کد خبر : 14636 / /
/

نکته مهم درباره پرداخت سود سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، شرط پرداخت سود به سهامداران روش غیر مستقیم سهام عدالت را اعلام کرد.

نکته مهم درباره پرداخت سود سهام عدالت

به نقل از روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، «محمد باغستانی» درباره پرداخت سود سهام عدالت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۹ اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی بورس، ملاک پرداخت سود برای سهامداران غیرمستقیم، مالکیت سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در روز اول اسفند ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی افزود: بنابراین سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت که قصد دریافت سود دارند، باید تا روز اول اسفندماه امسال سهام عدالت خود را در سبد سهام‌شان نگهداری کنند.

باغستانی خاطرنشان‌کرد: براساس مصوبه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار ، سود سهامداران سهام عدالت تا پایان اسفندماه امسال از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به صورت منسجم پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سمات افزود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است تا شرایط برای پرداخت سود سهامداران عدالت تا پایان امسال مهیا شود.

هفته گذشته «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام‌کرد: مجامع عمده شرکت‌ها در نیمه نخست سال ١٤٠٠ برگزار شد اما سود دارندگان سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم تاکنون پرداخت نشده است که بر این اساس مقرر شد با تعاملی که میان شرکت های سرمایه گذاری استانی و کانون سهام عدالت انجام می‌شود، به سرعت و تا قبل از پایان اسفند ماه امسال سود سهام عدالت سال ٩٩ به همه دارندگان این سهام پرداخت شود.

وی تاکید کرد: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند نزدیک به یک میلیون تومان است، اما برای مشمولان دارای سهام ۵۳۰ هزار تومان حدود ۵۵۰ هزار تومان سود پرداخت می‌شود.

مشرق
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.