کد خبر: 620555
تاریخ انتشار :

تست کرونا در مطب ها امکان پذیر شد + جزییات

ابتدا ما در نظام پزشکی پیشنهاد دادیم که انجام این تست در مطب‌ها رایگان باشد و اعلام کردیم که اگر کیت‌ها را به صورت رایگان به ما دهند، ما هم رایگان انجام می دهیم، اما امکان‌پذیر نشد.

تست کرونا در مطب ها امکان پذیر شد + جزییات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور از ایجاد امکان انجام تست رپید کرونا در مطب های پزشکی خبر داد و گفت: بر این اساس با درخواست خود بیمار این امکان را فراهم کردیم که بتوانند در مطب ها تست رپید کرونا را انجام دهند.

تست سریع کرونا در مطب ها امکان پذیر شد+قیمت

محمد جهانگیری درباره انجام تست کرونا در مطب‌های پزشکی، گفت: اقدامی که در این زمینه انجام دادیم، در جهت تشخیص زودرس بوده است. به طوری که امکان انجام تست فقط در مراکز بهداشتی نباشد و دسترسی بیشتری به تست اتفاق افتد. بر این اساس با تمهیداتی که انجام دادیم، قیمت تمام شده هر تست را احصاء کردیم، تخفیفی هم روی آن از سوی شرکت‌ها گذاشته شده و آن را به مطب‌هایی که بیمار می‌پذیرند داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تست موجود در مطب‌های پزشکی، تست رپید است، افزود: در تست رپید پاسخ مثبت ارزشمند است. به ویژه خوب است که این تست در افرادی که  در معرض کرونا بوده‌اند، انجام شود. در حال حاضر تست رپید در شبکه‌های بهداشت، پایانه‌ها و مرزها انجام می‌شود. حال خوب است که وقتی افراد به بیمارستان‌ها و به ویژه مطب‌ها مراجعه می‌کنند، نیز دغدغه‌ای نداشته باشند. بنابراین این امکان را فراهم کردیم که در صورت درخواست خود بیماران،  بتوانند تست رپید را در مطب ها انجام دهند. در این صورت دیگر بیمار برای انجام تست به جای دیگری ارجاع نمی‌شود و فرآیند انجام تست و پاسخ دهی هم  ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

تست کرونا در مطب ها امکان پذیر شد + جزییات

جهانگیری ادامه داد: بنابراین هماهنگی‌هایی را به وجود آوردیم که امکان انجام رپید تست کرونا در مطب‌ها طبق پروتکلی که سازمان نظام پزشکی با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و با تایید معاونت درمان داشته، فراهم شود. بنابراین در مطب‌های رسمی این اقدام انجام می‌شود. آموزش‌های لازم هم به پزشکان ارائه شده و در عین حال تعرفه آن را هم مشخص کردیم که کمتر از تعرفه آزاد است و از شرکت‌ها تخفیف گرفته شد و ۳۰ تا ۴۰ درصد زیر قیمت تعرفه آزاد است.

وی تاکید کرد: ابتدا ما در نظام پزشکی پیشنهاد دادیم که انجام این تست در مطب‌ها رایگان باشد و اعلام کردیم که اگر کیت‌ها را به صورت رایگان به ما دهند، ما هم رایگان انجام می دهیم، اما امکان‌پذیر نشد. بر این اساس اکنون قیمت انجام هر تست در مطب‌ها حدود ۶۰ هزار تومان برآورد شده است. یعنی هر بیماری که تمایل داشته باشد، با پرداخت ۶۰ هزار تومان می‌توانند در مطب‌ها تست رپید کرونا را انجام دهند.

وی گفت: ما این امکان را فراهم کردیم، اما مطب‌ها اگر خودشان داوطلب باشند، می‌توانند نسبت به انجام تست رپید کرونا برای بیمارانی که تمایل به انجام آن دارند، اقدام کنند. البته اقدامی اجتماعی است که به ویژه در این دوره گذاری که باید با واکسیناسیون به تدریج ایمنی ایجاد شود، مناسب است. به هر حال به نظر می‌رسد که تا پایان امسال به یک واکسیناسیون کامل نخواهیم رسید و باید چنین اقداماتی را انجام دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها