کد خبر : 51899 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان در سال 1403 | حقوق بازنشستگان همسان سازی

خبر خوش درباره افزایش حقوق بازنشستگان کارگری |‌ حداقل حقوق بازنشستگان چقدر خواهد شد ؟

دومین نشست افزایش مستمری بازنشستگان کارگری در هفته جاری برگزار خواهد شد.

خبر خوش درباره افزایش حقوق بازنشستگان کارگری |‌ حداقل حقوق بازنشستگان چقدر خواهد شد ؟

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال ۱۴۰۳ اعلام شد.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان ، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگان استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.آخرین خبرها درباره افزایش حقوق بازنشستگان را در سایت خبر آزاد دنبال کنید.

در هفته جاری دومین نشست افزایش مستمری بازنشستگان کارگری با حضور اعضای کانون عالی بازنشستگان و مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار خواهد شد. پیگیری‌های ما از کانون بازنشستگان نشان می‌دهد که نشست این هفته احتمالاً آخرین جلسه رایزنی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان خواهد بود و احتمال دارد تصمیمات تا آخر هفته قطعی و نهایی شود.

هفته گذشته نشستی در همین رابطه با حضور فعالان صنفی بازنشستگان و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان او برگزار شد که نتیجه‌ای در پی نداشت؛ بازنشستگان خواستار اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی و افزایش حقوق براساس هزینه‌های زندگی هستند./ ایلنا

حقوق بازنشستگان

واریزی ۱۰ میلیون تومانی با همسان سازی  حقوق ها اعمال می شود

افزایش بیست درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشور و لشگری در سال ۱۴۰۳ به تصویب مجلس رسید .

باید منتظر ماند و دید آیا افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه اعمال خواهد شد یا خیر، اما اگر این افزایش حقوق اعمال نشود، فیش حقوقی آنها مشابه فیش حقوقی سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

در سال ۱۴۰۲ میانگین حقوق بازنشستگان از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حدود ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. در این سال بسیاری از حداقلی بگیران تأمین اجتماعی حدود ۷ میلیون تومان حقوق گرفتند که این انتظار وجود که حقوق آنها در سال جاری به حداقل ۱۰ میلیون تومان برسد.

محمد مخبر در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت با جدیت پیگیر متناسب سازی حقوق بازنشستگان است و تا پایان دولت این موضوع حل خواهد شد، گفته است: حداقل کف حقوق ماهیانه ۶ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دولت قابل قبول نیست و باید مساله حداقل حقوق دریافتی و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هر چه سریعتر حل شود.

معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد: حداقل حقوق ماهانه بازنشستگان به حدود ۱۰ میلیون تومان رسید.

در حالیکه اعلام شده بود افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه اعمال می شود حالا وزیر کار تاکید کرده بازنشستگان در ماه جاری منتظر اعمال افزایش حقوق خود باشند.

حقوق بازنشستگان

زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی مواجه می شود. افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در حالی اعمال شد که بازنشستگان در طول سال ۱۴۰۲ بارها از حقوق پایین خود گلایه داشتند. به نظر می رسد حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ به ۹ میلیون تومان برسد.

صولت مرتضوی وزیر کار در مورد زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: طبق آنچه قانون تصویب کرده است باید در فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود و کام بازنشستگان عزیزمان هم ان‌شا‌الله شیرین شود.

وی در پاسخ به این سوال که در رابطه با بازنشستگان کشوری و لشکری وضعیت پرداخت‌ها چگونه است، گفت: در نورد بازنشستگان کشوری هم به همین شکل است و اعزایش حقوق‌ها در فروردین اعمال می شود اما در مورد بازنشستگان لشکری موضوع دست ما نیست و قطعا هر چه قانون باشد اجرا می‌شود.

 جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان

در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال ۱۴۰۳ اعلام شد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت بخشی از معوقات رتبه‌بندی معلمان به حقوق بازنشستگان در آذر ماه خبر داد و گفت: حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند. یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان ، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگان استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، ۸ فروردین‌ماه به تصویب دولت رسید که به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.