کد خبر : 1091 / /
/

دیشب آتش مهاباد را در برگرفت+فیلم

حوالی نیمه شب گذشته دو آتش سوزی در مهاباد به وقوع پیوست که در یکی از آنها بازارچه اصغری دچار آتش سوزی شد که با سوختن 30 درصد از مغازه ها پایان یافت.

دیشب آتش مهاباد را در برگرفت+فیلم
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی مهاباد وقوع آتش‌سوزی در بخش قدیمی بازارچه اصغری مهاباد را تایید کرد.

دقایقی بعد از نیمه شب آتش‌سوزی در حجمی وسیع از ضلع شرقی، فاز قدیم بازارچه اصغری شروع شد.

بازارچه اصغری فاقد لوله‌کشی گاز است و علت حادثه همچنان در دست بررسی است، اتصال برق و نشست گاز کپسول از احتمالات علت حادثه است.

با ورود ستاد بحران، نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، ارتش و درخواست کمک از شهرهای همجوار، چندین اکیپ اطفای حریق را انجام دادند.

ازدحام بیش از حد جمعیت، ترافیک و تأخیر در تخریب دیوارهای بازارچه از عمده‌ترین چالش‌های این حادثه بود.

وقوع آتش‌سوزی همزمان در باغ مکاییل و شایعه آتش‌سوزی تاناکورای خرده مهاباد نیز در جریان بود که در نهایت آتش‌سوزی باغ مکاییل مهار شد و شایعه آتش‌سوزی تاناکورای خرده نیز تکذیب شد.

ساعت ۲.۱۵ دقیقه شعله‌های آتش در بازارچه قدیم اصغری خاموش شد و نیروهای آتش‌نشانی ایمن‌سازی‌ محل را آغاز کردند، همزمان با آنها نیروهای امنیتی و انتظامی نیز ایمن‌سازی محل حادثه را در دستور کار قرار دادند و بدلیل احتمال ریزش سقف و یا شروع مجدد آتش، از ورود شهروندان به داخل بازارچه جلوگیری می‌کنند.

طبق اعلام آتش‌نشانی حدود ۳۰ درصد از مغازه‌ها بصورت کامل در آتش سوختند، اما با تلاش نیروهای این سازمان ۷۰ درصد از بازارچه از آتش‌سوزی در امان ماند، تاکنون حجم خسارات برآورد و یا اعلام نشده است.

درحال حاضر آرامش برقرار شده و شهروندان محل حادثه را ترک کرده‌اند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.