کد خبر : 15112 / /
/

چه خبر از پرداخت وام‌های بدون ضامن؟

وزیر اقتصاد در توییتی به وام‌های بدون ضامن اشاره کرد و از ادامه پرداخت این وام‌ها خبر داد. خاندوزی در این توییت گفت: بر اساس گزارش بانک‌های دولتی، طی سه هفته اخیر بیش از ۶۵ هزار نفر ⁧ بدون ضامن⁩ از وام‌های خرد استفاده کرده‌اند.

چه خبر از پرداخت وام‌های بدون ضامن؟

بیش از دو هفته است که پرداخت وام‌های بدون ضامن در کشور آغاز شده است. بر این اساس، وام‌های زیر ١٠٠میلیون تومان بدون ضامن پرداخت می‌شود. البته توجه داشته باشید که همه افراد نمی‌توانند وام بدون ضامن دریافت کنند.

شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوقشان در بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد پرداخت می‌شود و شاغلان و بازنشستگان نهادی عمومی غیردولتی، می‌توانند با مراجعه به بانک تسهیلات مورد نظر را تا سقف ١٠٠میلیون تومان بدون ضامن دریافت کنند؛ البته نه هر بانکی.

بانک توسعه صادرات ایران، بانک کشاورزی، بانک صنعت و معدن، بانک مسکن، بانک سپه، بانک تجارت، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، پست بانک ایران، بانک ملت، بانک صادرات و بانک ملی ایران از جمله بانک‌هایی هستند که وام ١٠٠میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت می‌کنند.

شرایط پرداخت وام بدون ضامن نیز متفاوت است و بستگی دارد که چه قدر وام بخواهید. مثلا اگر وامی میخواهید آن را دریافت کنید تا سقف ۵٠میلیون تومان باشد میتوانید با ارائه نامه کسر از حقوق وام بگیرید و به چیز دیگری نیاز نیست. اما اگر متقاضی تسهیلات بیش از ۵٠میلیوم باشید،  باید علاوه بر ارائه نامه کسر از حقوق، اقدام به تهیه چک یا سفته هم بکنید.

وام بدون ضامن در این دو هفته حواشی زیادی داشت و هنوز هم سوالات زیادی در مورد آن مطرح است. بسیاری موفق به دریافت نشده و بسیاری نیز می‌گویند نسبت به دریافت آن اقدام کرده‌اند. از سویی گفته می‌شود منابع کافی برایش وجود ندارد و از سویی دیگر نیز می‌گویند منابع کافی وجود دارد.

وزیر اقتصاد نیز امشب در توییتی به وام‌های بدون ضامن اشاره و اظهار کرد که پرداخت این وام‌ها ادامه خواهد داشت. خاندوزی در این توییت گفت: بر اساس گزارش بانک‌های دولتی، طی سه هفته اخیر بیش از ۶۵ هزار نفر ⁧ بدون ضامن⁩ از وام‌های خرد استفاده کرده‌اند.

‌درکنار دستورالعمل تشویقی و با همکاری مدیران‌عامل بانک‌ها، با متخلفان نیز برخورد شد./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.