کد خبر : 1599 / /
/

ویژه‌های سحر و افطار ماه رمضان 1400 اعلام شد/ این مداحان برنامه دارند؟+ توضیحان بیشتر

دبیر شورای معارف سیما ویژه برنامه های شبکه های سیما در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

ویژه‌های سحر و افطار ماه رمضان 1400 اعلام شد/ این مداحان برنامه دارند؟+ توضیحان بیشتر

به احتمال قوی زمان آغاز ماه رمضان 1400 روز سه شنبه 24 فروردین ماه است.در ماه رمضان 1400 اجناسی از کالاهای مختلف در بازار عرضه می شود. سازمان جهانی بهداشت درباره خیز شیوع کرونا ویروس در ماه رمضان 1400 هشدار داد.صدا و سیما در ماه رمضان 1400 برنامه های ویژه ای تلویزیونی دارد. آخرین اخبار مرتبط با ماه رمضان 1400 را در سایت خبرآزاد بخوانید.

 

 نشست مجازی جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه برگزار شد و برنامه‌های ویژه هر شبکه در ماه رمضان اعلام شد.

شیخ اکبری در ابتدای این نشست به اشاره به ۲ محور موج جدید کرونا و همچنین بحث انتخابات از رویکردهای شورای معارف سخن گفت و بیان کرد: انتخابات از ملاحظه‌های جدی ما در تبیین راهبردهایمان بود همچنین موج چهارم کرونا بحثی جدی بود که اتفاقات را تغییر دارد. پیش از این جلسات متعددی با سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و برنامه ریزی هایی هم به شکل جدی انجام شد که مردم با حضور جمعیت از برخی مراسم‌ها بهره ببرند اما الان این مراسم‌ها غیرحضوری شده است و این خلا به دوش رسانه ملی است تا آن را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه مردم در شرایط اقتصادی مناسبی نیستند، بیان کرد: مهمترین راهبرد سیما بحث توصیه به حق و صبر است که موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و سیما نیز در تدارک برنامه‌ها سعی دارد این موضوع را تبیین کند و اینکه امیدبخشی و پیروزی در وعده الهی است.

ماه رمضان 1400

مدیر شبکه قرآن به مناجات خوانی‌های هر شبکه اشاره و تصریح کرد: مناجات خوانی‌ها از ساعت ۲۳ شروع می‌شود که شبکه یک از حرم حضرت معصومه (س) با آقای سلحشور، شبکه دو از حرم امام رضا (ع) با محمود کریمی، شبکه سه با مناجات خوانی میثم مطیعی در ساعت ۱ بامداد، شبکه پنج از حرم حضرت عبدالعظیم با سعید حدادیان و شبکه قرآن از ساعت ۲۲ از کربلای معلی با مهدی سماواتی و محمد طاری از امامزاده صالح برنامه تدارک دیده‌اند.

ماه رمضان 1400/حسن سلطانی و محمد برمایی در شبکه یک

شیخ اکبری در ادامه به برنامه‌های ویژه هر شبکه اشاره و عنوان کرد: ویژه برنامه سحر شبکه یک با عنوان «ماه خدا» و با اجرای حسن سلطانی تدارک دیده شده است. امسال این برنامه با تفاوت بیشتری نسبت به سال گذشته روی آنتن می‌رود. «آفتاب شرقی» نیز در ماه مبارک زنده است. همچنین اجرای برنامه افطار شبکه یک را حجت الاسلام برمایی بر عهده دارد که امسال متفاوت‌تر عمل می‌کند. «درس هایی از قرآن کریم» حجت الاسلام قرائتی هم در جدول شبکه قرار دارد. یک ویژه برنامه هم ساعت یک بامداد طراحی شده است که به مناجات خوانی می‌پردازد.

ماه رمضان 1400/کاظم احمدزاده در افطار شبکه دو

وی در ادامه به برنامه‌های شبکه دو اشاره کرد و گفت: برای برنامه سحر ویژه برنامه‌ای را تدارک دیده‌اند که از کربلا پخش می‌شود. «دست در دست» با محور کمک مومنانه ادامه پیدا می‌کند و ویژه افطار برنامه «آدم های خوب شهر» با اجرای کاظم احمدزاده ادامه می‌یابد. همچنین سخنرانی حجت الاسلام انصاریان و مداحی محمود کریمی هم پخش می‌شود.

ماه رمضان 1400/نجم الدین شریعتی در سحرگاه شبکه سه

شیخ اکبری درباره برنامه‌های شبکه سه نیز توضیح داد: «ماه من» در سحرگاهی شبکه سه با اجرای نجم الدین و کارشناسی حجت الاسلام کاشانی طبق روال سال قبل پخش می‌شود. همچنین برنامه «سمت خدا» در این ایام به صورت زنده ادامه دارد. مناجات خانی هم با میثم مطیعی خواهد بود.

ماه رمضان 1400/ساعد باقری در سحرگاه و ماجرای زندگی‌های پس از مرگ در شبکه چهار

وی به ویژه‌های دیگر شبکه‌ها اشاره کرد و گفت: شبکه چهار ویژه برنامه سحر با نام «سحوری» دارد و افطار هم سری دوم «زندگی پس از زندگی» پخش می‌شود. برنامه «سوره» به صورت تخصصی موضوعات تخصصی موضوعات قرآنی را دنبال می‌کند که برنامه‌ای شبانگاهی است. سخنرانی مذهبی این شبکه به مرحوم آیت الله مصباح یزدی تعلق دارد. همچنین «خلوتگه عارفان» ویژه برنامه سحر شبکه پنج است و در عین حال «جشن رمضان» با بحث کمک مومنانه پیگیری می‌شود و «عقیق» هم در بخش افطار روی آنتن می‌رود.

ماه رمضان 1400

دبیر شورای معارف سیما افزود: شبکه آموزش امسال ویژه برنامه افطار را طراحی کرده است. همچنین شبکه امید ویژه برنامه افطار را با عنوان «رفیق» برای نوجوانان دارد که گفتگو با نخبگان علمی است که معنویت در زندگیشان دیده شده است. شبکه افق امسال برنامه‌ای ویژه در بخش سحرگاهی دارد که موضوع آن مهدویت است. ویژه برنامه افطار هم با عنوان «چشمه» و با موضوع مسجدمحوری پخش می‌شود.

ماه رمضان 1400/پخش مستند و ویژه‌های دیگر شبکه‌ها

وی به دیگر برنامه‌های مناسبتی شبکه‌ها اشاره و بیان کرد: مستند «نور» و «یک چکه ماه» از شبکه مستند پخش می‌شود و شبکه پویا هم برنامه سحرگاهی تدارک دیده است. شبکه قرآن هم ماموریت سنگین‌تر و ویژه‌تری دارد. ما سخنرانی‌ها، ادعیه و ارتباط با حرم های مطهر را مخصوصاً به دلیل کرونا ویژه‌تر دیدیم.

مدیر شبکه قرآن گفت: امسال برنامه «مهمان خدا» ویژه سحر از حرم امام رضا (ع) تقدیم مخاطبان می‌شود. اقبال مخاطبان به هر ویژه برنامه‌ای که از اماکن مقدس روی آنتن می‌رود، بیشتر است به طور مثال ویژه برنامه تحویل سال شبکه قرآن که از حرم امام رضا (ع) روی آنتن رفت در رتبه سوم برنامه‌های پرمخاطب قرار گرفت. «ضیافت» هم برنامه افطار ماست و مثل قبل به زندگی علما می‌پردازد که ایستادگی در برابر استعمار از جمله ویژگی‌های این علماست.

وی در پایان بیان کرد: تلاوت‌های اساتید بزرگ قرآنی در ویژه برنامه «با مفاخر» تدارک دیده شده است و در عین حال سخنرانی‌های بزرگان و علما هم در جدول پخش قرار گرفته است که از فاطمی نیا تا مجتبی تهرانی و … را شامل می‌شود.

سریال های ماه رمضان 1400 

«یاور»، «بچه مهندس ۴»، «احضار» و «رعد و برق» سریال‌هایی هستند که رمضان امسال روی آنتن شبکه‌های مختلف تلویزیون می‌روند.

«یاور» به کارگردانی مشترک سعید سلطانی و اصغر نعیمی هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. شبکه دو سیما پخش سریال «بچه مهندس ۴» به کارگردانی احمد کاوری را در برنامه دارد که ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود و «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی، ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما  و «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی  ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما روی آنتن خواهد رفت

 تلویزیون به مناسبت ماه رمضان ۱۴۰۰، ساخت چند سریال مناسبتی ویژه این زمان را تدارک دیده و قرار است از ابتدای ماه مبارک رمضان سریال‌های زیر روی آنتن بروند:

ماه رمضان 1400/احضار/ شبکه یک

سریال جدید مرکز سیمافیلم با عنوان «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما آماده می‌شود.

با انجام ۸۰ درصد از تصویربردارى مجموعه تلویزیونى «احضار»، مراحل فنی همزمان در حال انجام است تا مجموعه برای پخش در ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما آماده شود.

با پایان تصویربرداری بخش‌های شمال سریال، گروه فیلمبرداری هم‌اکنون در تهران مشغول ادامه کار هستند. در این مجموعه آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی و میلاد میرزایی بازی می کنند و به گروه بازیگران افسانه چهره‌آزاد، على دهکردى، خیام وقار کاشانى، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایى نیز اضافه شده اند.

ماه رمضان 1400

ماه رمضان 1400/در خلاصه داستان این مجموعه آمده است:

مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آن‌ها همراه با دو تن از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. گرچه هر چهار نفر ظاهراً از دوستان صمیمی یکدیگر هستند، اما یکی از آن‌ها نسبت به مائده حسادت مى‌ورزد و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای مى‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا گردد. با پیوستن محسن -خواستگار قبلى مائده - به این جمع حوادثی رقم مى خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون مى‌نماید.

علیرضا افخمى پیش‌تر مجموعه‌هاى تلویزیونى پرمخاطب تب سرد، او یک فرشته بود، پنجمین خورشید و پنج کیلومتر تا بهشت را ساخته است.

ماه رمضان 1400/«بچه مهندس ۴»/ شبکه دو

سریال «بچه مهندس ۴» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی، برای پخش از شبکه دو در ماه رمضان آماده شده است.

ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، عبدالرضا اکبری، سهند جاهدی، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی و امید روحانی بازیگران آن هستند.

ماه رمضان 1400

ماه رمضان 1400/دیگر عوامل «بچه مهندس ۴» عبارتند از:

نویسنده: حسن وارسته، مشاور و ناظر کیفی: سید علی حمیدی، مدیر تصویربرداری: علیرضا رجایی‌مقدم، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریزی: سعید نقدزاده، طراح صحنه و لباس: امیر ملک‌پور، طراح گریم: سیدجلال موسوی، مدیر صدابرداری: محمد شیوندی، تدوین: مهدی سعدی، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، مدیر تولید: جواد سلیمانی، مدیر برنامه‌ریزی: محمدجواد سعدی، گروه کارگردانی: فرزانه نصری، حسن سالار، ایرج کریمی، منشی صحنه: ماه‌گل کرامتی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: فرید ناظرفصیحی، عکاس: امین مرادی‌راد، مشاور هوا و فضا: علیرضا حاجی‌زاده، گروه تدارکات: مراد خانه‌زاد، عبدالرضا بهرامی، کامبیز محمدی و مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد.

ماه رمضان 1400/یاور/ شبکه سه

سریال «یاور» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین کوب برای شبکه سه ساخته می‌شود. مجموعه ۳۰ قسمتی «یاور» ملودرامی اجتماعی است که قسمت‌های معمایی و تِم جوانمردی دارد.

در کنار داریوش ارجمند که نقش اصلی یعنی «یاور» را برعهده دارد، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، امید علیمردانی، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده، اسماعیل محرابی از جمله بازیگرانی‌اند که در این سریال حضور دارند.

ماه رمضان 1400

ماه رمضان 1400/رعد و برق/ شبکه پنج

بهروز افخمی پس از هفت سال دوری از تلویزیون، سال گذشته مجموعه «رعد و برق» را در مناطق سیل‌زده جلوی دوربین برد. رعد و برق به تهیه‌کنندگی داود هاشمی، قرار است گوشه‌ای از زحمات و تلاشگران حادثه سیل و اتفاقاتی که افتاده را نشان دهد.

«رعد و برق» سریال پُربازیگری است که تمام مناطق سیل‌زده کشور در آن دیده می‌شود. شهرام قائدی، محمد فیلی، مرتضی کاظمی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، شهین تسلیمی، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوى، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، پوریا منجزی، مجید درستی و ابراهیم امیرخانی بازیگرانی‌اند که در این سریال تلویزیونی به ایفای نقش می‌پردازند.

ماه رمضان 1400

ماه رمضان 1400/عواملی که در این سریال همکاری دارند، عبارتند از:

کارگردان و نویسنده: بهروز افخمی، تهیه کننده: داود هاشمی، کارگردان ۲: امیر شیرمحمدی، مشاور پروژه: ابراهیم امیرخانی، مدیر تصویربرداری: حسنعلی اسدی، مدیر صدابرداری: مرتضی اصلانزاده، چهره پرداز: زهره سیه پوش، مدیر تولید: علیرضا هاشمیان، مدیر تدارکات: احمد امیرانی. دستیاران کارگردان: سیدمحمود جعفری، داود عصمتی، علیرضا اولادیان مدیر برنامه ریزی: محمود جعفری صحنه و لباس: حسین قزل باش. منشی صحنه: داود عصمتیعکاس و تصویربردار پشت صحنه:پوریا منجزی، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، دستیار تهیه کننده: الهام رضایی، مشاور فنی پروژه: رایان جعفری، جلوه‌های ویژه میدانی: حسین طلا بیگی، امور مالی: میترا کرباسیان، زهره افشاری نیا، مدیر روابط عمومی:الهام رضایی.

در این مطلب تاریخ شروع ماه رمضان ۱۴۰۰ را آورده ایم. ماه رمضان نام نهمین ‌ماه سال قمری است. در این‌ماه، روزه بر مسلمانان واجب شده‌است. ماه رمضان در دین اسلام ماهی مبارک است. در قرآن، از این‌ماه به‌عنوان ماهی که در آن قرآن نازل شده، یاد شده است.جالب است بدانید در یکی از سال‌های آینده در یک سال شمسی دو ماه رمضان خواهیم داشت.

تاریخ شروع ماه رمضان سال ۱۴۰۰

چهارشنبه، ۲۵ فروردین ماه، سال ۱۴۰۰ روز اول ماه مبارک رمضان می باشد.

چرا تاریخ شروع ماه رمضان1400 هر سال تغییر می‌کند؟

به علت قمری بودن این ماه، در ایران شروع ماه رمضان تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این ماه در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

ماه رمضان 1400

این اتفاق به این خاطر می‌افتد که تعداد روز‌های ماه قمری ۳۵۴ روز است و تعداد روز‌های شمسی ۳۶۵ روز که در سال کبیسه به ۳۶۶ روز نیز تغییر پیدا می‌کند.

سال ١۴٠٢ دو ماه رمضان خواهیم داشت یعنی مثل سال ٩۵ که در تقویم دو بار روز زن داشتیم، ماه رمضان در این سال یک بار در بهار و بار دیگر در زمستان همان سال رخ می‌دهد، تاریخ شروع آن را می‌توانید در ادامه این مطلب مشاهده کنید.

ماه رمضان 1400/تاریخ عید سعید فطر ۱۴۰۰

پنج شنبه ۲۳ یا جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه، عید سعید فطر خواهد بود.

عید فطر یکى از عیدهای بزرگ در اسلام است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه دارى به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می‌طلبند، اجر و پاداشى که خود خداوند به آنان وعده داده است.

ماه رمضان 1400

ماه رمضان 1400/پیامبر اکرم (ص) در این باره می‌فرماید:

“ انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛ ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می‌سوزاند. “

یا پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره ماه رمضان می‌فرماید:”‌ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه‌ها برتر و روزهایش بر همه روز‌ها و شب هایش بر همه شب‌ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید، نفس‌های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است… بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می‌کند… “

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.