کد خبر : 27276 / /
/

این بازیگر نقش حاج قاسم سلیمانی را بازی می‌کند؟ +عکس

ابوالفضل همراه بازیگر سینما و تلویزیون از بازی در نقش «حاج قاسم سلیمانی» در تئاتری خبر داد که قرار است چند روز آینده روی صحنه برود.

این بازیگر نقش حاج قاسم سلیمانی را بازی می‌کند؟ +عکس

ابوالفضل همراه بازیگر سینما و تلویزیون بیشتر با «اخراجی‌ها» و آثار مسعود ده‌نمکی شناخته می‌شود. او فعالیت خود را از دوره نوجوانی و جوانی با تئاتر شروع کرد اما با نقش «عباس» در فیلم «اخراجی‌ها» مسعود ده نمکی بیشتر شناخته شد. در سال ۱۳۸۴ تجربه کوتاه و نیمه حرفه‌ای با سریال «چه کسی به سرهنگ شلیک کرد» را به‌دست آورد اما به طور حرفه‌ای‌تر سال ۱۳۸۶ با سریال «سلام» وارد تلویزیون شد.

 

ابوالفضل همراه این روزها مسئولیت فرهنگسرای نیاوران را برعهده دارد و در مجموعه فیلم‌های کوتاه حاج قاسم سلیمانی هم ایفای نقش کرده است. در سریالِ «حبیب» نقشی شبیه به حاج قاسم دارد و به تعبیر خودش در تئاتری که قرار است در روزهای آینده روی صحنه برود، این نقش را ایفا کرده است.  

این هنرمند درباره این نمایش پرلوکیشن گفت: تئاتری داریم که فضای دفاع‌مقدسی دارد و یکی از عملیات‌های مهم را بازسازی می‌کند. عملیات والفجر۸ با محوریت لشکر ۴۱ ثارالله را روی صحنه خواهیم برد که کوروش زارعی کارگردانی می‌کند. من نقش فرمانده ۴۱ ثارالله حاج قاسم سلیمانی را دارم که به این نقش افتخار می‌کنم. 

آروزی چنین نقشی را داشتم

او درباره جزئیات بیشتر این تئاتر، گفت: قرار است ۲۰ شب اجرا در برج میلاد داشته باشیم که از ۱۵ مهرماه شروع می‌شود. انوش معظمی، مالک سراج، حسام خلیل‌نژاد، مرتضی شاه‌کرم، علی محمد رادمنش، فاطمه رادمنش و تعدادی از بازیگران دیگر در این تئاتر ایفای نقش می‌کنند.  

همراه با بیان اینکه دوست دارم هر سریال یا فیلمی مرتبط با حاج قاسم سلیمانی باشد در آن‌جا نقش این فرمانده شهید را بازی کند، افزود: من همه‌جا گفته‌ام هرکجا نقشی از این شهید بزرگوار باشد خیلی سریع قبول می‌کنم. حتی حاضرم بابت این نقش، پولی هم دریافت نکنم. قطعاً آرزویم این این است که نقش حاج قاسم سلیمانی را بازی کنم که خدا را شاکرم در این تئاتر، اتفاق افتاده است. 

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره شباهت به چهره حاج قاسم سلیمانی، گفت: دوست دارم نقش شهید سلیمانی را حتی یک پلان و یک شات هم شده خودم بازی کنم. به عنوان کسی که برای من الگوست و ارادت ویژه‌ای نسبت به او دارم، فکر می‌کنم شدنی است. ته چهره‌ام شبیه به حاج قاسم است. امیدوارم روزی این نقش به من سپرده شود و همان‌طور که گفتم، حاضرم برای این نقش دستمزدی هم دریافت نکنم.

برای این نقش ها باید طلبیده شوی

من اعتقاد دارم چنین نقش‌هایی باید طلبیده شوند و خود شهدا بطلبند. اما یک خواهشی از عزیزانی که در عرصه سینما و تلویزیون دارم که ته دل‌شان اعتقادی نیست دنبالِ چنین کارهایی نروند چون حق‌ آن ادا نمی‌شود. این دست کارها با اعتقاد و باور شکل می‌گیرند و هم‌ذات‌پنداری برای مخاطب ایجاد می‌کند.

همراه با اشاره به نقشی دیگر که شبیه به حاج قاسم سلیمانی در سریالی تلویزیونی داشته، خاطرنشان کرد: نقش یکی از فرماندهان سپاه قدس شبیه به حاج قاسم را در سریال «حبیب» بازی می‌کنم. زمانِ پخش این سریال مشخص نشده اما گفته‌اند در مهر و یا آبان‌ماه پخش خواهد شد. فکر می‌کنم شبکه دو قرار است این سریال را روی آنتن خود ببرد.  

سریال «حبیب» عنوان مجموعه جدیدی است که چندی پیش در سوریه فیلمبرداری شد. کار جدیدی که بسیج صدا و سیما به عنوان اولین سریال تلویزیونی ایران در سوریه ساخته که قرار بود به ایام محرم برسد و حتی ایام سالگرد حاج قاسم سلیمانی هم زمانِ دیگری بود که اعلام شد. این سریال در ۲۹ قسمت ماجرای مستشاران در سوریه و داستانِ محوریت مقاومت، حزب‌الله و فرماندهان ایرانی را روایت می‌کند. 

مجاهدت‌هایی که تا به حال کمتر درباره‌اش در قاب تصویر صحبت شده و از این جهت فضای بکر و جذابی را در معرضِ نگاه مخاطب قرار خواهد داد. در این مجموعه تلویزیونی امین زندگانی نقش یک نیروی امنیتی ما که به عنوان مستشار در سوریه فعالیت می‌کند را مقابلِ دوربین ایفا کرده است. سوگل طهماسبی نقش همسر او و بقیه بازیگران سوری‌اند. این روزها سریال «حبیب» در مراحل پس‌تولید، روی میز دوبله هم قرار گرفته است.

ابوالفضل همراه همچنین نقشی کوتاه در «آزادی مشروط» مسعود ده‌نمکی دارد که به تازگی فیلمبرداری آن به پایان رسیده است./تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.