کد خبر : 2841 / /
/

توزیع سیم کارت دانش‌آموزی کلید خورد

طرح توزیع سیم کارت دانش‌آموزی با توافق میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات در دستور کار این مجموعه‌ها قرار گرفته است.

توزیع سیم کارت دانش‌آموزی کلید خورد

 

حدود یک ماه پیش بود که محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات درباره سیم کارت دانش آموزی توضیح داد و آنطور که او گفت قرار بر این شده بود تا ١٠ میلیون سیم کارت جدید و بسته‌های اینترنتی رایگان به دانش آموزان عرضه شود، خبری که چندی بعد سید جواد حسینی معاون وزیر و مسئول طرح هدایت هم آن را تصدیق و بار دیگر اعلام کرد.

به دنبال این اخبار، موضوع سیم‌کارت دانش‌آموزی که با رونق گرفتن آموزش مجازی و آسیب‌های موجود از طریق شبکه‌های اجتماعی مدتی می‌شود که به مطالبه‌ای جدی برای خانواده‌ها تبدیل شده است، رونق بیشتری پیدا کرد.

طرح سیم‌کارت دانش آموزان متفاوت با سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان

محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش درباره جزئیات توزیع سیم کارت دانش آموزی با اشاره به اینکه این موضوع متفاوت از طرح انارستان است، اظهار کرد: با وزارت ارتباطات جلسات مختلفی داشتیم و مطالعات دقیقی روی این کار انجام شد تا اینکه در جلسات با معاونان وزارتخانه‌های مربوط در نهایت طرح سیم کارت دانش‌آموزی تهیه شد.

از برندها لباس بخر با تخفیف! فقط از بانی مد تا مدت محدود

اولین خریدت تخفیف داره! کد تخفیف و بگیر عطر با بهترین قیمت بخر

این کفش رو با تخفیف بخر! | برای دریافت کد تخفیف ثبت نام کند

این ساعت رو با تخفیف بخر! ثبت نام کن کد تخفیف بگیر

او ادامه داد: این طرح در حال نهایی شدن است و بعد از تعیین تکلیف تمام جوانب کار، به امضای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات خواهد رسید.

استفاده از سیم‌کارت دانش‌آموزی اجباری نیست

به گفته مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این طرح مرحله به مرحله به اجرا خواهد رسید و کاملا متفاوت با طرح‌های منسوب به سیم کارت کودک و نوجوان خواهد بود البته ممکن است در مواردی ویژگی‌های آن‌ها هم‌پوشانی‌هایی داشته باشد، ولی در مجموع اختلافاتی با آن داشته و طرح کاملا مجزایی است.

حبیبی در پاسخ به این پرسش که استفاده از این سیم‌کارت‌ها برای دانش آموزان اجباری است یا خیر، بیان کرد: با توجه به مطالبه و نیازی که در این مورد از سوی خانواده‌ها وجود داشت انتظار می‌رود که با اقبال خوبی مواجه خواهد شد، اما با این وجود هیچ اجباری برای دریافت سیم‌کارت دانش‌آموزی نداریم و امکاناتی با توجه به نیاز مطرح شده در نظر گرفته شده است.

او درباره چگونگی توزیع و اپراتور در نظر گرفته شده برای این سیم کارت اظهار کرد که در حال بررسی ابعاد کار هستیم و جلسات کارشناسی برگزار می‌شود تا جزئیات این موارد به طور دقیق تعیین شود و در آینده‌ای نزدیک بعد از انعقاد تفاهم نامه میان وزارتخانه‌های نام برده شده ابعاد کار به طور کامل تبیین می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.