کد خبر : 12811 / /
/

یارانه نقدی/یارانه معیشتی/یارانه بنزین/واریز یارانه

یارانه بنزین از راه رسید/ سود مردم از فروش بنزین مجانی چقدر است؟

هنوز دو هفته‌ از انتشار نامه باز توزیع سهمیه بنزین معاونت اقتصادی سرپرست نگذشته است که امروز سرپرست منطقه آزاد قشم جزئیات طرح سهمیه‌بندی جدید بنزین را اعلام کرد.

یارانه بنزین از راه رسید/ سود مردم از فروش بنزین مجانی چقدر است؟

مدت کوتاهی از انتشار نامه محرمانه معاونت اقتصادی دولت سیزدهم درباره باز توزیع سهمیه‌بندی بنزین می‌گذرد.

بنا بر دستور این نامه قرار است که سهمیه بنزین در دو جزیره کیش و قشم به صورت آزمایشی، تغییر کند. اما جزئیات سهمیه‌بندی بنزین در این دو جزیره چیست؟

افشار فتح‌اللهی، سرپرست منطقه آزاد قشم امروز صبح در گفتگو با ایلنا جزئیات این طرح را اعلام کرده است.

به گفته سرپرست منطقه آزاد قشم، دولت قراراست به جای پرداخت یارانه بنزین به خودرو، به هر کد ملی ۱۵ لیتر بنزین آزاد دهد.

او همچنین وعده داده است که قرار است مردم بنزین ۱۵۰۰ تومانی از دولت دریافت کنند به جز آن، می‌توانند این بنزین را با قیمت آزاد بفروشند.

هر نفر چند لیتر می‌گیرد؟

یک روز پس از انتشار نامه معاونت اقتصادی نیز، سرپرست منطقه آزاد کیش، اعلام کرده بود سهمیه بنزین برای هر نفر ۲۰ لیتر است اما کمی بعد وزیر نفت در اظهاراتی جدیدی بحث جدید یارانه بنزین ۱۵ لیتری را مطرح کرد.

البته این تمام ماجرا نیست و هنوز اعلام نشده سازوکار فروش بنزین چیست.

به گفته غلامحسین حسنتاش، کارشناس انرژی و از مدیران قبلی نفتی، عرضه این چنینی بنزین سبب گرانی آن به دست خودم مردم می‌شود.

حسنتاش پیش‌بینی کرده بود تقاضای بالای بنزین، کمبود و در نهایت امکان فروش آن موجب به وجود امدن بازار سیاه بنزین در کشور است. افرادی که بنزین مازاد دارند می‌توانند آن را با هر قیمتی که تمایل دارند به خریداران بنزین بفروشند. بنزین این طور به دست خود مردم گران می‌شود.

این در حالی است که پیش از این گفته شده بود خریدار بنزین مازاد مردم، خود دولت است اما این گونه که از اظهارات فتح اللهی برمی‌آید قرار است مردم بنزین را به افراد حقیقی بفروشند.

به گفته سرپرست منطقه آزاد قشم حال حاضر ١۶٧ هزار نفر در قشم زندگی می‌کنند و به هر فردی که از یک سال قبل در قشم ساکن بوده این سهمیه تعلق می‌گیرد.

این طرح در کیش به زودی شروع می‌شود و به فاصله سه هفته بعد از آن، در قشم کلید می‌خورد. مدت زمان اجرای این طرح هم یک ماه است./ایلنا

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.