کد خبر : 12679 / /
/

وام ۲۰۰ میلیونی به این افراد با بازپرداخت ۱۲ ساله

بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که بر اساس آن قرار است به برخی از هنرمندان وام مسکن پرداخت شود. اما مبلغ وام مسکن هنرمندان چقدر است و چه کسانی مشمول این وام می‌شوند؟

وام ۲۰۰ میلیونی به این افراد با بازپرداخت ۱۲ ساله

براساس قراردادی که بین بانک مسکن و وزارت گردشگری امضا شده، دو هزار فقره وام مسکن به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی پرداخت می‌شود. آنگونه که بانک مسکن اعلام کرده، بخشی از این وام، در قالب تسهیلات بدون سپرده است. اما دریافت بخش دیگر وام مسکن هنرمندان از محل خرید اوراق مسکن تامین می‌شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، هنرمندان می‌توانند بدون نیاز به سپرده‌گذاری بین ۶۰ تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند. مبلغ وام مسکن هنرمندان، در تهران ۶۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ و دارای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ وام ۵۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک مبلغ وام مسکن هنرمندان ۴۰ میلیون تومان است.

اما این مبلغی است که این افراد می‌توانند بدون نیاز به سپرده‌گذاری دریافت کنند.

این افراد می‌توانند همزمان از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) هم  استفاده کنند. مبلغ تسهیلات اوراق ممتاز در شهرهای بزرگ ۱۶۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک۱۲۰ میلیون تومان است.

بر این اساس وام مسکن هنرمندان در شهری مانند تهران حدود ۲۰۰ میلیون تومان است و در شهرهای دیگر مبلغ وام مسکن به ۱۶۰ میلیون تومان هم می‌رسد. همچنین به گفته بانک مسکن، تسهیلات مسکن برای زوجین هنرمند متناسب با شهر محل زندگی آنها تا دو برابر این میزان قابل افزایش است.

بازپرداخت وام مسکن هنرمندان

مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن بدون سپرده ۱۰ سال و تسهیلات از محل اوراق ممتاز هم ۱۲ ساله است. یعنی افراد برای بازپرداخت تسهیلات ۴۰ تا ۶۰ میلیونی ۱۰ سال فرصت دارند و مدت بازپرداخت وام ۱۶۰ تا ۱۴۰ میلیونی اوراق ممتاز هم ۱۲ ساله است.

بانک مسکن اعلام کرده که وام مسکن هنرمندان تا پایان سال ۱۴۰۰ به دو هزار نفر تعلق می‌گیرد و احتمالا این وام، سال آینده هم تمدید می‌شود./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.