کد خبر : 17268 / /
/

آمار دفن روزانه کرونایی‌ها در بهشت زهرا (س) تهران

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) اعلام کرد: آمار دفن روزانه کرونایی‌ها در این آرامستان به طور متوسط به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

آمار دفن روزانه کرونایی‌ها در بهشت زهرا (س) تهران

سعید غضنفری روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برخلاف ماه های گذشته و دوره های اوج سویه های مختلف کرونا، شاهد کاهش تعداد جان باختگان و دفن آنان در بهشت زهرا (س) هستیم.

وی ادامه داد: آمار روزانه دفن کرونایی ها در بهشت زهرا (س) به طور متوسط به ۱۰ یا ۱۱ تدفین در روز کاهش یافته است و این آمار با احتساب برخی جان باختگان شهرستانی است که در بهشت زهرا(س) دفن شده اند.

غضنفری خاطرنشان کرد: می توان گفت آمار شهروندان پایتخت نشینی که روزانه براثر کرونا فوت و در بهشت زهرا (س) دفن می شوند، تک رقمی شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران همچنین از برگزاری دوره های مشاوره شخصی و خانوادگی تحت عنوان «حیات» برای غسالها خبر داد.  

 به گزارش ایرنا، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.