کد خبر : 19202 / /
/

پایتون در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

یکی از مواردی که زمان انتخاب زبان برنامه نویسی برای یادگیری، تبدیل به دغدغه می شود این است که بعد از یادگیری زبان مورد نظرمان در چه زمینه هایی می توانیم مشغول به کار شویم! چون همانقدر که علاقه به زبان برنامه نویسی و در کل برنامه نویسی مهم است، علاقه به زمینه ای که میخواهید در آن فعالیت کنید هم مهم است.

این قضیه در رابطه با هر زبان برنامه نویسی صدق می کند اما ما در این مقاله به طور خاص به کاربردهای زبان برنامه نویسی پایتون می پردازیم تا قبل از ثبت نام در بوت کمپ پایتون مپصا اچ آر بتوانید با زمینه های کاری آن آشنا شوید. قبل از بررسی کاربرد پایتون به این موضوع می پردازیم که چرا پایتون تا این حد محبوبیت دارد.

دلایل محبوبیت پایتون چیست؟

همانطور که خیلی از شما می دانید پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا و سطح بالا (درک آسانتر برای انسان ها) است.

این زبان به قدری ساده و سریع است که بسیاری از بزرگ ترین سازمان‌های جهان، هر کدام در جایی از آن استفاده می کنند. شرکت هایی مثل ناسا، گوگل، نتفلیکس، اسپاتیفای و… همگی به مزایا و کاربرد پایتون پی برده اند و از این زبان برای کمک به تقویت خدماتشان کمک می گیرند.

پایتون یک زبان برنامه نویسی است که فقط برای یک مصرف خاص طراحی نشده است و کاربرد پایتون گسترده تر از این حرف ها است. این زبان برای ساخت هر نوع نرم افزار یا برنامه ای مناسب است و با توجه به اینکه یادگیری آن هم خیلی ساده تر از بسیاری زبان های دیگر است، طرفداران زیادی دارد و امروزه به عنوان یکی از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی در دنیا شناخته می شود و بسیاری از افراد برای یادگیری آن در یک بوت کمپ برنامه نویسی معتبر مثل مپصا اچ آر ثبت نام می کنند.

پایتون در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

برای آنکه بدانیم به عنوان یک برنامه نویس پایتون در چه زمینه هایی می توانیم فعالیت کنیم باید بدانیم که کاربرد پایتون چیست. کاربرد پایتون بسیار زیاد و متنوع است که در ادامه اصلی ترین آنها را میبینیم:

ساخت اپلیکیشن 

با پایتون می توانید هر اپلیکیشنی را بسازید. پایتون به شما امکان ایجاد دایرکتوری، رابط کاربری گرافیکی (GUI) و  API  و بسیاری موارد دیگر را می دهد.

چه اپلیکیشن های بلاکچین و چه برنامه های صوتی و تصویری، با پایتون دستتان در تولید اپلیکیشن ها بسیار باز است. 

توسعه وب 

پایتون یک انتخاب هوشمندانه برای توسعه دهندگان وب است. یکی از دلایل این موضوع فریم ورک های متنوعی مثل Django، Pyramid و Flask است که برای توسعه وب توسط این زبان ساخته شده است و سایت ها و سرویس های معروفی مثل اسپاتیفای (Spotify)، ردیت (reddit) و موزیلا (mozilla) بر پایه آنها ساخته شده اند. 

به واسطه کتابخانه ها و ماژول هایی که در این فریم ورک ها ارائه می شوند، قابلیت هایی مثل دسترسی به دیتابیس، مدیریت محتوا و مدیریت دسترسی به دیتاها بسیار ساده شده است.

به دلیل همین تطابق پذیری بالای پایتون است که کاربرد پایتون به صورت گسترده در توسعه ی وب دیده می شود.

توسعه بازی 

شاید برایتان دور از ذهن به نظر برسد که زبان پایتون را در توسعه بازی تصور کنید، ولی سادگی این زبان باعث شده است راه اندازی ایده های اولیه و نمونه های تستی بازی ها بسیار ساده تر شود و دلیل کاربرد پایتون در صنعت بازی نیز همین است.

شما به سادگی می توانید با استفاده از کتابخانه های پایتون نمونه های اولیه بازی ها را به سرعت تولید کنید. 

بینایی کامپیوتری و پردازش تصویر (Computer Vision and Image Processing)

پایتون برای بینایی کامپیوتری و پردازش تصویر استفاده می شود، زمینه هایی که این روزها به سرعت در حال گسترش هستند.

هدف از پردازش تصویر، پردازش یک تصویر، اعمال تغییرات در آن و بازگرداندن نسخه جدیدی از تصویر اصلی است. اما هدف بینایی کامپیوتر پیچیده‌تر است، بینایی کامپیوتر سعی می‌کند کامپیوتر را وادار به درک و تفسیر یک تصویر و محتوای آن کند.

این حوزه در واقع یک از زیر مجموعه های هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ محسوب می شود.

این حوزه علمی به قدری مهم است که گوگل ابزاری به نام Cloud Vision را توسعه داده است که نسخه پایتونی برای توسعه دهندگان دارد تا این قابلیت را در برنامه های خود بگنجانند.

تجسم داده (Data visualisation)

مورد بعدی، کاربرد پایتون در حوزه ی تجسم داده، یکی از حوزه های در حال توسعه ی این روزها، است. در این زمینه شما در واقع با استفاده از داده ها می توانید برنامه های گرافیکی تولید کنید، از پرزنتیشن های ساده گرفته تا پروژه های گرافیکی پیچیده.

برای هر نیازی که داشته باشید کتابخانه های مختلفی از پایتون وجود دارد که به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته اند، مانند کتابخانه های plotly و pandas visualization، که کار را برای فعالان این حوزه بسیار ساده کرده اند.

تحلیل داده (Data analytics)

بیش از هر دوره ی دیگری در تاریخ، دنیا در حال تولید داده است و تحلیل این داده ها نیاز به یک زبان سریع، ساده و محبوب دارد که توسط بسیاری از سیستم ها به رسمیت شناخته شده باشد، تمام این ویژگی ها در پایتون خلاصه شده است!

اکثر دانشمندان برای تجزیه و تحلیل داده ها در ابعاد جهانی از این زبان استفاده میکنند و هنوز سر و کله ی رقیبی برای این زبان پیدا نشده است.

کاربرد پایتون در علم داده جواب خودش را به خوبی پس داده است.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (AI and machine learning)

از آنجایی که پایتون یک زبان پایدار، انعطاف پذیر و ساده است مورد توجه ویژه فعالان حوزه ی ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی قرار گرفته است.

امروزه کتابخانه های بسیاری برای این زبان و مخصوص این حوزه ها نوشته شده است که کاربرد پایتون را برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ بسیار ساده کرده است.

اگر به این حوزه ها علاقه دارید می توانید در بوت کمپ ماشین لرنینگ مپصا اچ آر شرکت کنید و خیلی زود وارد بازار کار آن شوید.

این موارد اصلی ترین کاربردهای پایتون است اما این لیست بسیار طولانی تر است. اگر دوست دارید برای زمینه های کاریتان حق انتخاب داشته باشید زبان پایتون می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

برای شروع یادگیری زبان پایتون بهترین راه ثبت نام در یک بوت کمپ برنامه نویسی است. بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر یکی از بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی در ایران است که از ابتدای آموزش تا استخدام همراه شما عزیزان خواهد بود.

شما در این بوت کمپ برنامه نویسی علاوه بر آموزش های تئوری، با نظارت های منتورهای مجربتان بر روی پروژه های واقعی نیز کار می کنید تا برای ورود به بازار کار آمادگی کامل کسب کنید.

مپصا اچ آر علاوه بر این موارد شما را نحوه ی صحیح رزومه نویسی و انجام مصاحبه آشنا می کند تا دیگر هیچ دغدغه ای برای ورود به بازار کار نداشته باشید.

پس از پایان دوره ها مپصا اچ آر شما را به شرکت های معتبر متقاضی نیرو معرفی می کند تا فرایند استخدامتان را تسهیل کند.

برای آشنایی بیشتر با برنامه نویسی و دوره های آموزشی مپصا اچ آر به سایت و شبکه های اجتماعی آنها سر بزنید:

Site: https://bootcamp.mapsahr.com/

Instagram: https://www.instagram.com/mapsahr/

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/mapsahr/

همچنین برای دریافت مشاوره می توانید با این شماره در تماس باشید:

88629415 – 021

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.