کد خبر : 29895 / /
/

مهراوه شریفی‌نیا | مهراوه شریفی‌نیا و مادرش | مهراوه شریفی‌نیا و خواهرش

مهراوه شریفی نیا و خواهرش با لباس های کریسمسی + عکس

با نزدیک شدن به کریسمس عکسی از مهراوه و ملیکا، خواهران شریفی نیا که مربوط به سال های قبل است در کنار هم منتشر شده است.

مهراوه شریفی نیا و خواهرش با لباس های کریسمسی + عکس

مهراوه شریفی نیا ، بازیگر ایرانی است.  مهراوه شریفی‌نیا مجرد است . مهراوه شریفی نیا فرزند بازیگر سرشناس محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان است.خانواده ی مهراوه شریفی نیا  همگی بازیگر های چهره و مشهور هستند.آخرین حواشی مهراوه شریفی‌نیا را در سایت خبرآزاد بخوانید.

مهراوه شریفی‌نیا

بیوگرافی کامل مهراوه شریفی نیا

بیوگرافی کامل مهراوه شریفی نیا به همراه فیلم شناسی این بازیگر و عکس و بیوگرافی خانواده مهراوه شریفی نیا را در سایت خبرآزاد ببینید.

مهراوه شریفی نیا در 29 فروردین ماه 1360 در تهران متولد شد.او دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و مشغول تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه هنر تهران می باشد و ساز تخصصی او پیانو است. شریفی نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد. او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار کارگردان ضیاءالدین دری بود.

او فرزند محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان است و خواهر بزرگتر ملیکا شریفی نیا (بازیگر و نقاش) است.

 محمدرضا شریفی نیا‌: محمدرضا شریفی نیا در 25 خرداد ماه 1334 در خاتون آباد از روستاهای نزدیک خوراسگان در اصفهان متولد شد. شریفی نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجویی، 1373) دیده شد.

ملیکا شریفی نیا : ملیکا شریفی نیا متولد 21 آبان 1365 در تهران و بازیگراست.و علاوه بر بازیگری، هنرآموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می کند. او بازی در سینما را از سال 1370 با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد.

مهراوه یک پرسپولیسی دو آتیشه است، بانوی پرسپولیسی که در جنگ زرگری و کر ی خانی با استقلالی ها همیشه پیشتاز بوده و هر استقلالی جرات کل کل با او را ندارد. مهراوه در فضای مجازی هم از فعالان جنبش سایبری سرخ علیه آبی هاست.

مهراوه شریفی نیا و مادرش

آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر ایران است. او در سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد؛ وی اصالتا اهل خمینی شهر است. او دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر می‌باشد.

آغاز فعالیت هنری او از ۱۳۵۴ با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» بود. از دیگر نمایش‌های او می‌توان به «بهرام چوبینه»، «ژاندارک»، «نسل آواره»، «نمایش بی کلام»، «دایره گچی قفقازی» و … اشاره کرد.

حاجیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با فیلم دزد عروسک‌ها ساخته محمدرضا هنرمند آغاز نمود. وی در سال ۱۳۷۷ در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم روبان قرمز به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش بین‌الملل شد.

مهراوه شریفی نیا و پدرش

محمدرضا شریفی‌نیا‌ بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سینمای ایران است.وی در 25 خرداد ماه 1334 در خاتون آباد از روستاهای نزدیک خوراسگان در اصفهان متولد شد. شریفی نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجویی، 1373) دیده شد. وی علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، سمت های دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، عکاس را هم بر عهده داشت.

 مهراوه شریفی نیا و خواهرش

ملیکا شریفی نیا متولد 21 آبان 1365 در تهران و بازیگراست.و علاوه بر بازیگری، هنرآموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می کند. او بازی در سینما را از سال 1370 با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد.مهراوه یک پرسپولیسی دو آتیشه است، بانوی پرسپولیسی که در جنگ زرگری و کر ی خانی با استقلالی ها همیشه پیشتاز بوده و هر استقلالی جرات کل کل با او را ندارد. مهراوه در فضای مجازی هم از فعالان جنبش سایبری سرخ علیه آبی هاست.

ورود مهراوه شریفی نیا به دنیای بازیگری

مهراوه شریفی نیا در 8 سالگی و با بازی در فیلم سینمایی دزد عروسک ها و درکنار مادرش آزیتا حاجیان وارد عرصه بازیگری شد. دزد عروسک ها فیلمی به کارگردانی محمدرضا هنرمند و بازیگری اکبر عبدی، آزیتا حاجیان و مهراوه شریفی نیا ساخته سال 1368 است.او پس از آن در سال 1378 در فیلم سینمایی زیر پوست شهر در کنار باران کوثری به ایفای نقش پرداخت. زیر پوست شهر نهمین فیلم سینمایی رخشان بنی اعتماد در سال 1379 است.او با بازی در فیلم سینمایی پشت در خبری نیست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را در سال 1389 از آن خود کرد.مهراوه شریفی نیا در سریال در حال ساخت معمای شاه در نقش ثریا همسر محمدرضا شاه جلوی دوربین رفته است. در سریال معمای شاه مهراوه شریفی نیا و حدیث فولادوند نقش زن های محمدرضا پهلوی را بازی می کنند.مهراوه شریفی نیا به همراه مادرش آزیتا حاجیان در سریال کیمیا به ایفای نقش پرداخته که مهرماه 1394 از شبکه اول سیما پخش شد.داستان این سریال که فعلا نامش کیمیا است درباره تاثیر تحولات جامعه بر روابط خانوادگی است که این بار پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است؛ دختر خانواده که کیمیا نام دارد پرسشگر است و معترض و در مقابل او پدری قرار دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.