کد خبر : 33335 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت سود

عیدی دولت برای سهام عدالتی ها | واریز 10 میلیونی به حساب جاماندگان سهام عدالت

وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت سهام عدالت به ۳ گروه جدید گفت: مصوبه دولت در این زمینه انجام شده و به زودی با تایید مجلس آن را نهایی می‌کنیم.

عیدی دولت برای سهام عدالتی ها | واریز 10 میلیونی به حساب جاماندگان سهام عدالت

وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت سهام عدالتبه ۳ گروه جدید گفت: مصوبه دولت درباره سهام عدالت انجام شده و به زودی با تایید مجلس آن را نهایی می‌کنیم.وزارت رفاه موظف است جاماندگان سهام عدالترا شناسایی کند. این در حالی است که به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی شناخت این افراد کاری بسیار سخت است.برای گروه‌های کم‌درآمد که جاماندگان سهام عدالت هستند قرار است سهام عدالت 10 میلیونی داده شود ، نیمی از قیمت هر سهم تخفیف داده شود و نیمی دیگر نیز به مدت ده سال از محل سود شرکت بازپرداخت گردد.

وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت سهام عدالت به ۳ گروه جدید گفت: مصوبه دولت در این زمینه انجام شده و به زودی با تایید مجلس آن را نهایی می‌کنیم.
 سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی با حضور در صحن مجلس ضمن اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی واگذاری اوراق مالی که در بودجه ۱۴۰۱ آمده بود، گفت: در تامین  کسری بودجه دولت، یکی از مسیر هایی که در سال های اخیر سهم بیشتری به خود اختصاص داده است، مسئله انتشار اوراق (استقراض از مردم) برای رفع کسری بودجه بود.

وی اضافه کرد: این اوراق دو مدل دارد که یک مدل آن این است که دولت برای رفع کسری های موقت پیش از پایان سال (در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲) از ابزار جدید اوراق درون سالی استفاده کرده است، اما آن مدلی که مهم تر است در مورد انتشار اوراقی است که برای کسری های بین سال های مختلف است. عملکرد دولت در سال ۱۴۰۱ با توجه به تمامی فشارهای تورمی و انتظار همه برای اینکه دولت بیشترین میزان تامین مالی و استقراض را از طریق اوراق انجام دهد، این بود که بار کمتری بر حوزه اوراق وارد کرد.

خاندوزی ادامه داد: در حوزه واگذاری دارایی‌های مالی تاکنون ۱۷۲ هزار میلیارد تومان عملکرد صورت گرفته است. یعنی ۱۰۰ درصد تحقق کامل آن چیزی که در بودجه آمده است و از این بابت وزارت اقتصاد توانسته دقیقا مطابق قانون بودجه ۱۴۰۱ حرکت کند.

وی افزود: دولت حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در ۱۰ ماهه امسال برای بازپرداخت اوراق هزینه کرده است، یعنی بدهی سال های گذشته ای که سررسید آن ها رسید و دولت آن ها را بازپرداخت کرد، بر این اساس حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان فروش اوراق نقدی توسط دولت بوده است. ما به تفاوت این دوعدد یعنی حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان خالص بازپرداخت دولت به بازار است.

در حوزه فروش سهام، مجموعا عملکرد ده ماهه، ۹۴ درصد مصوب قانون بودجه را انجام داده ایم، که بخش مهمی از آن به عرضه سهام  پتروشیمی خلیج فارس برمی گردد که با سه روز رقابت تخصصی حدود ۳ برابر قیمت تابلو به فروش رسید.

سهام عدالت

تصویب افزایش ۳۵ هزار میلیارد تومانی سهام بانک های دولتی برای سهام عدالت

همچنین در خصوص سهام عدالت، مصوبه دولت انجام شده، به زودی با تایید مجلس آن را هم نهایی می کنیم، و مسئله عرضه سهام عدالت ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد هم خاتمه پیدا می کند.

خاندوزی گفت: دومین تکلیفی که در مجلس معین شده بود، مربوط به رد دیون بود که از مجموع ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رد دیون، ۱۱۹ هزار میلیارد تومان از رد دیون تعیین تکلیف شده است، ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بنیاد شهید، ۹ هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی که تخصیص پیدا کرد.

وی اظهار کرد: افزایش سرمایه بانک ها نیز مورد تاکید مجلس بود که حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان، برای افزایش سرمایه بانک های دولتی مصوبه دریافت شد و بخشی از افزایش سرمایه پالایشگاه شازند نیز برای افزایش سرمایه بانک ها و افزایش قدرت اعتبار دهی بانک ها تخصیص پیدا کرده است که در مراحل نقل و انتقال است./همشهری آنلاین

جزئیات واریز سود سهام عدالت اعلام شد

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ اطلاعات مهم درباره زمان واریز سود سهام عدالت و مبلغ آن را در ادامه بخوانید.

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، هنوز تکلیف جاماندگان مشخص نشده است و زمان واگذاری سهام عدالت به این افراد نیز هر روز تغییر می کند.

دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام کرد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد، اما دولت سیزدهم به دنبال اعطای این سهام به جاماندگان است. افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی جزو اولویت دریافت این سهام هستند.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در این زمینه می‌گوید: در بودجه سال ۱۴۰۱ به طور بدیهی و پیش فرض مشخص بود که هر کسی که تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی هست، قطعا جزو دهک های جامانده حساب می‌شود.

وی ادامه داد: آمار ۳.۵ میلیون نفری اعلام شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد، در نهایت باید با اطلاعات نهایی دارندگان سهام عدالت انطباق داده شود چون بازهم ممکن است عده ای را هم که نهادهای حمایتی اعلام کرده‌اند در تطابق با اطلاعات موجود مشخص شود، سهام عدالت دریافت کرده‌اند ولی اطلاع نداشته‌اند. لذا عدد نهایی فعلا مشخص نیست.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت تاکید کرد: قرار است به هر کدام از این دسته از سهام داران حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده ‌شود که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و این افراد تا ۱۰ سال نمی ‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهامداران کنونی که از سال ۸۵ سهامدار شده بودند نیز با صرف زمانی روبه‌رو شدند.

موضوعی به نام ثبت نام سهام عدالت نداریم

حیدری تصریح کرد: ما تاکید کردیم که ما چیزی به نام ثبت نام سهام عدالت نداریم و سامانه‌ای اصلا برای این کار وجود ندارد بنابراین چون فعلا در مرحله اول اطلاعات کسانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند، در دست بررسی است و هنوز ساز و کاری برای مرحله دوم جاماندگان اعلام نشده، این دسته از افراد نگران نباشند.

سهام عدالت

سهم جاماندگان از قانون بودجه ۱۴۰۲

حیدری در خصوص اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود و چقدر است؟ اظهار کرد: تقریبا معادل مبلغی که در حال حاضر به عنوان قسط اول سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۰ پرداخت شده، منابع شناسایی سود وجود دارد. مراحل وصول و تجمیع آن در حال انجام است. بنا به اعلام مسئولان امر یا اواخر امسال یا حداکثر اوایل سال آینده این مبلغ تعیین تکلیف و پرداخت می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.