کد خبر : 1256 / /
/

سهمیه بنزین/ زمان واریز سهمیه بنزین/ کارت سهمیه بنزین

سهمیه بنزین تغییر می کند؟

در ششمین ماه سال ۱۴۰۰ مطابق ماه‌های گذشته، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارت هوشمند سوخت خودرو‌های شخصی و ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با نرخ ۱۵۰۰ تومان واریز شد.

سهمیه بنزین تغییر می کند؟

سهمیه بنزین در ایران طرحی برای هدفمندی مصرف سوخت است.جزئیات سهمیه بنزین در سال 1400 تشریح شد روزهای انتخابات برخی نمایندگان از بنزین 20 تومانی می گفتند. سهمیه بنزین از تیر ۱۳۸۶ تا خرداد ۱۳۹۴ اجرا شد و هنوز ادامه دارد این سهمیه بندی اما رقم آن تغییر کرده است. سهمیه بنزین به منظور صدور کارت هوشمند سوخت است و تمامی تلمبه‌های جایگاه‌های سوخت مجهز به دستگاه‌های کارت‌خوان و پین پد شدند.آخرین اخبار مرتبط با سهمیه بنزین را در سایت خبرآزاد بخوانید .

سهمیه بنزین خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها، بامداد اولین روز شهریور ۱۴۰۰، در کارت‌های سوخت شارژ شد. اما دولت در این ماه، پرداختی‌های دیگری را نیز باید به حساب مشمولان واریز کند.

همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

بر این اساس، سهمیه بنزین خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها در ساعت صفر بامداد امروز (اول شهریور ماه) در کارت‌های سوخت شخصی شارژ شد.

سهمیه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها طبق جدول زیر به کارت‌های شخصی واریز شده است:

در این میان، دولت جدید باید روند واریز یارانه‌های ماه‌های گذشته را در ماه پیش‌رو ادامه دهد و در شهریور دو یارانه ثابت نقدی و معیشتی بنزین را واریز کند.

یارانه معیشتی بنزین

براساس اطلاعیه‌هایی که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هر ماه منتشر می‌کند، باید بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۱۰ شهریور) به حساب سرپرستان خانواده‌های واجد شرایط واریز شود.

مبلغ این یارانه همانند دوره‌های قبل برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان، خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

یارانه نقدی

صد و بیست و هفتمین مرحله یارانه نقدی نیز در شهریور پرداخت می‌شود.

واریز یارانه نقدی نیز زمان‌بندی مشخصی دارد، این یارانه باید در ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ شهریور واریز شود.

طی سال‌های گذشته مبلغ یارانه نقدی به طور ثابت ۴۵ هزار و ۵۰۰ هزار بوده، اما خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور مبلغی بیش از این مقدار را می‌گیرند.

حقوق و وام بازنشستگان

در خصوص حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باید واریز حقوق‌ها را از ۲۰ شهریور آغاز کند. همچنین براساس گفتگو رئیس کانون بازنشستگان استان تهران دومین نوبت وام هفت میلیون تومانی نیز در شهریور به حساب متقاضیان دریافت این وام واریز می‌شود.

در خصوص بازنشستگان لشگری و کشوری نیز باید در پایان شهریور، چهارمین نوبت وام ۱۰ میلیون تومانی به حساب بیش از ۲۰ هزار نفر واریز شود.

یارانه جدید

ابراهیم رئیسی وعده داده که یارانه جدید در قالب «کارت رفاهی معیشتی» به پنج دهک اول پرداخت شود. مبلغ این یارانه برای خانوارهای سه دهک اول ۲۰۰ هزار توامان و برای خانوارهای دهک چهارم و پنجم ۱۵۰ هزار تومان است.

از واریز سهمیه بنزین تاکسی ‌ها‌ چه خبر؟

سهمیه بنزین

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: تا این لحظه اطلاعات تاکسی‌ها‌ی اینترنتی از وزارت کشور به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نرسیده، ولی سهمیه بنزین جانبازان واریز شده است.

او افزود: سهمیه سوخت ترمیمی از طریق اعتبار در کارت‌های بانکی این افراد اعمال شده و این افراد می‌توانند در جایگاه‌های عرضه سوخت، از طریق کارت‌های بانکی نسبت به خرید سوخت اقدام کنند.

گفتنی است، بامداد جمعه ۲۴ آبان سال ۱۳۹۸، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد اما واریز سهمیه برای برخی دیگر از رانندگان به صورت اعتباری در نظر گرفته شد.

بر این اساس، افرادی که سوخت آن‌ها به‌صورت اعتباری تخصیص می‌یابد، می‌توانند از اعتبار موجود در کارت بانکی خود برای سهمیه سوخت استفاده کنند و افرادی که سهمیه ثابت لیتراژی دریافت می‌کنند، شامل طرح استفاده از کارت بانکی برای سوخت‌گیری نمی‌شوند.

این سهمیه به یک کارت بانکی مشخص واریز نمی‌شود و در واقع این مسئله به‌عنوان یک اعتبار بانکی در نظر گرفته شده و افراد مشمول با توجه به کد ملی خود می‌توانند با هر کارت بانکی متصل به شبکه بانکی، از این اعتبار استفاده کنند.

لازم به ذکر است، تنها خودرو‌هایی که شامل تعدیل در سهمیه بنزین خود هستند، از این طریق اعتبار دریافت می‌کنند. این افراد شامل دارندگان خودرو‌های فعال در آژانس‌های مسافری، دارندگان خودرو‌های تاکسی‌های اینترنتی، جانبازان، آمبولانس‌های آرامستان‌ها و تاکسی‌های بین شهری هستند که بر اساس پیمایش، سهمیه بنزین دریافت می‌کنند و اطلاعات پیمایش آن‌ها توسط وزارت کشور به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود.

پشت پرده سهمیه بنزین ۲۰ هزار تومانی

سهمیه بنزین

رامین مهمان پرست پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد موج سنگینی از تخریب و دروغ با عنوان بنزین بیست هزار تومانی هستیم، اظهار کرد: باید بررسی شود که چه افرادی حاضر شده‌اند چنین دروغی بگویند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما تامین منافع مردم و رسیدگی به قشر متوسط و ضعیف است تا فاصله طبقاتی جبران شود، افزود: طرح ما برای برقرای عدالت در یارانه سوخت این است که سهمیه سوخت بر اساس کارت ملی داده شود تا فردی که ده خوردو دارد، ده برابر کسی که خودرو ندارد از یارانه استفاده نکند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اتفاقا طرح ما رایگان کردن نرخ بنزین بر اساس سهیمه که به مردم تعلق می‌گیرد، است. ممکن است جوانی اتومبیل ندارد اما ارزش سهمیه او لیتری ۲۰ تومان است. من گفتم سهیمه‌ای که تعلق می‌گیرد به لحاظ بین‌المللی لیتری ۲۰ هزار تومان است که شامل ۱۵ لیتر سهمیه بنزین و ۱۵ لیتر سهمیه گازوییل می‌شود. هرفردی در ماه ۳۰ لیتر یعنی به ارزش ۶۰۰ هزار تومان می‌تواند استفاده کند. اگر خریدار اجناس تولید داخلی باشد هم می‌تواند ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان استفاده کند. این یعنی ما به قشر ضعیف کمک می‌کنیم. یارانه پنهان توسط افراد پرمصرف استفاده می‌شود و باید به جیب اقشار ضعیف برگردد.

مهمان پرست همچنین خاطرنشان کرد: در کشور خیلی‌ها امضاهای طلایی دارند و منفعت شخصی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند. چرا واردات در اختیار افراد خاصی است و فقط عده‌ای از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند؟ چرا نباید بازارهای صادرات خود را گسترش دهیم تا تولید داخل رونق بگیرد؟ چرا ساختارهای خود را اصلاح نمی‌کنیم؟ چرا در دیپلماسی اقتصادی برنامه نداریم؟ چرا بخش خصوصی نباید فعال شود؟ چرا شرکت‌های دولتی که منشاء فساد هستند به شکل درستی خصوصی نمی‌شوند؟ چرا دولتی‌ها مالیات نمی‌دهند و بازاری‌ها و بخش خصوصی که با رکود مواجه هستند باید مالیات دهند؟

وی تصریح کرد: طرح دولت ملی مقابله با این انحصارهاست. طرح ساخت ۵/ ۱ میلیون مسکن تهیه شده است. طرحی برای خرید خدمت سربازی با اقساط ماهی یک میلیون تومان تهیه شده است و برای کسانی که مایل به خدمت سربازی هستند، حقوق بر اساس مدرک تحصیلی در نظر گرفته‌ایم.

مهمان پرست در پایان گفت: ما نگران مردم و آینده هستیم. اگر تغییر بزرگی انجام نشود، امسال شصت درصد تورم بیشتری نسبت به سال قبل ایجاد می‌شود. ما می‌خواهیم انحصارها و امضاءهای طلایی را بشکانیم. ما با قدرت مردم می‌خواهیم با انحصارها مقابله کنیم. دولت وحدت ملی بر اساس حضور همه دلسوزان کشور تشکیل می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.