنتی است که حجم ترافیک بسیار بالایی دارد و افراد زیادی حتی نه به قصد خرید، بلکه برای دیدن محصولات جدید از آن دیدن میکنند.

لوگویی که روی تمامی پک های آمازون درج میگردد به نوعی بیانگر یک لبخند است که از دو حرف A و Z انگلیسی با یک فلش که این دو را به هم متصل میکند، استفاده شده است.

این نشانگر آن است که آمازون برای هیچ قوم و حزبی حالت تدافعی و تعصبی نداشته و همواره در صلح، آماده خدمت رسانی به مشتریان است.

شاید با خواندن این مطالب در ذهنتان بگویید که کاش میشد جای جف بزوس بودم. خب این یک حسی است که هر شخص زمانی که از زندگی و دستاوردهای فرد موفق در جهان آشنا میشود، به او دست داده میشود اما بهتر است بدانید از زمانی که آمازون به طور رسمی تاسیس شد یعنی از سال 1994 به مدت 6 سال یعنی تا سال 2001 هیچگونه سوددهی نداشت و جف بزوس مجبور شد دست به فروش کتاب های الکترونیکی یا به اصطلاح (e-book) بزند تا بتواند به راه و مسیر خود ادامه دهد.

راهکارهای آمازون برای تجربه بهتر مشتریان چیست؟!

این حجم از موفقیت هیچگاه بی دلیل نیست. این از آنجایی نشات میگیرد که همواره شاهد تغییرات شگرف و چالش برانگیزی از زمان تاسیس آمازون هستیم.

در مراحل آغازین این کمپانی و زمانی که شروع به ارسال محصولات کرد، از پک های نه چندان جالب برای محصولاتش استفاد می نمود. تفاوتی نداشت که محصول چیست برای یک محصول با وزن 11 کیلو یا 5 کیلو یک مدل بسته بندی برای هر دو استفاده میکرد.

اما رفته رفته این موضوع تغییر کرد، و برای هر محصولی با توجه به وزن و ابعاد آن، بسته بندی تولید میشد. مبنای اصلی آمازون، در تجربه خوشایند مشتریانش تعریف شده است.

این بدین معناست که مصرف کنندگان و مشتریان، اولین عواملی هستند که آمازون روی آنها تمرکز کرده است و هدف گذاری های بلند مدتی در این قضیه دارد.

یکی از چیزهای بسیار مهم، سهولت در بازگشایی یا همان آنباکسینگ آسان است. آنباکسینگ آسان بسیار مسئله حائز اهمیتی است چرا که مشتریان زمانی که بازگشایی جعبه را انجام میدهند خواستار آن اند که بدون درگیری با باکس کارتن این قضیه انجام گیرد و احتیاجی نباشد که جعبه را پاره کنند و اما آمازون با چسباندن لیبل هایی روی قسمت درب جعبه آنها به راحتی پلمپ کرده و در هنگام باز کردن فقط کافیست برچسب ها را باز کنید.

مرجوعی در آمازون؛ آیا باور میکنید؟

آیا باور میکنید که یک کمپانی به این بزرگی با تعداد زیادی کارکنان فعال و متخصص در حوزه های مختلف که همواره در حال جستجو و راه حل برای بهتر شدن تجربه کاربری هستند، مرجوعی نیز داشته باشد؟!

خب زمانی که صاحب بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی در سراسر دنیا هستید این موضوع چیزی دور از ذهن نخواهد بود. درست است که آمازون با در اختیار داشتن تکنولوژی های به روز دنیا در حال فعالیت میباشد اما بهرحال این موضوع گاهی پیش می آید.

در سال 2019 آمازون تصمیم گرفت که محصولات کوچک تر را درون پلاستیک پک کند و به صورت وکیوم شده به دست مشتریان برساند.

سفارشات تکی و دانه ای در آمازون نرخ بسیار بالایی دارند. این موضوع باعث شد که سر سال آمازون به یکی از تولیدکنندگان بزرگ پلاستیک در جهان تبدیل شود و تمامی محصولاتش برگشت بخوردند. به همین دلیل در سال 2020 به نوع دیگری از بسته بندی ها روی آورد.

آمازون تصمیم گرفت برای محصولات با سایزهای کوچک تر از کاغذ کرافت که درون آن از مشمبا های حبابدار پوشیده شده است، استفاده کند. این موضوع باعث شد که مرجوعیت کالاها به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

فرق آمازون با آمازون پریم چیست؟

12

حتما دیده اید که آمازون اکثر محصولاتی که به دست مشتریان میرساند با یک لیبل یا بسته بندی آمازون پریم میباشد که لیبل های آن رنگ مشکی و آبی دارد.

آمازون یک کمپانی بزرگ فروشگاه اینترنتی است که دارای زیر شاخه های زیادی میباشد، یکی از آنها که بسیار هم قوی و قدرتمند عمل کرده است، پریم(prime)  است.

آمازون پریم سریعترین راه ارسال مرسولات به دست مشتریان است مثل یک ارگان حمل و نقل که کارتن پستی اشخاص و فروشگاه های آنلاین مختلف را به مشتریانش می رساند با این تفاوت که پریم یک شرکت وابسطه آمازون بوده که فقط برای این فروشگاه اینترنتی خدمات رسانی میکند. حتی رکورد ارسال مرسوله در بازه زمانی 16 دقیقه را نیز داشته است. البته شاید کسی که در 16 دقیقه محصول به دستش رسیده است، همسایه دیوار به دیوار آمازون بوده باشد!!! بگذریم، هدف نهایی از ایجاد کمپین آمازون پریم، ارسال سریع بسته ها به دست مشتریان است.

ربات ها؛ دست سازهای انسانی که به کمک بشریت شتافتند!

13

آیا تمامی جابجایی ها و چیدن محصولات درون بسته بندی هایشان در کمپانی آمازون توسط نیروهای انسانی انجام میگیرد؟!

درست است که کارکنان زیادی برای کمپانی آمازون در بخش های مختلف در حال فعالیت می باشند و در صورت نبود آنها عملا کار کردن دشوار خواهد بود.

ربات ها به صورت گردشی در انبارها حمل و نقل انواع کارتن بسته بندی سنگین تر را انجام میدهند. کارتن های سنگین وزنی که نیروهای انسانی قادر به جابجایی آنها نخواهند بود.

این ربات ها به قدری پیشرفته و هوشمند تولید شده اند که با برنامه دادن به آنها میتوان به جای یک مامور ارسال نیز استفاده کرد. به صورتی که جعبه های سفارشی را حمل میکنند و جلو درب منزل فرد مورد نظر در سطح شهر می گذارند که فرد نیز به راحتی از رسیدن بسته اش باخبر شده و آنها را تحویل میگیرد. در بعضی مواقع برای تحویل چندین کالا با ارزش در سایزهای کوچک برای یک مقصد از هاردباکس استفاده شده است.

فرض کنید در یک برج 500 طبقه در حال کار کردن هستید، و بسته شما در راه ارسال میباشد. خیلی سخت و دشوار است که شما 500 طبقه را (اگرچه با آسانسور) پایین آمده و به درب اصلی برسید و بسته سفارشی خود را تحویل بگیرید.

14

به راحتی با روشن کردن سیستم مکان یاب خود (جی پی اس) میتوانید مکانی را که در آن قرار گرفته اید، مشخص کنید و پهباد های آمازون بسته را به شما میرسانند. سرعت، دقت و امنیت از اصول پایداری در ارسال مرسولات به دست مشتریان توسط کمپانی آمازون میباشد.

در این مقاله سعی کردیم درباره آنچه که در دل این کمپانی بزرگ روی میدهد، سخن بگوییم. آمازون تا کنون توانسته بهترین و معتبر ترین فروشگاه اینترنتی باشد. شاید در طی سالیان یک فروشگاه بزرگ تر با امکانات بهتری تاسیس شود، هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

در ایران نیز فروشگاه های اینترنتی معتبری وجود دارند که تجربه خوشایند مشتریان، از دستاوردهای بزرگ آنها می باشد. اساسی ترین تجربه ای که میتواند نظر و اعتماد مشتریان را به خود جلب نماید، بسته بندی کالاهاست. بنابراین، فروشگاه های آنلاین باید مراقب انتخاب شرکت کارتن سازی برای تولید باکس های کارتنی و مقوایی خود باشند تا کالا بدون آسیب و با ظاهر بسته بندی مناسب دستشان برسد.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.