کد خبر : 5193 / /
/

سید جلال حسینی به قهرمانی عادت کرده

اخبار ورزشی: تاریخ قهرمانی سید جلال حسینی و پرسپولیس

اگر به دنبال آمار، رکورد و ویترینی از افتخارات می‌گردید بهتر است نگاهی به عمر ورزشی سید جلال حسینی بیاندازید.

اخبار ورزشی: تاریخ قهرمانی سید جلال حسینی و پرسپولیس

اخبار ورزشی: سید جلال حسینی بازیکن فوتبال اهل ایران است. سید جلال حسینی در ۱۱۵ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت و سابقهٔ کاپیتانی این تیم را نیز دارد. سید جلال حسینی سابقهٔ عضویت در تیم‌های ملوان بندرانزلی، سایپا، سپاهان، پرسپولیس، الاهلی قطر و نفت تهران را دارد. سید جلال حسینی پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر خلیج فارس است و با سابقهٔ هشت قهرمانی در این مسابقات، تنها بازیکن تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است که توانسته‌است با سه تیم مختلف قهرمان شود.  همچنین سید جلال حسینی با تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

قهرمانی سید جلال حسینی

سید جلال حسینی

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس برای نهمین بار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد.

او روز گذشته کاپ بیستمین دوره لیگ برتر را بالای سر برد تا شمار جام هایی که او تا بحال به عنوان بازیکن و کاپیتان به‌دست آورده به عدد ۹ برسد. البته این عدد فقط به شمار جام‌های لیگ برتر اشاره دارد و او ۴ بار با پرسپولیس برنده سوپر جام شده و یک بار نیز قهرمانی در جام حذفی را به خود دیده است.

اما این آمار تنها رکوردهای سید جلال حسینی نیست؛ شاید رکوردی که کم تر کسی به آن توجه کرده این باشد که کاپیتان سرخ‌های پایتخت تنها بازیکنی در تاریخ لیگ برتر لقب می‌گیرد که ۳ دوره پیاپی با سپاهان و ۵ دوره متوالی با پرسپولیس به عنووان قهرمانی دست پیدا کرده است. بنابراین حسینی رکوردار قهرمانی‌های متوالی در لیگ برتر است و می‌توان او را خوش قدم‌ترین بازیکن برای تیم‌ها دانست.

درست است که تصویر او در هنگام بالا بردن کاپ قهرمانی تکراری شده و بارها او را در این قاب دیده‌ایم اما سال‌ها حضور در سطح اول فوتبال آنهم در ۴۰ سالگی همه را به وجد می‌آورد. خاطرمان هست جمله‌ای که پژمان منتظری در برنامه نود درباره سید جلال حسینی، رقیب وقت خود در تیم ملی نقل کرد و گفت: «همیشه فکر می‌کردم نخستین بازیکنی هستم که برای صبحانه از اتاق خود خارج می‌شود اما سید جلال حسینی همیشه قبل از من در رستوران هتل حاضر بود و دلیل موفقیتش زندگی سالم و روی برنامه است».

سید جلال حسینی عضو تیم ملی فوتبال امید ایران به عنوان یک بازیکن سهمیه بزرگسال در دو نوبت بوده‌است، در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰، و برنده مدال برنز در سال ۲۰۰۶ بود.

حسینی بازیکن ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بود که در تمامی این تورنمنت‌ها به صورت فیکس به میدان رفت.

سید جلال حسینی در ۱۰ آذر ۱۳۹۷ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. از باشگاه‌هایی که سید جلال حسینی در آنها بازی کرده می‌توان به باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی، باشگاه فوتبال سایپا تهران، باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان، باشگاه ورزشی الاهلی قطر، باشگاه فوتبال نفت تهران و باشگاه فوتبال پرسپولیس اشاره کرد. او رکورددار شمار بازی در لیگ برتر فوتبال ایران است؛ رکوردی که توسط چند بازیکن هم‌سن دیگر با فاصله‌ای نزدیک، دنبال شده‌است.

تیم سید جلال حسینی کجا خواهد بود؟

سید جلال حسینی

 کاپیتان پرافتخار پرسپولیس این فرصت را دارد تا در صورت قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیستم، برای نهمین بار با جام قهرمانی لیگ برتر عکس یادگاری بگیرد و صاحب رکوردی خاص و دست نیافتنی شود.

سیدجلال در شرایطی امید زیادی به کسب یک قهرمانی دارد که شایعه شده امسال آخرین فصل حضور او در پرسپولیس است.

آنطور که روزنامه همشهری نوشته، ظواهر امر نشان می‌دهد حسینی دست‌کم یک فصل دیگر قادر به بازی است، اما شاید این امکان برای او در پرسپولیس فراهم نباشد. با این رویه بعید است گل‌محمدی حسینی را نگه دارد؛ حتی اگر جدایی محمدحسین کنعانی‌زادگان را قطعی بدانیم.

این خبر در حالی منتشر شده که طبق اطلاعات خبرنگار فوتبالی، یحیی برای فصل آینده هم حساب ویژه‌ای روی کاپیتان تیمش باز کرده است.

سید جلال حسینی که هنوز یک فصل دیگر از قراردادش با این تیم باقیمانده -  آخرین بار در پایان لیگ هجدهم و در زمان مدیریت حمیدرضا گرشاسبی قرارداد خود را تمدید کرده بود و نیاز به تمدید قراردادش ندارد، اما با توجه به رقم پایین قرارداد او در صورتی که جعفر سمیعی در دولت آینده همچنان مدیرعامل پرسپولیس باقی بماند رقم قرارداد او افزایش پیدا خواهد کرد.

روزنامه همشهری در بخش دیگری از گزارشش به این نکته اشاره کرده که بر اساس برخی اخبار، سیدجلال در فهرست مازاد یحیی در ابتدای فصل قرار داشت اما مقاومت مدیران باشگاه و بعدتر هم جدایی شجاع خلیل‌زاده باعث شد یحیی نظرش را عوض کند.

این ادعایی است که نزدیکان تیم آن را قبول ندارند و معقتدند که سرمربی پرسپولیس رابطه بسیار خوبی با کاپیتان تیمش دارد و تنها بازیکنی که در رختکن حق  صحبت دارد، سیدجلال حسینی است و و این اختیار را یحیی فقط به او داده تا نشان دهد همواره حامی کاپیتان تیمش است.

گویا نیمکت نشینی سیدجلال حسینی در بازیهای اخیر پرسپولیس هم ربطی به مسائل فنی نداشته و مصدومیت کاپیتان قرمزها باعث شده تا یحیی تصمیم بگیرد به مهره کلیدی تیمش استراحت دهد و از او در دو بازی آخر پرسپولیس در لیگ استفاده کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.