کد خبر : 51701 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

اولین یارانه معیشتی امسال واریز شد | شارژ ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان یارانه معیشتی برای این خانوار ها + جزییات

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از نقش های مهمی که دولت ایفا می کند، توجه به اقشار آسیب پذیر و سفره و معیشت مردم در قالب بازتوزیع درآمد یا یارانه هایی است که پرداخت می شود.

اولین یارانه معیشتی امسال واریز شد | شارژ ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان یارانه معیشتی برای این خانوار ها + جزییات

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است یارانه معیشتی از بهمن ماه 25 و 30 ام هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی هفت دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ 220 هزار تومان افزایش خواهد یافت در ادامه به خبر جدید درباره یارانه معیشتی در خبرآزاد می پردازیم

در برخی سایت ها مطلبی تحت عنوان واریز عیدی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به همراه یارانه 300 هزار تومانی در 30 فروردین مطرح شده که رسمیت ندارد.

بر اساس برخی شایعات عیدی پرداخت نشده مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در روز 30 فروردین همراه یارانه 300 هزار تومانی یارانه پرداخت می شود که واقعیت ندارد.

چند روز قبل خبری مبنی بر پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در روز عید فطر پخش شده بود که آن هم واقعیت نداشت.

امسال بودجه قابل نیاز برای پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد فراهم نشد.

بنابراین عیدی در اسفندماه 1402 به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت نشد.

 جزییات پرداخت یارانه‌ معیشتی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از نقش های مهمی که دولت ایفا می کند، توجه به اقشار آسیب پذیر و سفره و معیشت مردم در قالب بازتوزیع درآمد یا یارانه هایی است که پرداخت می شود.

کل تبصره ۸ امسال که موضوع هدفمندی یارانه ها را دنبال می کند، منابعی که دولت از فروش بنزین، گازوئیل، صادرات فرآورده های نفتی به دست می آورد، صرف بازتوزیع به خود مردم می شود. برای کمک هزینه های معیشتی ویژه افراد کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز هر ماه بالغ بر ۵ همت پرداخت می شود در حالیکه سال گذشته مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ درصد رشد کرد که امسال نیز مجدد، ۳۰ درصد رشد کرده است تا این گروه خاص مورد توجه قرار گیرند.

 اقدام دیگر کالابرگ است که هدف آن عدم احساس افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی در سفره مردم است که به ۷ دهک به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می شود. یارانه دارو نیز از جمله دیگر اقلام است که در بودجه امسال ۸۵ همت یارانه دارو اختصاص یافته است.

واریز یارانه معیشتی

جزئیات جدید از افزایش قابل توجه یارانه معیشتی و واریزی برخی از دهک ها در سال جدید منتشر شد.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته‌امداد از رشد ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت خبر داد.

سعید زارع‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های حمایتی متنوع برای مددجویان که در قالب مستمری پرداخت می‌شود، گفت: این کمک معیشت غیر از یارانه‌هاست که به کل جامعه -۹ دهک- تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد خوب این کمک‌ها اظهار کرد: دولت و مجلس تلاش‌هایی کردند که به قدر کفایت نبوده ولی بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌هاست و رشد مناسبی داشته است.

زارع‌زاده ادامه داد: امسال مصوبه مددجویان کمیته و بهزیستی با افزایش ۳۰ درصدی رو به رو شده و ارقام پرداختیِ ماهیانه برای خانواده‌های یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

وی از تامین اعتبار این کمک‌ها خبر داد و افزود: مستمری‌ها از ابتدای سال به حساب مشمولان واریز شد چراکه در سنوات قبل، این پرداختی مشابه سال قبل پرداخت می‌شد و ما به‌التفاوت آن سپس تعلق می‌گرفت.

زارع‌زاده که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: از سال قبل مستمری مقدم بر پرداخت یارانه شد چون وظیفه داریم از اقشار کم درآمد حمایت کنیم. در مجموع مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت، ۱۸۶ درصد افزایش داشته که این رقم از نرخ تورم بالاتر بوده است.

یارانه معیشتی

 یارانه نقدی و معیشتی چقدر افزایش پیدا کرد؟

برای سال 1403 در مجموع بیش از ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگر الکترونیک پیش‌بینی شده است.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگ الکترونیک پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

همچنین ۷۴.۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در لایحه بودجه سال گذشته ۶۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو در نظر گرفته شده بود که انتقاداتی از سوی سازمان غذا و دارو هم به دنبال داشت. سید حیدر محمدی سال گذشته درباره وضعیت اعتبارات طرح دارویاری در سال ۱۴۰۲ گفته بود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اعتباری ۶۹ هزار میلیارد تومانی به عنوان اعتبار مربوط به طرح دارویاری در نظر گرفته شده که سازمان غذا و دارو نسبت به اعتباری که برای بودجه طرح دارویاری پیش‌بینی شده، اعتراض دارد.

اعتبار ۶۹ هزار میلیارد تومانی برای بودجه دارویاری در حالی مطرح شده که درخواست سازمان غذا و دارو برای اعتبار اجرای این طرح در سال آینده، ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین سقف کل منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده با رقم ۷۵۸ هزار میلیارد تومان بسته شده است.

با افزایش ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۳ یک مددجوی بهزیستی و کمیته امداد ۹۱۰ میلیون تومان و یک خانواده ۲ نفره نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می کند.

در سال قبل مددجویان بهزیستی و کمته امداد به ازای هر نفر رقمی برابر با ۷۰۰ هزار تومان واریزی داشتند.

یارانه معیشتی | مبلغ جدید مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد برای خانواده یک الی ۵ نفره

بنابراین با افزایش ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۳ یک مددجوی بهزیستی و کمیته امداد ۹۱۰ میلیون تومان و یک خانواده ۲ نفره نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می کند.

این مبلغ همین طور به نسبت تعداد اعضای خانواده افزایش پیدا می کند.

و خانواده ۵ نفره حدوا نزدیک به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می کند.

واریزی های تازه از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

یارانه هامنبع: عرشه آنلاین

یارانه معیشتی| رقم افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد ۱۴۰۳ اعلام شد

مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سه سال اخیر، دولت سیزدهم و مجلس یازدهم توجه ویژه به اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته‌اند و در این سال‌ها مستمری مددجویان افزایش قابل توجهی داشته است.

اکنون ۹۶ درصد مددجویان کمیته امداد در پنج دهک پایین قرار دارند و برای سال ۱۴۰۳ پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی مستمری‌ها تصویب شده است. حدود ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) هستند که ۸۷ درصد آنها در سه دهک پایین و ۹۶ درصد در پنج دهک پایین قرار دارند.

در حوزه کمک به پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، با بهره‌گیری از ظرفیت قانونی و مساعدت بانک‌های عامل کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا دی ماه، بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت کرده‌ایم.

اکنون ماهانه کارت حمایتی ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده که دچار سوءتغذیه هستند، به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان شارژ شد.

آخرین اخبار از تاریخ واریز مستمری مددجویان بهزیستی را در مطلب زیر بخوانید.جزئیات کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی اعلام شد .

حسین نورعلیوند مدیرکل بهزیستی استان ایلام ، از افزایش کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های ۲ معلول به بالا خبر داد .

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: در دولت سیزدهم کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های ۲ معلول به بالا، افزایش ۲ برابری داشته است.

حسین نورعلیوند مدیرکل بهزیستی استان ایلام، عصر یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه، به شاخص خدمات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در اداره کل بهزیستی استان ایلام سقف پرداخت بیمه بازنشستگی مددجویان و معلولان برداشته شده است.

وی افزود: کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های ۲ معلول به بالا نیز ۲ برابر افزایش یافته است و حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی نیز برقرار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان، ادامه داد: مستمری جامعه هدف ۳ مرحله افزایش داشته است و مستمری تمامی خانوار‌های پشت نوبت حوزه اجتماعی و توانبخشی نیز برقرار شده است.

نورعلیوند در پایان گفت: ۲۹ هزار مددجو برای رایگان شدن تعرفه آب، برق و گاز معرفی شده‌اند.

بر اساس تازه ترین خبرهای رسیده اگر اعتبارات صورت گیرد در اسفند به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد عیدی پرداخت می شود.

محمدعلی اله دادی روز چهارشنبه در آیین افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار موسسه همیار زنان سرپرست خانوار نبی اکرم تیمره خمین همزمان با هفتمین روز از ایام اله دهه مبارک فجر، افزود: یکی از اهداف اصلی بهزیستی، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و کمک به استقلال اقتصادی مددجویان است.

وی اضافه کرد: گروه همیار، گروهی از زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش هستند که با حمایت سازمان به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی و استفاده از قابلیت‌های گروهی در راستای توانمندسازی خود فعالیت می‌کنند.

معاون امور سلامت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، هدف از تشکیل این گروهها را کاهش مدت حمایت‌های مستمر سازمان، پایین آمدن سطح وابستگی جامعه هدف و افزایش خوداتکایی اقتصادی، روانی، اجتماعی زنان سرپرست خانوار و ارتقای سطح آموزش و مهارت‌ها در آنان عنوان کرد.

اله دادی ادامه داد: اعضای گروه از پنج تا هفت نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار تشکیل می‌شود و این گروه تحت نظارت مرکز مثبت زندگی ۶۸۵۹ تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری بهزیستی استان مرکزی ترویج مهارت‌آموزی بین جامعه هدف و خانواده‌های تحت پوشش است چراکه مهارت‌آموزی در زمینه صنایع دستی در بین بانوان تحت پوشش، یکی از موارد مهم و مورد تأکید این نهاد حمایتی است.

اله دادی توضیح داد: گروه همیار نبی اکرم(ص) در زمینه خیاطی فعالیت می‌کند که تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات آماده‌سازی شغلی برای راه اندازی به آن کمک شده است.

وی سقف اعتبارات قابل پرداخت به گروه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بیان کرد و افزود: پس از ابلاغ اعتبارات پرداخت خواهد شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.