کد خبر : 14859 / /
/

کدام پایه نگهدارنده موبایل پاسخگو نیاز شماست؟

کدام پایه نگهدارنده موبایل پاسخگو نیاز شماست؟

 

وقتی برای خرید یک پایه نگهدارنده یا همان هولدر موبایل به بازار مراجعه می کنید، ده ها مدل از این محصول را می بینید که هر کدام با ویژگی ها و مشخصات متفاوتی عرضه شده اند. انتخاب میان آن ها بدون این که از قبل اطلاعاتی در مورد مشخصات آن ها داشته باشید، بسیار دشوار است.

قبل از اقدام برای خرید با مطالعه این مقاله به عنوان جامع ترین راهنمای انتخاب هولدر موبایل  اطلاعات کاملی در مورد انواع آن و مشخصات هر کدام به دست آورده و بهترین خرید را داشته باشید.

در گام اول باید با انواع پایه نگهدارنده گوشی آشنا شوید:

1.انواع هولدر موبایل از نظر نوع نصب

·مدل گیره ای:

این مدل از استندهای موبایل با استفاده از گیره های مخصوصی روی دریچه کولر اتومبیل قرار گرفته و محکم می‌ شوند. در نظر داشته باشید که این مدل ها برای نصب روی دریچه های کولر مربعی و مستطیلی که تیغه های محکم و موازی دارند، مناسب هستند. پس اگر دریچه خودروی شما تیغه های با شکل فانتزی دارد، احتمال اینکه هولدر موبایل گیره ای قابلیت نصب روی آن را نداشته باشد، بسیار زیاد است.

2

تگ: هولدر موبایل گیره ای

·مدل مکنده ای:

هولدرهای موبایل مدل مکنده ای با یک چسبنده مکشی به شیشه یا داشبورد می چسبند. در هنگام خرید این مدل از استندها باید به کیفیت آن دقت بسیاری داشته باشید، چرا که در مدل های نامرغوب خیلی زود قدرت مکنده یا همان ساکشن کاپ کم شده و قابلیت چسبندگی خود را از دست می دهند.

·مدل چسبی:

این مدل از پایه های نگهدارنده موبایل با یک چسب بسیار قوی که در پشت آن ها قرار دارد، روی شیشه یا داشبورد چسبانده می شوند. محلی را که برای نصب این هولدرها در نظر می گیرید، باید با دقت زیادی انتخاب کنید؛ چرا که، احتمالا فقط یک بار به خوبی چسبیده می شوند و در صورت برداشته شدن و جابه جایی قدرت چسبندگی خود را تا حد زیادی از دست می دهند.

نکته ی دیگری که باید در انتخاب هولدرهای چسبی موبایل به آن توجه داشته باشید، این است که بعد از برداشتن بعضی از مدل ها ممکن است جای چسب روی داشبورد یا شیشه باقی بماند.

2.انواع استند گوشی از نظر نوع نگهداری موبایل

تا اینجای کار در مورد انواع هولدر موبایل از نظر نوع نصب آن بر روی داشبورد یا شیشه اتومبیل صحبت کردیم؛ اما، مسئله ی دومی که باید در هنگام انتخاب و خرید هر کدام از این مدل ها در نظر گرفت، این است که چطور گوشی شما را نگه می دارند.

·مدل گیره ی:

در پایه نگهدارنده موبایل گیره ای باید موبایل خود را بین دو گیره یا دسته محکم قرار دهید. دقت داشته باشید که اطراف این گیره ها سیلیکونی و نرم باشند تا هنگام قرار دادن یا برداشتن موبایل خط یا خشی روی آن ایجاد نکنند.

3

تگ: استند گوشی گیره ای

·مدل مگنتی:

هولدر موبایل مگنتی یا مغناطیسی با استفاده از قدرت آهنرباهایی که در بدنه ی آن تعبیه شدند، گوشی موبایل را نگه می دارد. مهم ترین مزیت این مدل از استندها قرار دادن و برداشتن آسان و سریع گوشی موبایل است؛ درست برخلاف مدل های گیره ای.

برای خرید هولدر موبایل مغناطیسی باید دو نکته را در نظر گرفت.

  • اول اینکه آهنرباهای به کار رفته در آن به اندازه ی کافی قوی باشند تا گوشی شما را در دست اندازها و سرعت زیاد همچنان حفظ کنند.
  • دومین نکته بسته بودن میدان مغناطیسی این آهنرباها است. چرا که اگر این میدان مغناطیسی بسته نباشد، روی امواج موبایل اثر گذاشته و حتی ممکن است در دراز مدت به گوشی آسیب بزنند.

معمولا مدل های شناخته شده که از فروشگاه های معتبر خریداری می کنید، به بسته بودن میدان مغناطیسی هولد توجه شده است و تنها در مدل های غیراستاندارد و نامعتبر به این موضوع اهمیت داده نمی شود.

مناسب ترین پایه نگهدارنده موبایل برای شما

حال که با انواع هولدر موبایل آشنا شدیم، ملاک ها و نکاتی را که باید در هنگام انتخاب و خرید به آن ها توجه داشت، با هم بررسی خواهیم کرد. در نهایت این خود شما هستید که با کنار هم قرار دادن این نکات و معیارهای تان باید مناسب ترین پایه نگه دارنده گوشی را انتخاب کنید.

·مدل خودرو خود را در نظر بگیرید

اولین ملاکی که برای انتخاب استند گوشی باید در نظر بگیرید، مدل و فضای جلوی خودروی شماست. برای مثال اگر دریچه های کولر اتومبیل تان تیغه ی نیست، باید دور مدل های گیره ای را خط بکشید، یا اگر داشبورد خودروی شما شیبدار طراحی شده باشد، هولدرهای مکنده روی آن نصب نشده و مناسب خودروی شما نیستند.

به نظر می رسد که برای اتومبیل پژو 206 بهترین مدل هولدر مکنده است.

هم چنین، برای خودرو ال 90 هولدر چسبی گزینه مناسبی به نظر نمی رسد و بهتر است از هولدرهای مغناطیسی یا مکنده ای استفاده کرد.

برای سمند استندهای گیره ای که روی دریچه کولر نصب می شوند، بهترین گزینه به نظر می رسند.

فضای جلوی پراید و پژو 405 نیز به گونه ای طراحی شده اند که تمامی مدل های هولدر قابلیت نصب و استفاده در آن ها را دارند.

·ابعاد و وزن موبایل خود را فراموش نکنید

هولدرهای مدل مکنده و گیره ای ممکن است ابعاد گوشی های بزرگ را پشیبانی نکنند. استندهای مدل مگنتی هم ممکن است در تحمل میزان وزن موبایل با محدودیت هایی روبه رو باشند. پس اگر هولدری را انتخاب کردید، حتما مطمئن شوید که قابلیت نگهداری وزن و ابعاد گوشی شما را دارد.

4

تگ: هولدر موبایل مناسب خودروی شما

·از سازگاری هولدر موبایل با قاب گوشی مطمئن شوید

بسیاری از پایه های نگهدارنده موبایل تنها می توانند گوشی بدون قاب را نگه دارند و باید به هنگام استفاده از آن ها قاب گوشی خود را بردارید. این عمل علاوه بر اینکه احتمال آسیب دیدن بدنه گوشی شما را بیشتر می کند، در دراز مدت خسته کننده خواهد شد.

پس در هنگام خرید هولدر این موضوع را نیز در نظر داشته باشید و ترجیحا مدل هایی را انتخاب کنید که با قاب گوشی شما مشکلی نداشته باشند.

·ثابت یا چرخشی بودن هولدر گوشی مسئله است

 برخی از پایه های نگهدارنده موبایل قابلیت چرخش 360 درجه و تنظیم زاویه دلخواه را دارند. برخی دیگر فقط در جهت افقی یا عمودی تنظیم می شوند.

اگر از این استندها فقط برای پاسخگویی به تماس های خود استفاده می کنید که هولدرهای ثابت نیز جوابگوی نیاز شما هستند؛ اما، اگر عادت دارید که از نقشه و GPS گوشی استفاده کنید، بهتر است به سراغ مدل های چرخنده بروید.

·به امکانات و ویژگی های خاص هولدر موبایل دقت کنید

هر هولدری ممکن است علاوه بر نگهداری موبایل، امکانات و ویژگی های اضافه تری داشته باشد. برای مثال بعضی از استندها قابلیت تنظیم ارتفاع پایه دارند، برخی دیگر می توانند به صورت بی سیم گوشی شما را شارژ کنند.

این شما هستید که با توجه به بودجه و نیازهای خود می توانید هولدری با این ویژگی های برتر انتخاب کرده یا به خرید یک هولدر ساده اما مطمئن اکتفا کنید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.